Logo
Právě je 16 pro 18, 7:57:11

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 141 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další
 LPG v Galaxy 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 03 bře 08, 19:01:17
Příspěvky: 6
Bydliště: Žďárské vrchy
Auto: Ford Galaxy I 2.3i 107 kW r.v.1998
Odpovědět s citací
ahoj,
pořídil jsem si Galaxy 98 motor 2,3 teď jsem tam dal plyn (elpigaz) vstřikování do válců a nádrž toroid - dnes namontováno.
Už je asi pozdě se ptát ale pokud někdo máte toroid byl bych vděčen za vaše zkušenosti z STK,
protože jsem slyšel že nádrž má být 30cm od deformační zóny (vnější strana nárazníku) a to u galaxy rozhodně není. Údajně záleží na technikovi STK který se buď přikloní k tomu že nádrž a celé zařízení má atest a je schváleno typovou zástavbou pro toto vozidlo a nebo nazná že nádrž nesmí být v deformační zóně.
dík

_________________
Ford Galaxy 2.3 LPG, 1998


03 bře 08, 19:51:35
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 20:11:01
Příspěvky: 4554
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Tak toroidní nádrž má být opravdu min. 30cm od kraje nárazníku. Ale u :smt1133: to nevychází. Já ji mám asi 20cm :( , ale kolem nádrže mám ještě jeden ochranný obal z ocelového plechu :) . Auto je takto otypované a schválené, samozřejmě se zápisem v TP. A pak nemůže být u technické žádný problém.

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


03 bře 08, 20:13:29
Profil
Uživatel

Registrován: 03 bře 08, 19:01:17
Příspěvky: 6
Bydliště: Žďárské vrchy
Auto: Ford Galaxy I 2.3i 107 kW r.v.1998
Odpovědět s citací
hmm, tak to já žádný obal nemám, ty už jsi to tak koupil (dovoz?) nebo nechával dělat a automaticky ti to dali do "obalu"?

_________________
Ford Galaxy 2.3 LPG, 1998


03 bře 08, 20:26:58
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 20:11:01
Příspěvky: 4554
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Mám to dovoz z Itálie a už to v tom obalu bylo. Zřejmě profíci :D .

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


03 bře 08, 20:54:15
Profil
Odpovědět s citací
U nás se obal nedává, není to v homologaci. Naše předpisy dovolují výjimky, tudíž toroidní nádrž se montuje vždy na místo rezervy bez ohledu na to, jestli odpovídá rozměru vzdálenosti od nárazníku či ne. Navíc sama nádrž funguje jako skvělá deformační zóna (takový plech skutečně nerozbiješ ani tankem).


Mimochodem nemáš vstřikování do válců (přímý vstřik LPG bys nezaplatil), máš klasické MPi vstřikování nepřímé, což znamená, že systém pracuje stejně jako benzinové MPi nepřímé vstřikování - do sacího kanálu každého válce je montován samostatný vstřikovač.

MPi vstřikování LPG má jeden velmi příjemný jev - motor neztrácí výkon oproti pohonu na benzin a má i nižší spotřebu než starší centrální plnění LPG. Nepříjemným jevem je vyšší pořizovací cena zařízení.


04 bře 08, 8:01:12
Uživatel

Registrován: 03 bře 08, 19:01:17
Příspěvky: 6
Bydliště: Žďárské vrchy
Auto: Ford Galaxy I 2.3i 107 kW r.v.1998
Odpovědět s citací
marek: dík za vysvětlení

taky si myslím že nádrže vydrží dost, mám tam ještě tažné, to taky něco zadrží
Jinak mě celkem lpg vyšlo na necelých 30tis, zatím se mi zdá výkon motoru nižší, ale zřejmě proto že byla odpojena baterka a vymazána paměť řídící jednotky, až si všechno na sebe "zvykne" a udělám po 1500km seřízení tak teprve budu moci říci jak to frčí.
Budu sem psát zkušenosti.

_________________
Ford Galaxy 2.3 LPG, 1998


04 bře 08, 8:26:20
Profil
Uživatel

Registrován: 06 čer 09, 19:13:31
Příspěvky: 11
Auto: Ford Galaxy I 2.0i 85 kW LPG r.v.1998
Odpovědět s citací
Příspěvek Lpg
Mate niekto skusenosti s LPG v tomto aute? Uvazujem instalovat splynovac kvoli spotrebe, resp. cene za km. Auto ma 195000 km, chodi vyborne, pravidelny servis, vela veci vymenenych. Ma to vyznam pri tychto km? Rocne najazdim 25-30000 km. Vdaka za postrehy
IvanP.


18 čer 09, 7:00:19
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 zář 08, 13:23:53
Příspěvky: 504
Bydliště: Kladensko
Auto: VW Sharan 2.0 TDi 103 kW
Odpovědět s citací
já o tom uvažoval kdysi, počty jsou jednoduché: při ceně plynu asi 50% benzinu, při 30.000km / rok, ceně úpravy ca. 50.000Kč(CZK), je návratnost ća. 2 roky,
vzhledem k tomu, že auto měním každé 2 roky, nemá to pro mě smysl,
navíc to zmenšuje prostor kufru, nebo když to dá někdo místo rezervy, zas musí dát někam tu rezervu, nesmíš do hromadných garáží, atd... nepřesvědčilo mě to,
nyní se nabízí i jiná "kapalná/plynná" média, a zas je problém s umístěním (nádrže např. pod autem), s nedostatečnou velikostí nádrží, atd...
je to podle mě zatím tahání peněz z lidí ... až někdo bude chtít opravdu udělat něco pro přírodu, začneme konečně zase pěstovat brambory místo řepky ...

:mrgreen:

_________________
dříve SAAB 9000/200PS, děti už se tam nevešly ...
Ford Galaxy II, TDI-PD 85kW, 2005 červená, a stejně je plnej dětí ...


18 čer 09, 11:16:34
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 20:11:01
Příspěvky: 4554
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
V tvém případě bych plyn instaloval, návratnost máš za 7 měsíců
Cena zástavby LPG je zde http://www.lpgservis.cz/cenik-prestaveb-lpg/
pro tvůj :smt1133: platí hned první cena, ale můžeš nechat nainstalovat to jednobodové vstřikování.
Tady je popis systémů http://www.lpgservis.cz/systemy-lpg/
A tady si můžeš spočítat návratnost, u nás LPG za 12,90 http://www.autolpg.cz/index.php?page=lpg_kalk čísla jdou změnit :D

Edit: jo a do podzemních garáží opravdu s tím nemůžeš, ale spočítej kolik jich je v ČR a kolikrát do nich pojedeš a pak teprve uvažuj, jestli je zrovna tohle mínus :lol: . Toroidní nádrž místo rezervy, a rezerva se dá potom dát kamkoliv :D , úvaha, že zabírá místo v kufru je opět dle tvých potřeb, jak často jezdíš opravdu plný, že by rezerva zavazela. Já LPG mám a neměnil bych :smt041 .

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


18 čer 09, 17:13:37
Profil
Uživatel

Registrován: 06 čer 09, 19:13:31
Příspěvky: 11
Auto: Ford Galaxy I 2.0i 85 kW LPG r.v.1998
Odpovědět s citací
Vdaka za odpovede a linky. Zaujima ma este, ako to vidite zo zivotnostou agregatu. Kolko km by mohol optimalne vydrzat bez generalky. :?: Auto som kupil z Nemecka pri 135000km. Teraz mam 195000. Viem, ze km su skutocne.


19 čer 09, 7:05:07
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 01 bře 08, 16:40:09
Příspěvky: 86
Bydliště: Ostrava - centrum
Auto: Ford Galaxy I 2.0i 85 kW
Odpovědět s citací
LPG dobrá volba,ale doporučují Sekvenční vstřikování,je sice o něco dražší,ale je uspornější prý i výkonnější.Zpotřeba opravdu 1:1 .


19 čer 09, 14:54:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17 bře 09, 16:56:25
Příspěvky: 33
Bydliště: Vyškov
Auto: Ford Galaxy I 2,0i DOHC 85 kW
Odpovědět s citací
Plyn doporučuji mam ho namontovany necely rok a jsem s nim maximalně spokojeny, vzhledem k tomu kolik najedeš kilcu za rok, tak bych o tom uvažoval.To co napsal BRIAN tak s tim souhlasim.
Nevahej "namontuj LPG" budeš eusa_dance :smt006


19 čer 09, 20:43:34
Profil
Uživatel

Registrován: 26 říj 08, 18:40:51
Příspěvky: 8
Auto: Ford Galaxy I 2.3i 107 kW LPG r.v.1998
Odpovědět s citací
Zdravím všechny. Měl bych několik zkušeností s provozem na LPG. Tak za prvé plusy: jasná ekonomická výhodnost, o tom není pochyb. Návratnost si každý spočítá snad sám. V mém případě-sekvenční vstřikování, opravdu nepoznáte rozdíl ve výkonu, s jednou výjimkou, a to plně naložené auto, do kopce, kde je znát, že auto má trochu menší výkon. Zase ale, pokud to bude v tom okamžiku opravdu vadit, přepnutí na benzín je jedno sáhnutí na ovladač, a jedu na benzín. Pozor nezapomenout to přepnout na kopci zpátky, Hi. Další plus, a tentokrát opravdu subjektivní dojem, mám pocit, že auto si nechá víc líbit podtočení motoru, v nízkých otáčkách líp táhne na LPG. Asi by se ještě něco našlo.
Teď mínusy: Podzemní parkoviště se tu zmiňovaly, problémy v servisech, dílem se jim nechce do oprav kvůli tomu, že se plynu bojí, dílem proto, že se mají na co vymluvit(údajně dílna kde se dělá s autama na LPG musí mít nějaký extra větrání). Mám hodně špatnou zkušenost s autoservisem Ford Dorda Liberec, kde nedokázali opravit moje autíčko, a vymlouvali se právě na LPG. Závadu nakonec našel jeden šikovnej automechanik, někde pod autem prasklou hadičku. Další negativum, mám toroidní nádrž, 60l. Takže rezerva je vzadu a překáží, furt ji přehazuju, budu muset vymyslet nějaký uchycení, hlavně když dám další dvě sedačky, to pak už dozadu dáte tak jednu tašku, a kolo když není přikurtovaný tak cestuje sem tam. No a jedno specifikum, občas se mi zbláznila řídící jednotka plynu, prostě se kousla a nešlo s ní nic udělat. Nešlo přepínat, ukazovala furt stejně, takže jsem nevěděl nic. Auto sice jelo, ale jestli na benzín nebo plyn nevím. Musel jsem vžy odpojit pojistku v napájení jednotky, a ona se umoudřila. Důvod? Jednoduchý, vadná autobaterka, při startu pokleslo napětí víc než se slušelo, a tý jednotce to vadilo. Po výměně autobaterie za novou, je to bez problémů. Takže tak. Jinak s plynem nebyly žádný problémy. Sekvenční jednotka sama stratuje na benzín a pak se přepne na plyn, takže se o to člověk nemusí starat. Dojezd na jednu nádrž, v létě tak 350-370km, v zimě asi tak 300-340km. podle toho jak moc člověk topí motorem. Pozor, jsou velké rozdíly v kvalitě LPG mezi jednotlivými pumpami. Poznáte to na najetých km na nádrž. Rozdíl dělá až 50 km na nádrž. Proč? Nevím, ale je to tak.
Mějte se a plynu zdar. Já bych neměnil.

_________________
Sierra Combi, 1,8L + LPG
Galaxy 2,3 r.v.98 + LPG


10 črc 09, 21:50:23
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17 bře 09, 16:56:25
Příspěvky: 33
Bydliště: Vyškov
Auto: Ford Galaxy I 2,0i DOHC 85 kW
Odpovědět s citací
JJ. :smt041 :auto:


17 srp 09, 21:52:48
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 11 zář 09, 22:02:36
Příspěvky: 3
Auto: Ford Galaxy I 2.3 16V LPG r.v.2000
Odpovědět s citací
Ahojte plynaři.Tak jaké máte zkušenosti po delší době??.Mám G1 a nový LPG.Je to sekvenční střik.Jak máte velké nádrže a jaká je cca.spotřeba.Já zatím najezdil 100Km a ukazatel plnosti nádrže je na polovině.Je to digi ukazatel podle tlaku v nádrži.Máte stím nějaké zkušenosti?? :smt041 Ani nevím kolik to bralo benzínu páč to nemám celkem ani měsíc.Celkem jsem najel jen cca.300Km.tak teď to začnu sledovat.

_________________
Galaxy G1 2,3 16V LPG/Stan


13 zář 09, 20:16:42
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 141 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: