Logo
Právě je 16 pro 18, 21:31:29

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
 Ventilátor topení 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 19 zář 12, 19:03:50
Příspěvky: 21
Bydliště: Třebechovice pod Orebem
Auto: Ford Galaxy l 1.9 TDi 81 kW
Odpovědět s citací
Zdravim mám problém s ventilátorem topení, ventilátor je ok, ty červený krabičky jsem zkoušel měnit asi tři,pojistky ok ale pořád nic je to G1 1.9Tdi 81 kw dvouzonová digiklima. Nemáte s tím někdo zkušenosti??


21 kvě 15, 20:07:48
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
a co to teda délá a nedělá?

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


21 kvě 15, 20:38:32
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 19 zář 12, 19:03:50
Příspěvky: 21
Bydliště: Třebechovice pod Orebem
Auto: Ford Galaxy l 1.9 TDi 81 kW
Odpovědět s citací
Jo to jsem zapoměl napsat netočí se, nejde do něj šťáva, ale všechno vypadá v pořádku. Climatronic svítí normálně zobrazuje stupně jen se netočí ventilátor ale zadní funguje v pohodě.


22 kvě 15, 16:32:14
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
když připojíš ventilátor napřímo bez toho regulátoru, tak se točí?
Když jsi regulátory zkoušel měnit, víš určitě, že ten co jsi dal jako nový, že funguje? Máš možnost ho zkusit u někoho jiného, nebo si půjčit jiný, o kterém víš že funguje? Zkoušel jsi kontrolovat kabely?

Když koukám do schematu, tak motor ventilátoru předního topení jde z pojistky F22(rok 98-00) (25 nebo 30A), nebo F34 25A (rok 95-97). Z pojistky to pak jde do relátka, které spíná oba ventilátory. Relátko ovládá climatronic z pinu 3 konektoru C312 (0.5mm, šedá/černá). Relátko by spínat mělo, pokud se ti zadní ventilátor točí, ale můžou bejt opálený kontakty pro řední ventilátor. To zjistíš tak, že na motoru naměříš 12V. Pokud ne, bude asi opálený relátko.
Pokud tam teda proud naměříš, za motorem ventilátoru je zapojenej regulátor. Jeden kabel jde do motoru, druhej na kostru, třetí slabej do climatronicu. Do climatronicu vede bílo/modrej, 0.5mm na konektor C313, pin 7. Tohle je výstup zřejmě PWM signálu pro regulaci otáček ventilátoru. Tenhle kabel zkus proměřit. Dál pak do climatronicu ještě vedou dva slabé kabely z obou pólů motoru ventilátoru. Ty jsou pro kontrolu jestli se motor točí. Z 'plusu' je to 0.5mm rudo/bílej (pomocí tohohle kabelu climatronic zjistí, jestli seplo to relátko) končí na konektoru C313 na pinu 18, z 'mínusu' (mezi motorem a regulátorem) je to pak 0.5mm černá/rudá. Přez tenhle kabel climatronic zjistí, jestli funguje regulátor. Ten končí taky na C313 na pinu 20.

Pokud by jsi vyčetl chyby z climatronicu, tak by ti i teoreticky mohl říct, co je kde špatně.

Nakonec můžeš zkusit prohodit climatronic.

Tohle všechno by mělo platit, pokud nemáš VR6ku, tam je to trochu jinak.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


22 kvě 15, 19:25:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 19 zář 12, 19:03:50
Příspěvky: 21
Bydliště: Třebechovice pod Orebem
Auto: Ford Galaxy l 1.9 TDi 81 kW
Odpovědět s citací
Díky budu zkoumat dál ted´se alespoň mám čeho chytit, odpoledne na to kouknu a dám vědět jak jsem pochodil. A není tady někdo z okolí HK kdo má tu červenou krabičku 100% funkčí a byl by ochotný si ji se mnou zkusit prohodit? Protože ty krabičky jsem posbíral u známých kde se většinou válely v šuplíku a nikdo už nic neví.


23 kvě 15, 7:40:42
Profil
Uživatel

Registrován: 19 zář 12, 19:03:50
Příspěvky: 21
Bydliště: Třebechovice pod Orebem
Auto: Ford Galaxy l 1.9 TDi 81 kW
Odpovědět s citací
Tak vyřešeno bylo to to relátko, ale klimatronic se taky chová nějak podivně. Po startu třeba minutu blikají všechny segmenty a ventilátory běžej ale nejdou regulovat a po tý minutě se to srovná a je to ok ale to asi řešit nebudu. Každopádně díky za rady moc pomohly. :smt041


23 kvě 15, 14:51:19
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
Pokud ti klimatronik po zapnutí klíčku půl minuty bliká, tak máš asi prázdnou klimu, resp. to blikání signalizuje závadu.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


23 kvě 15, 23:17:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 19 zář 12, 19:03:50
Příspěvky: 21
Bydliště: Třebechovice pod Orebem
Auto: Ford Galaxy l 1.9 TDi 81 kW
Odpovědět s citací
Klima normálně chladí ale pokud to napíchnu tak to píše závadu: řídící jednotka vadná sporadicky
Ale všechno jinak funguje jak má tak nevím


24 kvě 15, 6:23:17
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 8 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: