Logo
Poslední návštěva: 21 čer 18, 13:36:59
Právě je 21 čer 18, 13:36:59

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




 [ Příspěvků: 141 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
 LPG v Galaxy 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 06 úno 15, 19:07:34
Příspěvky: 33
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 107 kW
No jo sakra, kdo se v tom ma vyznat. Mne dnes u Prins tvrdili, ze vstriky jsou sice drazsi, ale ze pokud budu dodrzovat servisni kontroly po cca 25t. km, tak pry to fakt prezije Galaxy. Tak nevim, cemu verit. Kazdopadne to, co rikali u Prins je zajimavy. Otazka je, jestli to neni ta pisnicka o tom ptackovi, kdyz ho lapaji, jak mu pekne zpivaji:). U Prins se pry ani nepouzivaji specialni svicky pro LPG, pry tam zustavaji normalni svicky, co se pouzivaji v benzinacich. Pry to nejak pouziva data z originalni ridici jednotky.

Ad primazavani - tak motor 2.3 je pry nepotrebuje, ze pry ma tvrzeny ventily nebo hrdla nebo co, uz jsem to zapomnel.


26 bře 15, 13:55:52
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 12, 7:43:30
Příspěvky: 11
Bydliště: Tvrdonice (u Břeclavi)
Auto: Ford Galaxy I 2.0i 85 kW
Na Galaxi mám vstřiky valtek (celý systém je asi nějaká skládačka) ale ty stojí max 4 tis mám pocit a dají se repasovat.
Zůstane jen "obal" a vše co je uvnitř se vymění za těžkých 160 kč/vstřik a od toho co sem auto koupil a nechal takto repasovat vstřiky tak zatím ujelo 30 tis bez problému.
Opravdu je rozhodně lepší si koupit auto bez LPG a nechat namontovat od někoho v místě bydliště, nebo prostě nejblíž co de (pro mě to znamenalo 32 km :( ) ale auto jsem u něj nechával jen jednou
a to když mi instaloval LPG vše ostatní se stíhalo do dvou hodin a mezi tím sem si skočil na kafe nebo na procházku :).


26 bře 15, 14:06:44
Uživatel

Registrován: 06 úno 15, 19:07:34
Příspěvky: 33
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 107 kW
Jasne. Diky moc vsem. Asi to nakonec udelam s tim Prinsem.


26 bře 15, 15:39:44
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Hele, je to jednoduchý, když půjdeš někam, kde montujou Tartarini, tak ti taky budou Prins rozmlouvat. Když půjdeš někam, kde mopntujou Stag, tak ti budou taky rozmlouvat Tartarini i Prins. Navíc, aby jsi mohl montovat určitou značku, tak na to musíš mít nějakej papír, takže né každej kdo montuje do aut plyn může namontovat jakoukoli značku. Je to dáno naší podivnou legislativou. V Anglii si můžeš LPG namontovat sám doma a pak jen zajedeš na prohlídku.

A pokud jde o přímaz, o VR6 se říká, že není potřeba. Možná je to myšleno na staré 12ti ventilové, ale když jsem viděl ventily a sedla na mé hlavě (AYL 24V) po cca 30ti tisících na plyn bez přímazu, honem rychle jsem pro něj jel! P+rivezl jsem si Flashlube, ale nikam se mi to nevešlo, protože banda je kulatá a prostě tam fakt nikde v motoru není místo, kam by to šlo strčit, tak jsem se otočil a mastil to vyměnit za JVM, který má bandu hranatou a jediný místo kam se to vešlo, bylo mezi světlo a baterku ale stejně jsem musel kousek vyříznout i chladičovku.

Jako upříḿně, těch pár korun navíc co ten pŕímaz stojí se vyplatí zainvestovat, než se pak trápit s podpálenejma ventilovejma sedlama.

Jeden 'místní plynař' na dotaz jakej je rozdíl mezi jednotlivejma výrobcema LPG sad a přímazů odpoví, že akorát jeden pomlouvá druhýho a skoro všechno je stejna prdel. A že ve finále je na prvním mísě vždy jen pořizovací cena, ostatní náklady nikoho na začátku bohužel nezajímají, takže montuje to co lidi chtějí (Stag, kvůli ceně, Magic na 6 a více válců, taky kvůli ceně).

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


26 bře 15, 16:58:31 Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 06 úno 15, 19:07:34
Příspěvky: 33
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 107 kW
Ja ti rozumim. Ja jsem volal do firmy, kde delaji Tartarini i Prins a je jasny, ze bude jeden pomlouvat to druhy. Na druhou stranu jsem volal i tam, kde delaji oboje. Kazdopadne tam doporucuji Prins (vim, je drazsi), ale kdyz mne vysvetloval, jak to funguje, tak mne jako laikovi logictejsi a lepsi pripadl ten Prins.

Ad primazavani - chapu u levnych smejdu. Po tom, co mne vymyli hlavu u Prinse verim, ze to nemusi byt nutny. Kazdopadne 5 litru za primaz neni par korun navic, aspon pro me. Je to skoro 20% ceny LPG. Na manualni (mechanicky) primaz kaslu.


26 bře 15, 17:21:12
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Pochybuju, že Prins bude šetrnější vůči ventilovým sedlům než ostatní systémy, protože jde o princip. Dřív když se jezdilo na olovnatej benzín, tak právě to olovo co bylo v benzínu tvořilo na sedlech tenkou vrstvičku která je chránila. Mluvím o výfukových ventilech. Když se pak začal používat bezolovnatý benzín, začali se dělat sedla z tvrdších materiálů. Benzín má navíc oproti plynu nižší teplotu hoření, takže i když nepoužíváš zvlášť aditivované palivo, tak ty sedla by to měli vydržet (ale každý asi viděl hlavu s podpálenejma ventilama u HTPček, že). Díky tomu, že plyn má větší teplotu a VŮBEC ŽÁDNÁ ADITIVA, tak sedla trpí. A je jedno jestli máš Prins, Vialle, Elpigaz, nebo jen blbej směšovač u karburátoru. Prostě fyziku nevojebeš. Ten přímaz právě vytváří ochrannou vrstvičku na ventilech a sedlech aby právě k tomu podpalování nedocházelo.

A pokud je o cenu pŕímazu. Nejjednodušší a nejlevnější je podtlakový, nepotřebuje žádnou elektroniku, stojí něco málo přez litr. Elektronický pak stoji od 2 litrů vejš.

Jak už jsem psal, o hlavách VR6 se říká, že přímaz nepotřebují, ale těch 30 tisíc km na plyn mě přesvědčilo o opaku. Ručně jsem zabrušoval první dva výfukový ventily. Po 3 hodinách jsem to vzdal, na jednom ventilu jsem měl kresbu jen na 3/4 obvodu, na druhém jsem měl 2/3. Hlavu jsem sbalil a odvezl na frézu. Sedla sice jsou tvrdý, ale i tak tam byli pěkně vyžraný díry.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


26 bře 15, 19:29:54 Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 06 úno 15, 19:07:34
Příspěvky: 33
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 107 kW
Jestli je setrnejsi nebo ne nevim. Kazdopadne podle toho, co mne dnes rekli, tak Prins na rozdil od jinych LPG systemu v podstate bere data z original RJ v aute. Mozna jsem to zjednodusil, ale tak to nejak vyznelo a mezi funkci tech RJ byl proste rozdil. Prins nepotrebuje ani specialni LPG svicky. Takze tam treba rozdil bude. Nevim. Kazdopadne je to jedno. Uz jsem se skoro na 100% rozhodl pro Prins.

Je docela dost dobre mozny, ze Prins umi udelat lepsi smes a primaz proste Prins u nekterych motoru nepotrebuje. Rekli mne, ze pokud bych mel Mondeo 1,6 nebo 1,8 benzin, tak by mne primaz urcite nutili. Kazdopadne tim, ze mne ho nenuti, se pripravuji o prachy. Takze nemam duvod jim neverit. Navic mne rekli, ze ten mechanicky, pokud se jezdi tak, ze po par km zastavujes, proste kdyz nemas zadny dlouhy cesty, tak ze nadrzku primazu doplnujes proklate casto. Ze tam ted maji nekoho, kdo rozvazi pizzu a je z toho nestastnej majitel i servisak. Jasne, chapu, ze pokud nekdo jezdi dal, tak to muze byt v pohode. Asi to urcite neuskodi, ale 5litru za to proste nedam. Neresil byhc to, kdybych mel auto za 200litru.

Nicmene pokud tam maji auto, ktery bez primazu najelo vic jak 600t. km a tady nekdo vys psal, ze na plyn bez primazu najel pres 500t. km, tak si myslim, ze to nutny nebude.

Primaz - mozna stoji litr nebo dva, ale tam, kde montuji Prins stoji elektronicky na 4-valec 5litru.


26 bře 15, 19:47:47
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 12, 7:43:30
Příspěvky: 11
Bydliště: Tvrdonice (u Břeclavi)
Auto: Ford Galaxy I 2.0i 85 kW
U primazu a vlastne u vseho co dodatecne montujes do auta rozhoduje cena jak toho systemu tak porizovacka auta a taky jak dlouho to auto chces do budoucna vyuzivat... secist podtrhnout a rozhodnout ;)


26 bře 15, 19:57:03
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Tady nejde o lepší nebo horší směs, tady jde o to, že plyn hoří vyšší teplotou, to je fyzika. A plyn narozdíl od benzínu nemá žádná aditiva, to je zase fakt. A Prins prostě NEMŮŽE za těchto podmínek udělat lepší směs. Těžko udělá něco z něčeho, co nemá.

Co se týká svíček, je všeobecně známo, že svíčky pro LPG je jen spíš takovej reklamní tahák jak z lidí vytáhnout další prachy. Lidi co plyn montujou tak obvykle svíčky nechávají původní, pouze zvětší odtrh, případně dají o stupeň teplejší(?). Taky jsem si tím prošel. Vnutili mi svíce Bosch na lpg/cng, po pár dnech šli ven. Teď tam sice mám Brisk taky na lpg/cng ale až je budu měnit, dám tam zpátky NGK, co tam mají být.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


27 bře 15, 7:03:16 Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 06 úno 15, 19:07:34
Příspěvky: 33
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 107 kW
Ortic píše:
U primazu a vlastne u vseho co dodatecne montujes do auta rozhoduje cena jak toho systemu tak porizovacka auta a taky jak dlouho to auto chces do budoucna vyuzivat... secist podtrhnout a rozhodnout ;)


Presne tak. U me to uz nema smysl. Uz ted je cena za LPG skoro cena pulky auta a jak jsem psal, tak dalsich 5 litru za primaz je uz proste moc.


27 bře 15, 9:06:37
Uživatel

Registrován: 06 úno 15, 19:07:34
Příspěvky: 33
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 107 kW
the.max píše:
Tady nejde o lepší nebo horší směs, tady jde o to, že plyn hoří vyšší teplotou, to je fyzika. A plyn narozdíl od benzínu nemá žádná aditiva, to je zase fakt. A Prins prostě NEMŮŽE za těchto podmínek udělat lepší směs. Těžko udělá něco z něčeho, co nemá.

Co se týká svíček, je všeobecně známo, že svíčky pro LPG je jen spíš takovej reklamní tahák jak z lidí vytáhnout další prachy. Lidi co plyn montujou tak obvykle svíčky nechávají původní, pouze zvětší odtrh, případně dají o stupeň teplejší(?). Taky jsem si tím prošel. Vnutili mi svíce Bosch na lpg/cng, po pár dnech šli ven. Teď tam sice mám Brisk taky na lpg/cng ale až je budu měnit, dám tam zpátky NGK, co tam mají být.


Moc tomu nerozumim, ale na 100% su presvedcenej, ze RJ LPG udela rozdilnou smes a vstriky se na tom pak jeste dal podili. Podivej se na zavody aut, motorek apod. a je jasny, ze RJ dneska maji hodne siroky moznosti upravy smesi. Takze na 100% bude jina z Prins a treba z Tartarini. Netvrdim, ze to nakonec bude mit celkovy vliv na LPG (u MotoGP to ma a velky), ale jsem naklonen verit tomu, ze ty rozdily to je schopno udelat. Vim, ze MotoGP je neco jiny, ale dela to tam obrovsky rozdily. Najdi si o tom, co zpusobuji ty dementni pravidla pro nekolik typu RJ, ktery muzou jednotlivy fabriky pouzivat.

Ad svicky - je to mozne, samozrejme se snazi vylakat z tebe prachy, nevim. Ale nikde, u zadnyho montera LPG krom Prins, jsem se nesetkal s tim, ze by si nechali ujit prachy za to, ze ti vnuti drazsi LPG svicky a ze ti vnuti primaz. Vsude rikali, ze si to mam udelat, krom Prinse. Takze timto pristupem si me ziskali. Navic davaji 3 roky zaruku na celou montaz a ruku na srdce - 3 roky mozna to auto ani neprezije. Jinak samozrejme uvidim, co se stane se svickama apod. To ukaze cas.


27 bře 15, 9:14:15
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 11, 21:35:09
Příspěvky: 117
Bydliště: Brno
Auto: Ford Galaxy II 2,8 VR6, 150 kW
Ad přímaz - už jsem od více lidí okolo LPG slyšel, že motor buď LPG snáší, nebo ne. A tomu druhému přímaz nepomůže. Do té druhé kategorie bohužel patří i 2,8 VR6. Moje předchozí auto Audi 80 2,0E patřilo do té první kategorie, táta má stejné, najeto na LPG nezjištěný počet km (>500 000) a pohoda.

_________________
Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW r.v.2002, Tiptronic, LPG
Š. Favorit 1993, 40 kW
Dacia Duster 4x4, 1,2 Tce 92 kW


27 bře 15, 15:16:32
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
směs můžeš mít chudší, nebo bohatší. To lze ovlivnit nastavením jednotky LPG a případně i tlakem na neduktoru. Ale pořád je to jen směs plynu a vzduchu. NIKDE tam v téhle směsi nemáš nic, co by ochránilo ventily a sedla před podpálením. LPG ani vzduch nic takového neobsahuje.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


27 bře 15, 15:46:01 Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 11 říj 10, 9:10:23
Příspěvky: 21
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 103 kW r.v.2005
Mohli by jste sem dát fotky ,jak máte udělanou zástavbu LPG?hlavně 2.3 motory,mám určitou představu,ale potřeboval bych pro inspiraci,aby to nějak vypadalo.


03 dub 15, 7:58:24
Uživatel

Registrován: 11 říj 10, 9:10:23
Příspěvky: 21
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 103 kW r.v.2005
wildafrica>Prins dělají v http://www.greenfuel.cz/ a pak vím v Kobylnice http://www.autoambo.cz/ tam dělají i Magic 4 do kterýho jsem rozhodnut jít já.
Prins jsem měl ve Volvu ,system určitě parádní ,ale jaks už zjistils dražší .
ani s jednou firmou myslím neuděláš chybu.


03 dub 15, 10:35:41
 [ Příspěvků: 141 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: