Logo
Právě je 23 zář 18, 16:22:16

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
 Štartovanie po zahriatí motora 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19 bře 09, 6:21:27
Příspěvky: 20
Bydliště: Dechtice
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 81 kW Ghia
Odpovědět s citací
Poprosil by som o radu :smt100
Keď mám zahriaty motor tak pri štartovaní točí aj 10sekund pokiaľ naskočí.
Keď je studení tak naskočí hneď.
V čom to je?
v štartéri?
Ďakujem za odpovede.


10 lis 13, 12:19:37
Profil
Uživatel

Registrován: 11 čer 13, 23:23:28
Příspěvky: 9
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 81 kW
Odpovědět s citací
Zdravím mám naprosto stejný problém ted jsem koupil novou baterii protože ta stará se vysypala uplně a je to trošku lepší ale pořád je znát že studený motor chytne hned a teplý nic moc... taky díky za rady ;)


16 lis 13, 13:05:21
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 09, 0:18:38
Příspěvky: 269
Bydliště: TT- Slovensko
Auto: Seat Alhambra II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
daj si skontrolovat startovaciu davku...

_________________
este ze mam tu HANDRU - Alhandra

www.discus.sk
www.nakupujlacno.eu


18 lis 13, 3:42:44
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19 bře 09, 6:21:27
Příspěvky: 20
Bydliště: Dechtice
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 81 kW Ghia
Odpovědět s citací
vymenil som starter, a ide perfektne. startuje na prvy brnk po zahriatí.


24 lis 13, 15:26:13
Profil
Uživatel

Registrován: 21 úno 14, 21:19:59
Příspěvky: 6
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 81 kW
Odpovědět s citací
Mám ten stejnej problém. Ohřátej motor chytně až po 7 vteřinách točení startérem. Startér poslechem ale točí pěkně... Dal jsem tedy Galu do místního autorizovaného servisu Ford. No měli chlapci problém, že auto sice je Ford, ale s motorem Volkswagen. Takže k jejich velkému překvapení nefunguje Forďácaká diagnostika. Tak to píchly alespoň na BOSCH a vylezlo jim snad všechno co auto má. Tak mi vytiskly protokol:

Tlak přeplňování - regulační rozdíl

Měřič hmotnosti vzduchu - přerušení, zkrat, kostra

Snímač teploty chladicí kapaliny - ten přeměřili a byl tam jen 3C rodíl což je v normě. Já měřil již předtím odpory a taky seděly.

Snímač tlaku v sacím potrubí - zkrat na plus

Závady smázli a že se nám stavit po ujetí cca 200km, že to načtou znova. Každopádně dle mého názoru ani jedna s těch věcí nesouvisí se špatným teplým startem. Startér je dle jejich slov v pořádku, ale nic na něm nekontrolovali (jako kolik točí apod). Prostě slyší že točí dobře.

A tak mě zajímá jestli Vám poslechem taky točil dobře a pak když jste i tak dali novej, to teplý začalo startovat jak za mlada :?:

Díky za vaše postřehy ;-)


Naposledy upravil Rox100 dne 02 bře 14, 21:02:47, celkově upraveno 1



21 úno 14, 22:21:10
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 10, 21:00:05
Příspěvky: 551
Bydliště: Ústí nad Labem
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Teď jsem to nechával řešit na služební oktávce 1.9TDi 66kW (ještě rotačka).

V servisu vyměnili snímač otáček klikovky... od tý doby to auto startuje na drnk - prej se stává, že v nižších otáčkách zlobí a ten motor potřebuje minimálně 200 otáček pro start, což ten snímač občas nevyhodil...

teď přemejšlim, že to zkusim vyměnit i na svym autě, neni to zas taková investice :-)

_________________
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodano

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - na prodej https://auto.bazos.cz/inzerat/84067055/Seat-Alhambra-20TDi-103kW-2009.php

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW


22 úno 14, 21:47:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 09 lis 09, 16:13:18
Příspěvky: 214
Bydliště: Asch
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Odpovědět s citací
Na starych rotackach se resi spatne teple starty pridanym odporem k oblbnuti ridici jednotky mensi teplotou,nebo prehranim softu v ridici jednotce.Veskera vymena cidel,starteru,baterek a jinych veci,jak to resi servisy na na nic,vetsinou funguje jen chvilku.
Ridici jednotka ma nastavene otacky startu a podle toho pousti naftu pri startu.pri horsim starteru,baterce,cerpadla atd..
tam jde malo nafty a tocis a tocis....


22 úno 14, 23:15:10
Profil
Uživatel

Registrován: 12 úno 13, 21:56:09
Příspěvky: 4
Bydliště: Mohelnice
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 81 kW
Odpovědět s citací
Zdravim mel sem ten samej problem a nikdo si s tym nevedel rady az na kluka od prerova.vseci my rikali ze je to starter,baterka nebo cerpadlo tak aby ze me vyzdimali co nejvic.zajel sem k nemu s ridici jednotkou a on udelal nejakou upravu.nevim presne co ale funguje to a prislo me to ve srovnani se servisama na par korun tak pokud byste meli zajem tak mi napiste na mail juan.kvasa@seznam.cz a dam vam na nej cislo.dela to este nekdo v brne ale to by vam on rekl.


25 úno 14, 10:57:35
Profil
Uživatel

Registrován: 21 úno 14, 21:19:59
Příspěvky: 6
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 81 kW
Odpovědět s citací
Tak vyřešeno. Auto jsem dal po 200 km znovu na diagnostiku a už nic nenačetli. V servisu mi tedy sdělili, že záváda bude pravděpodobně ve vstřikovacím čerpadle a repase stojí od 6000 do 15000Kč, podle toho co s ním bude. V ceně není demontáž z vozu a nastavení předvstřiku.

No, každopádně při té sumě už mi bylo jedno, jestli to bude 15000 nebo 20000Kč a tak jsem si auto odvezl domů, že si to ještě rozmyslím.

Dal jsem na radu kolegy ze Slovenska, viz příspěvek výše a objednal za 4000kč nový startér. Dnes jsem ho přehodil.

Světě div se! I rozhycované auto po dálnici (MFA olej 105°C) chytne na první otočení Odzkoušeno za dnešní den několikrát.

Starý startér točil poslechem dobře, i v servisu měli ten pocit. Novej ale točí tak ,že ho ani nejde slyšet jak motor hned naskočí.

Rozdíl mezi tímto a tímto je ... bleskurychlý start za všech podmínek :lol:


02 bře 14, 21:19:10
Profil
Uživatel

Registrován: 09 lis 09, 16:13:18
Příspěvky: 214
Bydliště: Asch
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Odpovědět s citací
Vyhodil jsi zbytecne 4000 a za chvilku ma s problem zpet.Ten starter byl OK,sam jsi psal ze za studena chyta hned.
Kdyby byl spatny,tak to chyta spatne i za studena.Stacilo to vyresit za par korun a navzdy.


02 bře 14, 23:05:13
Profil
Uživatel

Registrován: 21 úno 14, 21:19:59
Příspěvky: 6
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 81 kW
Odpovědět s citací
Jasněěě fordak!
To zní logicky, že když po výměně startéru auto začalo startovat perfektně za všech situací, tak ten starý byl OK a nebylo ho potřeba vůbec měnit…

A že bychom vyřadily celý motorový management a vrátili se zpět k mechanice a klice ;-) To potom jo… Dost ironie!

Moje vysvětlení proč špatné, teplé starty může způsobit startér je takové:

Studený motor žhaví. Vznícení nafty je tím značně usnadněno. Avšak u teplého motoru dojde k vznícení pouze kompresí ve válcích, kterou musí vytvořit právě startér rychlým otočením motorem.
Startér se během jízdy od bloku motoru ohřívá a tím dojde k ještě většímu zvětšení vůlí, uložení rotoru, ve vyběhaných pouzdrech. U teplého startéru se pak rotor značně kříží a startér tak točí pomaleji, nevzniká požadovaná komprese a řídící jednotka dávkuje naftu, dle mapy, pro jiné otáčky motoru. Zkrátka se to nesejde.

Že se dá úpravou softu v RJ snížit citlivost na opotřebení startéru/čerpadla vím. Že můžu žhavit i v létě, změnou odporu snímače teploty chladicí kapaliny motoru, taky. Vše je však něco za něco.
Toto na oko prvopočáteční levné řešení (soft 2000 – 4000kč, podle toho kdo má jakou marži) znamená, častější kontrolu a výměnu žhavičů (1000kč/4ks značkové) tím pádem vyšší celoroční zátěž na baterii v ceně okolo 3000kč (časté žhavení a odpor vadného startéru = zkrácení životnosti baterie)

Je na rozhodnutí každého, jestli chce problém řešit netovárními zásahy do řízení motoru (budoucí problém při diagnostice v jiném servisu, kde o úpravách nebudou vědět), anebo chce mít auto v pořádku.

Ještě jeden poznatek… Když jsem auto sháněl, viděl jsem jich celkem pět. Z toho tři již měli vyměněný startér za nový. Všechny vozy najeto od 170 do 250tis. I ten při 170tis měl nový startér zapsaný v historii oprav autorizovaného servisu VW.
Já nakonec koupil Galaxy z DE s 250 000km. Startér byl podle stavu shnilosti pláště a zarezlých šroubů evidentně původní s originálním označením dílu od VW.


04 bře 14, 20:07:01
Profil
Uživatel

Registrován: 09 lis 09, 16:13:18
Příspěvky: 214
Bydliště: Asch
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Odpovědět s citací
1.Upravou softu nevznikne zadny problem pri nasledne diagnostice.
2.Uz vubec nedochazi k tomu,aby to zhavilo i v lete,argumenty o opetrebeni baterie a zhavicu je nesmysl.
3.Ani pri pridani odporu pred cidlo nedochazi ke zhaveni za tepla,pouze ridici jednotka prida vic nafty,ktere se nedostava.
4.Pokud je motor v poradku a ma dobre tlaky tak chytne i hned na otoceni i se slabsim starterem/pripad studeneho startu/
kdyz je zahraty,tak tam proste nejda nafta,kvuli soft. chybe.
5.Mam dojem,ze nektere znackove servisy uz nabizeji prehrani map.To jsou ty solidnejsi,ostatni drbou zakaznika vymenou vseho mozneho.
Jinak vymena starteru,jeho opotrebeni neni zavisla na poctu najetych km,ale na poctu startu.Auta pouzivan ve meste ho maji drive opotrebovan,nez auta provozovane na delsi cesty v kuse.
Jinak,to co tady pisu jsou letite zkusenosti praktiku,kteri se v techto motorech hrabou roky.
Tento samy problem resil kolega na svem aute,po porade s par chlapama z dieselpoweru aplikoval odpor za 5 kc,plus relatko za 100 kc a svete div se,uz rok startuje bez problemu.
Samozrejme,kazdy voli svou cestu,je to na uvazeni kazdeho.
Toto je jenom postreh z praxe.


04 bře 14, 23:41:06
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 12 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: