pročítal jsem fórum hluboko do historie a nenarazil jsem na problém, který teď potkal mne. Poprosil bych někoho znalého o názor a případně radu.
Po asi měsíci, kdy mi S-max (2.0 TDCi 103kW 2009 manuál) stál před domem, jsem nenastartoval. Předtím žádné problémy. Po otočení klíčku se vše rozsvítí a vyskočí hlášky Engine malfunction, Imobiliser active a Steering ..., a startér ani ťuk.
Místní servisák došel s noťasem a nepřipojil se na řídicí jednotku. Doporučil vyměnit baterku.
Po výměně baterky (včetně dobíjení) žádná změna.
Následoval odtah do servisu, kde zkusili vyměnit startér, ale to nepomohlo.
Aktuálně půjde řídicí jednotka na prověření funkčnosti. A bude provedena kontrola kabeláže, protože motorový prostor navštěvovala kuna.
Kdyby tu byl náhodou někdo, kdo už se s něčím podobným potýkal a byl by tak ochotný a poradil na co se zaměřit, tak budu rád.
Dobrý den.
Mám stejný problém. Autem prošla kuna, nikde nic viditelně poškozené není. Občas se stane, že motor nejde nastartovat a hlásí mi to stejné chyby. Za chvíli už jde vše normálně. Mám vypozorováno, že při "poruše" nefunguje zadní stěrač, ale relé vzadu cvaká. Když se stěrač rozběhne, tak vím že v pohodě nastartují.
Mám stejný motor jako vy, jen v automatu.
Nevím kde je problém.
pokud se nespoji diagnostika s jednotkou PCM, tak bud neni PCM pod napetim (prvni krok je kontrola vsech pojistek v motorovem prostoru, druhy pak kontrola koster pod airboxem) nebo je prerusena sbernice (to uz chce nekoho, kdo se vyzna v elektrice a ve schematech)
pokud chyba chvili po zapnuti sama "zmizi", muze byt spatne relatko v pojistkovnici v motorovem prostoru nebo slaba autobaterie
muze se stat, ze odejde posilovac rizeni tak nestastne, ze vyzkratuje sbernici - resenim je odpojit datovy kabel od posilovace
a pokud autem prosla kuna, tak mohla prekousnout jakykoli drat
Stalo se mně to stejné (auto Galaxy 2.0 TDCI 2010 stálo dva dny ve velké mlze, motor byl hodně orosený), potom jsem už nenastartoval. Problém je v tom, že řidící jednotka motoru nekomunikuje. V servise zjistili, že řidící jednotka je v pořádku, dál si s tím moc neví rady (nejsou přímo auto elektrikáři).
Mohl bych se zeptat v čem byl váš problém, resp. jak se to ve vašem případě podařilo vyřešit?
zaqik píše: ↑22 kvě 2024, 10:41
pokud se nespoji diagnostika s jednotkou PCM, tak bud neni PCM pod napetim (prvni krok je kontrola vsech pojistek v motorovem prostoru, druhy pak kontrola koster pod airboxem) nebo je prerusena sbernice (to uz chce nekoho, kdo se vyzna v elektrice a ve schematech)
Ano, našel jsem auto elektrikáře, takže půjde touto cestou a snad se chyba najde.
Původní dotaz jsem směřoval na to, že mě zajímalo, co způsobilo ten problém původnímu autorovi. Na této závadě je nešťastné to, že tuto diagnostiku neudělají v každém servisu (tam v podstatě jen vizuálně mohou něco zkontrolovat) a auto elektrikáři, co jsem oslovoval, mají třeba 3-4 týdny plno.
Proto jsem chtěl najít nějaký tip, co do té doby zkusit (např. zkontrolovat kostry pod air boxem, pojistky, relátka) nebo tak. Jinak je to samozřejmě na odbornou kontrolu, ideálně se schematem.
Moje auto se dostane na řadu až příští týden (navíc je na druhé straně republiky, kleklo nám to na výletě), tak pak dám vědět. Mezitím alespoň posílám odkaz na videa, kde se řeší podobné problémy, třeba budou pro někoho užitečné. Na prvním videu je právě případ, kdy upadlo ukostření pod air boxem, což by bylo možné minimálně zkontrolovat i pro laika.
abych nezůstal dlužen rozuzlení, zde je řešení mého problému.
Nakonec šikovný autoelektrikář našel na kabelovém svazku u řídící jednotky jeden zkorodovaný/zoxidovaný drát. Bohužel v klasickém servisu (opravář, který nebyl specialista autoelektrikář) na toto nepřišli. Na druhou stranu to prý nebylo vidět, problém byl schovaný pod izolací. Potom je nutné buď proměřit každý drát, nebo zkusit lehce zatahat. V tomto případě opravdu při lehkém zatahání drát povolil.