Logo
Právě je 15 pro 18, 17:13:19

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 148 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Další
 the.max - Ford Galaxy II 2.8 V6 LPG 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
Tak jsem si udělal radost a koupil si nové rádio, protože původi Sony, co mi tam Helmut nechal, tak na jaře umřelo. Od té doby jsem měl jen obyčejné VDO, kde byl jen tuner. Nemělo to ani CD mechaniku, o USB to ani neslyšelo.V Požadavcích na nové jsem měl vcelku jasno. 1DIN, BT handsfree, DAB+, decentní zelené nebo bílé podsvícení, modré v žádném případě, žádná barevná hudba. Původně jsem chtěl Alpine CDE-136BT, když jsem se na něj byl fyzicky podívat, tak vedle byl i Kenwood KDC-BT73DAB. Nakonec jsem vybral Kenwooda kvůli ovládání a většímu displeji. Koupil jsem ho v Říši, oproti našim eshopům i s dopravou o 1100kč méně. Bohužel mi nevyšla aukce na ebayi půl roku starého, konečná cena 135eur, nestihl jsem to kvůli pomalému netu asi o 2 vteřiny.

Nejvíce jsem se těšil na DAB+. U rádia byla anténa pro nalepení na čelní sklo, tak jsem jí tam nalepil. Na dvoře jsem hned naladil kanál 10A co vysílá z Milešovky naprosto v pohodě. Horší je to ale za jízdy. Docela mne to zklamalo. Při jízdě ve městě to vypadává. Narozdíl od FM, DAB+ hraje, hraje, hraje a najednou ticho a na displeji No signal. Možná to dělá výhřev čelního skla, každopádně budu asi muset pořešit lépe anténu.

FM hraje v pohodě, na místě kde VDO jen šumělo, Sony mělo problémy, tak Kenwood hraje. To je pozitivní.

Celkově kvalita zvuku je oproti Sony je jinde, s VDO se to nedá ani při troše dobré vůle srovnat. V rádiu je DSP, v nastavení zvuku jsou takové fičury na jaké jsem zvyklý pouze z domácích AV recieverů, kde se dá detailně nastavit i zpoždění zvuku atd. Pravda, Doma u Pioneera je krom anuální kalibrace i automatická za pomoci mikrofonu, Kenwood má jen manuální, ale i tak je to paráda. Možností nastaven=í zvuku je tam fakt kotel, takže až budu mít víc času, tak si budu muset přečíst i návod a určitě to ještě poladím.

V autě mám, krom předních výškových, původní reprodktory a ty prostě nezahrají nejnižší tóny. Tohle budu asi taky ještě muset promyslet co s tím. Nejjednodušší řešení by bylo asi umístění basáku pod sedačku spolujezdce, ale zase tím zaberu úložný prostor.

K rádiu se dá dokoupit infra dálkové které asi nejde přidělat na volant. Je možné po dokoupení interfejsu za 1010kč a propojovacího kabelu za 740kč připojit i ovládání z volantu. Za tu cenu mě můžóu milovat, pokud bych sehnal multifunkční volant, tak interfejs si s Atmelem zmatlám za cca 150kč. Je to pořád stejné, jednotlivé funkce jsou ovládané tlačítky přez rezistor. Problém je ten, že každý výrobce rádií i aut používá jiné hodnoty rezistorů, proto je nutné dokupovat interfejsy, které ovládání přizpůsobují.

Dokonce jsem objevil, že z rádií Kenwood se dá přez I2C číst RDS. Linky I2C je na tištáku označena. Pokud bych pak věděl, jak probíhá komunikace s maxidotem, tak by se dali informace z RDS vypisovat i na displej, tak jak to dělá origo rádio. K Alpine se dá dokoupit také interface pro ovládání na volant, ale mám dojem, že jsem viděl i interface pro komunikaci s displejem. Cenově to ale bylo stejně jako celé rádio.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


21 srp 14, 19:42:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 02 led 12, 13:09:06
Příspěvky: 351
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
MF volant - funguje přes jednotku MF volantu a ta se baví s VW rádiem po jednom (lin bus) nebo dvou (can bus) drátech. s Ford rádiem taky po dvou drátech

neorigo rádio na maxík někde někdo řešil, zkusím ti to najít. ale moc to myslím nedořešili..

_________________
Výměny budíků+dodělání pal. počítače a tempomatu , diagnostika, dojezd a výměna displejů polodot/maxidot, podsvit ručiček atd. po zapnutí klíčku, dojezd el. oken pomocí origo DO, opravy bufíků......


22 srp 14, 6:09:21
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
Já bych v podstatě asi tu jednotku nepotřeboval, stačilo by mi kdybych měl jeden (dva?) dráty z volantu, na kterých by se dal po stisknutí tlačítka naměřit odpor, viz http://www.panuworld.net/minidisc/fordsony/index.htm#. Potom můžu přez A/D převodník v Atmelu měřit odpor a podle změřeného odporu, stejně jak to má na té stránce s PIC, spínat 'správné' rezistory pro rádio. Pravda, ta PICka bude asi o něco málo levnější, ale nemá A/D převodník a tak to tam měří pomocí RC členu, kdy měří jak rychle se ten člen nabije a vybije. Než abych se sr*l s takovou vopičárnou, tak tam raději dám toho Atmela.

Na druhou stranu. Nevím kolik vede vodičů z toho MF volantu, kouknu do schemat, jestli to tam najdu. Jde mi o to, že u normálního volantu je klakson. U MF volantu to funguje jak? Jsou tam vyvedené dva vodiče, jeden na kalkson a další na ovládání, nebo je to vše na jednom a ta jednotka MF voklantu to řeší všechno sama na základě změřeného odporu?

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


22 srp 14, 10:10:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 11, 21:35:09
Příspěvky: 117
Bydliště: Brno
Auto: Ford Galaxy II 2,8 VR6, 150 kW
Odpovědět s citací
Jak to tady tak čtu - ty nízký komprese jsi tedy měl kvůli ventilům? Nebo jsi měnil i pístní kroužky?

_________________
Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW r.v.2002, Tiptronic, LPG
Š. Favorit 1993, 40 kW
Dacia Duster 4x4, 1,2 Tce 92 kW


03 říj 14, 7:16:36
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
komprese... Původně to bylo křivou hlavou. Pístní kroužky jsem tam dal víceméně preventivně, ty co tam byli by ještě chvíli jezdili, tak špatně na tom nebyli. Hlavní problém byl ten, že jak byla ta hlava křivá, tak se prohnuly i sedla ventilů a to docela dost, takže po frézování a zabroušení už OK.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


03 říj 14, 7:48:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
Tak, dneska jsme přivezli Sharana, rok 2000, starý model, opět VR6, opět automat. Ten je ale rozbitý, někdo se už do něj hrabal. Barva bílá, ale je to 4x4:-D Jinak je to vcelku holobyt. Je tam climatronic, přední elektrická okna, vyhřívané přední sklo, otočné sedačky. Sedačky jsou bez výhřevu, okna na zadních dveřích mají švihadla, zadní okna manuální. Kastle nikde nekvete, zato z podběhu roste kopřiva:-D Posledních několik let to stálo na dvoře a nejezdilo to. Původně to bude dovoz z A nebo DE, kde sloužil pravděpodobně na dálnici. Na bocích jsou vidět stopy po pruhu samolepy, v přední masce jsou malá světla, policejní Sharany tam měli modá světla jako majáky, na střeše jsou tuším 4 tečky stříknuté jiným odstínem bílé (maják?) a na palubce vedle rádia napravo jsou 4 díry po nějakém držáku, na hands free mi to přijde velké.
Překvapilo mne, že dálkové na centrál není infra, ale rádiový, stejně jako na II modelu. Táta byl tak natěšenej, že jak jsme přijeli, auto složili na silnici před barákem, jeli odvézt vlek 25km daleko, tak asi celou dobu seděl v autě a čekal až se vrátím a dotlačíme to na dvůr :-D

Až to bude jezdit, tak to asi bude jezdit na E85, zas tolik starouškové nenajezdí, aby mělo smysl tam dávat plyn.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


08 říj 14, 20:34:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 črc 12, 20:22:24
Příspěvky: 930
Bydliště: Prostějov
Auto: Ford Mondeo 2.0i 107 kW LPG magic
Odpovědět s citací
Na to musím napsat jen - ty jsi nepoucitelnej :-D


08 říj 14, 20:40:47
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
mno, není to tak strašný, předchozí majitel si vzpomněl, že má i jinou převodovku, jen jí musí najít. Taky jsem našel štítek s popisem výbavy:

A8F = Sportovní výbava
3A = kód nenalezen :-(
G0H = 4-stupňová aut. převodovka pro 4x4
H2C = Pneumatiky 215/55 R16 95H, vyztužené
J1L = Baterie 280A (60Ah)
MX9 = 6-vál. zážehový motor 2,8 L/128 KW (VR6)s MPI, EU3-D Agregát: T6N
N2P = Potah sedadel - látka
Q1Q = Normální sedadlo vpravo, vpředu, zesílené
U0E = Přístrojová výbava, otáčkoměr, denní počítadlo km, ukazatel rychlosti v km/h
V0A = Pneumatiky bez určení značky
1AE = Antiblokovací systém ABS s elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS
1BA = Odpružení/tlumení, standard
1D0 = Bez závěsného zařízení
1G3 = Rezervní disk z lehkých slitin s jízdním obutím
1LD = Kotoučové brzdy vpředu
1MR = Kožený volant
1N1 = Řízení s posilovačem
2JG = Lakovaný nárazník v barvě vozu
3AF = Vnější zpětné zrcátko vpravo, elektricky seřiditelné, vyhřívané, konvexní
3BS = Vnější zpětné zrcátko vlevo, elektricky seřiditelné, vyhřívané, asferické
3L3 = Mechanické výškové seřizování obou předních sedadel
4A0 = Bez vyhřívání sedadel
4R2 = Elektrické ovládání předních oken, zadní mechanicky
4UE = Airbag pro řidiče a spolujezdce
8UU = Audio příprava
8BG = Dvojité hlavní světlomety, pravostranný provoz s integrovaným hlavním světlometem
8RX = Pasivní reproduktory
8GR = Alternátor 150A
8N2 = S intervalovým spínačem stěračů, plynule seřiditelným

Nevím co je to ta sportovní výbava, co znamená ten dvouznakový kód 3A a taky jsem to dostal na 15" plecháčích. Ale co je potěšujíci, mělo by to být EURO 3, takže by jsme se mohli vyhnout platbě Bursíkovného.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


10 říj 14, 10:11:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
Dneska STK, včera emise a revize na plyn. STK 800,- revize 200,- emise 500,-. 3 lehké závady na STK - koroze na ramenech, zadním díle výfuku se rozpadá vněi obal a povrchová koroze kabiny, karosérie nebo nástavby vozidla. U této závady nevím, co tím básník chtěl říci. Liška je vidět akorát sem tam místama na spodku.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


16 říj 14, 16:57:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
Dnes jsem dokončil instalaci nezávyslého topení B5W-SC. To jsem koupil někdy na jaře, bylo vyndané z nějaké Audiny. Dostal jsem krom topení i kabelový svazek a dálkové Easystart R+. Nedostal jsem palivové čerpadlo, to jsem koupil u Prochyho na vrakáči. V létě jsem koupil ještě palivovou hadici a nějaké drobnosti. Nakonec jsem posháněl nějaké gumové hadice s kolínkama abych mohl topení připojit.

Táta mi v práci naohýbal držák podle šablony, protože B5W-SC co mám, má v sobě i oběhové vodní čerpadlo a proto nešel použít origo držák z D5W.

Z kabelového svazku jsem ve finále nakonec použil pouze asi 40cm s konektorem pro topení na konci. Kabelový svazek byl krátký, ono v té Audině se předpokládá, že topeni bude v motorovém prostoru a ne pod prahem pod zadní sedačkou. Ve velkoobchodě jsem koupil po třech metrech samostatných barevných kabelů. Pro napájení topení s průřezem 2.5mm, ostatní s průřezem 1mm.

Napájení je jištěno pojistkou 25A z pozice F12, kterou jsem měl neosazenou, u ropáků je na ní bufík. Do roštu nad pojistkama jsem vložil další patici pro relé, které spíná ventilátor topení. Kabel pro ventilátor jsem neštípal, vypichovákem jsem ho vytáhl z pojistky F22 a zasunul do patice relé. Z patice relé jsem natáhl nový propojovací kabel k pojistce F22. V případě, že bufík neběží, je ventilátor napájen stále ze své pojistky F22, ale proud je veden přez přepínací kontakt relé. Díky tomu není potřeba připojovat nový kabel do climatronicu pro kontrolu běhu vetilátoru, používá se ten původní. A protože jsem i tvor vcelku líný nechtělo se mi tahat extra kabel od akumulátoru pro napájení ventilátoru topení v době, kdy běží bufík. V případě, že bufík je spuštěn, je ventilátor topení napájen přez pojistku F12, kde je i bufík. Bufík má největší spotřebu v době žhavení. Po dvou minutách je fáze žhavení ukončena a příkon spadne. V tu dobu se teprve spíná relé pro ventilátor, který navíc běží na nízký výkon a tak odběr také není tak vysoký. Pokud ale bufík topí a běží i motor, tak stále ventilátor topení jede přez pojistku bufíka. Toto ještě musím dořešit, přidám tam buď ještě jedno blokovací relé, bude ovládané od alternátoru přerz D+, takže v okamžiku, kdy motor poběží, tak se relé pro ventilátor topení rozepne, nebo to rovnou zkombinuju se 'zpožďovačem' pro spuštění ventilátoru topení až za cca 5-7 minut, nebo rovnou, v závislosti na teplotě vody. Zatím na to musím pamatovat.

Z prostoru pojistek jsem natáhl dva kabely ke climatronicu. Jeden pro zaptnutí režimu HE, druhý pro režim větrání (ještě musím vyzkoumat, jakže to má vůbec fungovat). Do pravé spodní záslepky ve středovém panelu jsem přivedl kabel pro tlačítko spuštění bufíka od jednotky Easystart R+.

Poslední věc co jsem řešil, že když mám auto zamčené a zapnu bufíka, tak když začal foukat teplý vzduch, tak začal ječet alarm. Řešení je nakonec strašně jednoduché. Stačí přivést ovládací signál pro sínání relé ventilátoru a zapnutí režimu HE na pin 13 zeleného konektoru P6 na centrální elektrice. V okamžiku,kdy se na tomto pinu objeví kladné napětí, dojde k dočasné deaktivaci ultrazvukových čidel.

Zbývá mi tedy dořešit zpoždění spuštění ventilátoru topení až na dobu, kdy bude voda dostatečně teplá a zároveň vyřešit to blokování relé ventilátoru. A když už mám bufíka nainstalovaného, můžu konečně v reálných podmínkách doladit mé dálkové ovládání přez GSM. Bez GPS modulu mi cena vychází na cca 1200-1400kč, GPS modul je za dalších asi 700kč.

Použitá literatura:
vw-sharan-b5wsc.pdf (s překladem do CZ)
Eberspacher---Molpir-TP5-pre-SAG-Manual.pdf

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


26 říj 14, 19:26:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 črc 12, 20:22:24
Příspěvky: 930
Bydliště: Prostějov
Auto: Ford Mondeo 2.0i 107 kW LPG magic
Odpovědět s citací
skvělé a já už mám nachystán teplotní spínač, který po dosažení nastavené teploty, spíná ventilátor, můžu kdyžtak nafotit


26 říj 14, 20:49:41
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
jj, ukaž ho :-D

Jinak, v číně jsem našel krásný barevný eloxovaný spojky na hadice se závitem na teplotní čidlo. Bohužel, průměry od 32mm výš. Takže nakonec stejně znásilním mosaznou spojku a nechám na ní naletovat matku.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


26 říj 14, 23:13:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 02 led 12, 13:09:06
Příspěvky: 351
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
mám něco takového, je to výrobek jožo abela z vwclubu a snímání teploty má vyřešeno velice chytře :-)

_________________
Výměny budíků+dodělání pal. počítače a tempomatu , diagnostika, dojezd a výměna displejů polodot/maxidot, podsvit ručiček atd. po zapnutí klíčku, dojezd el. oken pomocí origo DO, opravy bufíků......


27 říj 14, 8:26:52
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 10, 20:00:05
Příspěvky: 551
Bydliště: Ústí nad Labem
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
a už ti to teda blaflo? nebo vis co tam je za chybu?

_________________
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW


27 říj 14, 18:25:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
tjn, ale dávat za to 200 éček se mi fakt nechce :-D Navíc jsem někde viděl i fotku co je uvnitř. Pár tranzistorů, odporů a kondenzátorů. Ani jsem si nevšiml, jestli je tam vůbec nějaký integráč.

Ono to hlídání teploty není až tak složité, stačí vhodný a vhodně umístěný termistor, operační zesilovač jako komparátor a na výstup přez tranzistor relátko. Až na ten termistor najdu doma všechno. Asi by to šlo pořešit i jen se samotnejma dvěma tranzistorama (možná to ten slovák takhle má), ale tranzistorů mám doma rozhodně méně než operáků, ty bych snad mohl přehazovat vidlema :-D

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


27 říj 14, 19:00:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 148 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: