Logo
Právě je 17 pro 18, 13:12:23

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
 Dodatečná montáž bufíka 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 08 led 12, 13:16:35
Příspěvky: 19
Bydliště: vysočina
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW r.v.1998
Odpovědět s citací
Ahoj,mám auto z Itálie tzn.bez bufíku. :-( Nemáte někdo zkušenost s dosatečnou montáží? jestli to vubec jde,jestli je tam natažená kabeláž atd. díky za pstřehy.


01 úno 14, 16:16:55
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 10, 20:00:05
Příspěvky: 551
Bydliště: Ústí nad Labem
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
dodělat určitě půjde, tak jako ho teď dodělává the.max do benzíňáku.

Máš zadní radiátor topení? Jestli jo, máš z 1/4 vyhráno.
Kabeláž asi nebude, ale to nebude takovej problém dodělat. Taky se zkus podívat jestli máš el. čerpadlo vody.

Pak jen sehnat bufíka, počítej kolem 5-ti tisíc.

Natahání kabelů, potřebuješ stálé plus, kostru, spínané plus a signál D+ přes teplotní čidlo. Teoreticky by jsi mohl obejít teplotní čidlo a stačil by jen spínač.

_________________
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW


01 úno 14, 17:05:55
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 08 led 12, 13:16:35
Příspěvky: 19
Bydliště: vysočina
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW r.v.1998
Odpovědět s citací
Dík za radu,to jsem rád. :-D . zadní topení mám,stačil by mi jeden vypínač zapnout vypnout nic složitého. musel by se taky natáhnout přívod nafty,snad nějaké téčko na sací hadičku k čerpadlu,snad se nebude zavzdušnovat. Dal jsem nový termostat A ŽÁDNÁ ZMĚNA :smt1133: se ohřeje na provozní teplotu po 20km,při okolní teplotě cca-8. hrozný. el.čerpadlo nevím jestli mám,ani nevím kde má být :oops: . myslím,že bych ho ani nepotřeboval,musel bych prvně nastartovat a pak pustit bufa. Zatím díky ahoj.


02 úno 14, 13:14:44
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
Když jsem studoval já, jak a kudy natáhnout přívod benzínu z nádrže k topení, tak u nafty se dává Tčko, u benzínu většinou jehla do nádrže. Ty máš výhodu, že drtivá většina naftových busů to topení má, takže nebudeš mít problém se u někoho podívat, nebo aby ti to někdo nafotil, nebo se podíval na vrakáči po dílech. U mě to je jiné, benzínových busů je násobně méně a topní se tam navíc nedávali, ale snad můžu říct, že teorii už mám zmáknutou, praxe přijde na řadu až / jestli budu mít pojizdný auto.

Jinak, na přívod paliva se doporučuje použít slabopu hadičku s vnitřním průměrem 1.5-2mm a vnějším 4-5mm. Na spoje používat obyčejnou palivovou gumovou hadičku s patřičným vnitřním průměrem, uvnitř té gumove spojovat tu slabou nadoraz, aby v celém tom vedení bylo co nejméně paliva. Když je průměr hadic velký, je tam i velký oběm paliva co se tam vejde a trvá dlouho, než dávkovací čerpadlo tu hadici naplní. Dávkovací čerpadlo by se mělo montovat v šikmé poloze pod úhlem cca 35 stupňů, spodní vývod má být vstup.

Elektrický čerpadlo tamje proto, aby pomáhalo prohánět vodu okruhem, protože když motor poběží na volnoběh, voda cirkuluje pomaleji čidla na bufíku zjistí, že se přehřívá a vypne se. Taky je tam prý kvůli tomu, že když zastavíš, topení se vypne, ale pořád je ještě teplá spalovací komora a ohřívá se voda ve výměníku, tak aby se to dochladilo.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


Naposledy upravil the.max dne 02 úno 14, 14:13:06, celkově upraveno 1



02 úno 14, 14:06:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 08 led 12, 13:16:35
Příspěvky: 19
Bydliště: vysočina
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW r.v.1998
Odpovědět s citací
dík za postřehy jsem zatím taky u teorie zatím to prozkoumám a nafotím.


02 úno 14, 14:12:57
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
na vw-clubu jsem se dočetl, že nafta pro bufík se bere ze zpětného vedení do nádrže, né to co tlačí čerpadlo ven.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


03 úno 14, 22:41:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 29 led 14, 15:14:00
Příspěvky: 4
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW
Odpovědět s citací
teď jste mi celkem otevřeli očičká. Právě tohle se zdá být.... tedy podle mého servisáka..... problém u mého busu. z té propadové hadičky mi nechce nové čerpadlo od vebasta tisknout naftu do bufíku. prozatím jsme nezkoušeli variantu zapínání bufíku bez čidla... čili na přímo. K tomu se asi kluci odhodlají tenhle týden.


04 úno 14, 12:02:16
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
a jak to čerpadlo připojili? Jen tak na beterku a čekali, že poteče nafta? Tak takhle to fakt nefunguje, to čerpadlo je elektromagnet, takže funguje tak, že do něj jdou pulzy, ono pak cvaká. Takže rychle připojovat a odpojovat přívod, začne cvakat a začne dávat palivo. Pokud necvaká, tak je špatný. Funguje tak webasto i eberspacher. Na TyTrubko stačí zadat do vyhledávání D5W a vyjede ti milion videí o tom, jak se bufíky třeba zkouší venku na zemi, krásně je tam slyšet jak ty čerpadla cvakají.

Pokud to zkouší bufíka kterej nejde, takz ase to čerpadlo musí cvakat. Pokud cvaká a nic neteče, je tam možná někde netěsnost a nasává vzduch, nebo je tam vzduchová bublina, nebo je hadička někde ucpaná, zmačknutá.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


04 úno 14, 12:32:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 29 led 14, 15:14:00
Příspěvky: 4
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW
Odpovědět s citací
paráda... děkuji za ten tip s těmi videi. co se tyče toho čerpadla tak vím že funguje, proto že stříkalo naftu a to pulzně....


04 úno 14, 16:51:44
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 9 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: