Logo
Právě je 20 zář 18, 9:12:04

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Nezávislé topení 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 19 bře 08, 22:33:07
Příspěvky: 4
Odpovědět s citací
Nazdárek Forďáci, koupil jsem si ford galaxy 1,9 TDI, 81 kw.Potřeboval bych pár rad.Ve voze mám nezávislé topení nebo-li tzv.předehřev motoru a zajímalo by mě, zda toto zařízení dokáže topit aniž by byl nastartován motor (nebo zda to lze nějak předělat)? Ve voze k tomu není žádné ovládání.


19 bře 08, 22:57:18
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 17:47:59
Příspěvky: 12964
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
To co popisuješ tak je přídavné topení na nezávislé topení se to dá předělat u G II u G I je to trochu složitější

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


19 bře 08, 23:03:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 19 bře 08, 22:33:07
Příspěvky: 4
Odpovědět s citací
mohl bys být prosím trochu podrobnější ohledně toho předělání, popř. mi někoho doporučit.dík.


19 bře 08, 23:11:25
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 17:47:59
Příspěvky: 12964
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Tady je návod,ale na Galaxy II
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=5728
Ve tvém případě nemáš přídavné vodní čerpadlo a maš starší bufik tušim D3W a ten nekomunikuje s VAGem. :wink:

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


19 bře 08, 23:13:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 19 bře 08, 22:33:07
Příspěvky: 4
Odpovědět s citací
moc děkuji, ale v tomhle se moc nevyznám, nevěděl bys o někom, kdo by to dokázal předělat? :?:


19 bře 08, 23:33:46
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 17:47:59
Příspěvky: 12964
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
To bohužel nevím. :roll:

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


19 bře 08, 23:35:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 19 bře 08, 22:33:07
Příspěvky: 4
Odpovědět s citací
přesto moc dík, já už si s tím nějak poradím nebo někoho najdu


19 bře 08, 23:53:34
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 17:47:59
Příspěvky: 12964
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
:lol:

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


23 bře 08, 7:42:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
Odpovědět s citací
Pro nezávislé topení se musí udělat mnoho úprav elektroinstalace, aby to fungovalo bezchybně a spolehlivě.

Především: základem spolehlivé funkčnosti NT je použití druhého akumulátoru. Ten má své místo pod sedadlem spolujezdce. Avšak k tomu, abys mohl akumulátor na toto místo namontovat, musíš pořídit k tomu určený kastlík, který se namontuje do podlahy. Je hlubší než původní prostor pod sedadlem a tudíž se tam potom akumulátor vejde.
Je nutné použít akumulátor speciálních parametrů, tedy nedoporučuje se klasický olověný startovací akumulátor. Měl by se použít akumulátor trakční a gelový. Trakční proto, že ten bez problémů a újmy snáší i mnohonásobné úplné vybití (což při používání nezávislého topení často nastává) a gelový proto, že pokud by se použil akumulátor olověný (kyselinou plněný), budou se do kabiny uvolňovat jedovaté plyny (gelové akumulátory nevylučují nic). Pořizovací cena takového speciálního akumulátoru se podle kapacity pohybuje v cenách 5000 - 8000 Kč.

Poté se musí vyrobit elektrické vedení pro akumulátor. To rovněž není jednoduchá záležitost. Vodiče odpovídajících průřezů (minimálně 6 mm2) a především odpojovací relé vřazené do serie s vedením, které zapříčiní odpojení gelového akumulátoru od palubní sítě po vypnutí motoru.
Další velmi důležitou věcí je proudový stabilizátor nabíjení. Gelové akumulátory jsou náchylné na vysoký nabíjecí proud a jejich nabíjení musí být obzvláště šetrné. Pokud bychom po startu motoru gelový akumulátor prostě připojili paralelně k původnímu akumulátoru, začne jej alternátor dobíjet dost vysokým proudem, jehož hodnota může být (podle stupně vybití) i několik desítek Ampér. To by vedlo k okamžitému zničení gelového akumulátoru - proto proudový stabilizátor.

Až teprve tehdy, když budeš mít v autě toto všechno nainstalováno, můžeš se pustit do vlastní výroby elektroinstalace pro nezávislé topení. To už je v porovnání se vším tím, co je psáno výše, relativně jednoduché.

Nicméně já osobně bych do takové úpravy asi nešel, a to jsem elektrotechnik.


23 bře 08, 12:02:26
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 08, 10:02:09
Příspěvky: 25
Bydliště: Chomutovsko
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 81 kW
Odpovědět s citací
Proč by tam měl být ještě jeden akumulátor? Na některých autech jsem viděl nezávislé topení a táhnul to jeden akumulátor.

_________________
Galaxy Ghia 1,9 TDI 81kW 1999


23 bře 08, 23:08:47
Profil
Odpovědět s citací
Originál zapojení nezávislého topení u Sharana je řešeno dvěma akumulátory. Na jeden akumulátor bych to nikdy neudělal.


24 bře 08, 19:50:00
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 26 led 08, 20:09:39
Příspěvky: 301
Bydliště: Krkonoše - Roztoky u Jilemnice
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 110 kW
Odpovědět s citací
Já měl Alhambru a tam jsem měl nezávislé topení jenom s jedním akumulátorem ale na hodinách šlo naprogramovat max délka topení 1 hodina.

_________________
Ford Galaxy, 1.9 TDi, 110kW, r.v. 2005


24 bře 08, 19:55:19
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Odpovědět s citací
Tak to nebylo originální provedení, ale dodělávka
Je potřeba si uvědomit, že činnost nezávislého topení je náročná na elektrickou energii. A to je problém pro startovací akumulátor - ten totiž nesnáší vybíjení a už vůbec ne časté vybíjení. Proto druhý akumulátor, který je určen pouze pro napájení nezávislého topení a je trakční a gelový.


24 bře 08, 20:25:06
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 úno 08, 15:42:29
Příspěvky: 1599
Bydliště: Dubňany
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2002
Odpovědět s citací
Přidám se do diskuze o tom NT. Mam :smt1133: jen par týdnů, a ještě jsem nezaregistroval jak vlastně to NT funguje :?: . Když jsme galoška přivezli nechal jsem ho ve fordservisu kompletně projít. Řekli mi že je vše v pořádku a na dotaz nefunkčního NT mi bylo řečeno že spíná od určité teploty cca-5 stupňů. Dá se nějak jinak vyvolat start toho NT :?: .Nebo to musí jit zase přes diagnostiku :?:

_________________
Ford Galaxy 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2002 Ghia (dříve FM 1,8TD kombi ghia)


24 bře 08, 21:58:49
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 17:47:59
Příspěvky: 12964
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Miro nemáš nezávyslé topení,ale přídavné topení a to je rozdíl. :lol: :wink:
U tvého auta musí bufík naskočit při cca + 10 st. celzia a méně, když u motorku předních stěračů proklemuješ kabely u čidla teploty tak musí běhat.
Jestli Ti netopí při těchto teplotách tak ho máš velice pravděpodobně nefunkční. :wink:
Mrkni se do manuálů a návodu a tam je soubor ke stažení.
Doporučuji přečíst abys byl trochu v obrazu jak to vlastně má fungovat.

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


24 bře 08, 22:01:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: