Logo
Právě je 15 pro 18, 17:44:21

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
 Výmena termostatu motor AFN 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 12 lis 07, 7:17:14
Příspěvky: 9
Bydliště: Slovensko NZ
Auto: Forde Galaxy I 1.9 TDi 81 kW r.v.1999
Odpovědět s citací
Ahojte
Chcel by som vedieť či už niekto doma vymieňal termostat na Forde Galaxy r.v 1999, 1.9 TDI, 81kW,
- termostat by mal byť dole pri vodnej pumpe, aspoň si myslím, keď ho chcem vymeniť musím dať držiak kompresoru klimatizácie dolu a všetko čo stým súvisí? Ak máte nejaké skúsenosti poraďte. Díky


16 led 08, 17:12:31
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12 led 08, 19:53:18
Příspěvky: 15
Bydliště: Ostrava Krásné Pole
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Příspěvek 
mám 2000 a termostat jsem měnil o minulém výkendu. nic jsem demontovat nemusel,jen jsem odpojil konektor od alternátoru a povolil jeden kabel taktéž z altíku jen kvůli lepšímu přístupu ke spodnímu šroubku na termostatu

_________________
1,9 tdi bez úprav(zatím)r.v.00 vínová metla


16 led 08, 20:00:37
Profil ICQ
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 16:47:59
Příspěvky: 12975
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Příspěvek 
Felvi má ale Galaxe jedničku a Ty dvojku. :wink:

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


16 led 08, 20:01:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 12 lis 07, 16:25:27
Příspěvky: 379
Auto: VW Sharan I 1.9 TDi 81 kW
Odpovědět s citací
Pokud mé chabé znalosti stačí, myslím si, že držák kompresoru nikam jít nemusí. Vyšroubuješ to hrdlo v kterém je termostat umístěn, odehneš ho i s hadicí do strany a vytáhneš termostat. To by mělo být vše. Ale ten přístup.


16 led 08, 20:34:05
Profil
Odpovědět s citací
Příspěvek 
Demontuje se pouze čerpadlo servořízení (ponechá se na hadicích). Potom je krásně vidět příruba (plastová), pod kterou je termostat. Dva šroubky dolů, přírubu dolů a termostat vypadne. Pozor - vysypou se ještě asi dva litry vody !!! (abys to neměl na hlavě).

Malý problém nastává při zpětné montáži. On totiž ten termostat je umístěn směrem dolů, takže z otvoru vypadává. Proto je nutné při montáži termostatu otočit auto na střechu. Druhá možnost je řádně termostat usadit a před vypadnutím jej zajistit jeho těsnicím O-kroužkem, který se vloží do prostoru pod termostat. O-kroužek je na průměru malinko menší, takže by vám moc nepomohl - je nutné jej roztáhnout (třeba natáhnout na prsty a roztahovat). Dále zpětná montáž příruby a čerpadla servo, nasypat vodu a hotovo.

Měnil jsem termostat hned po koupi vozu loni v únoru. Já se pořád divil, proč bývalý majitel tvrdil, že jezdí za devět litrů. Když jsem viděl, že teplota motoru nevyleze přes 70°C (někdy ani to ne) a dále zkontroloval stav vzduchového filtru, vůbec jsem se mu nedivil...........

Výměna termostatu - v klídku hodinka.................


17 led 08, 8:44:16
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 07, 9:29:37
Příspěvky: 142
Bydliště: Pardubicko-Skořenice
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Postup výměny je přesný, tak jsem to v prosinci taky dělal, ale bohužel se nic nezměnilo, po delší jízdě se teploměr drží kolmo stejně jako před výměnou, ale než se to tam dostane, tak to je cca 15-20km a pak to teprve začne topit. A spotřeba pořád kolem devíti. Zlatej benzíňák, ten jsem nastartoval a než jsem dokouřil, tak bylo v autě teplo. Tady se to po min 10 km trochu ohřeje a když zastavím a nechám motor běžet, tak to zase zchladne :cry:

_________________
Ford Galaxy 1.9TDI PD 85kW (+chip by pepa.kuc) 2001
Galaxy I 2.8 automat a 2.0 manual - na díly
Autoodtah od 8,-Kč/km. Výkup bouraček a prodej dílů Galaxy, Mondeo, Focus, Fiesta, Escort. Tel.: 608977212
http://www.dilyford.eu


19 úno 08, 10:00:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
Odpovědět s citací
A nemáš problém s bufíkem???
Mně auto topí po dvou třech kilometrech a teplota je na devadesáti již po cca 5 - 8 km (podle okolní teploty). A to parkuju venku. Celoroční spotřebu (za 30.000 km) mám na hodnotě 6,5 l / 100km.


19 úno 08, 10:18:31
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 07, 9:29:37
Příspěvky: 142
Bydliště: Pardubicko-Skořenice
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
To asi mám, ten podle mě vůbec nejde, ale ještě jsem se nedostal k tomu, abych to řešil. Nejmenší spotřebu jsem měl 7,5 v létě do Chorvatska, jinak jezdím mezi 8-9 litrů, s podválem i k deseti.

_________________
Ford Galaxy 1.9TDI PD 85kW (+chip by pepa.kuc) 2001
Galaxy I 2.8 automat a 2.0 manual - na díly
Autoodtah od 8,-Kč/km. Výkup bouraček a prodej dílů Galaxy, Mondeo, Focus, Fiesta, Escort. Tel.: 608977212
http://www.dilyford.eu


19 úno 08, 10:22:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
Odpovědět s citací
Tak potom nechápu, proč řešíš termostat, když máš problémy s bufíkem ????? :wink:

Uvedu příklad: Když pojedu od nás do Brna (cca 70 km po silnicích I. třídy a dálnici) a udělám to tak, že po studeném startu zapnu obě topení naplno a na obou z nich pustím ventilátor na 2. stupeň a současně vypnu bufík (aby vůbec nenaskočil), nepodaří se mi za žádných okolností ohřát motor na provozní teplotu (když dojedu do Brna, motor bude pořád "studený"). Proto je třeba mít na paměti, že bufík je pro rychlost ohřívání motoru nezbytný a nenahraditelný a že bez předehřívání chladicí kapaliny se naftový motor prostě neobejde.


20 úno 08, 7:53:03
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 9 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: