Logo
Právě je 14 pro 18, 9:38:46

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
 Chiptuning 2.0 TDCi 103 kW 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 26 bře 10, 14:34:23
Příspěvky: 107
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Ahoj,

pořídili jsme nově GIII 2.0TDCi 103 kW, předtím jsme měli GII 1,9TDi 96 kW, která po chiptuningu měla výkon 120 kW a krouticí moment 400 Nm (http://www.autochip.eu/cz/chiptuning/ta ... tdi-130hp/) a tak najednou při ježdění s novým :smt1133: mám pocit, že to není úplně ono :-( je to takové "tupé" :-(

Přemýšlím o chiptuningu na 123 kW (http://www.autochip.eu/cz/chiptuning/ta ... dci-140hp/)...

Pozitiva a negativa z pohledu uživatele znám (výměna kloubů a poloos v 230 tis. km, kouření při plném zátahu, potenciální problémy při emisích atd.), spíše se chci zeptat, zda chiptuning na tomto motoru někdo dlouhodobě jezdil a případně obecně, zda vůbec má smysl tento motor chipovat, tj. zda má výkonové rezervy, nebo chiptuningem "uhoním" motor, který je už dnes ve standardu naladění na své maximum...

Vím, že 1,9 TDi rezervy měla a chiptuning se tudíž klidně mohl aplikovat, ale u 2,0 TDCi mě můj dvorní mechanik (která doporučoval chiptuning na 1,9 TDi) odrazuje... Nerad bych si chiptuningem zadělal na další problémy na druhou stranu, a není to masírování ega, prostě jdu z výkonnějšího na slabší a není to ono :-( zvláště pak při akceleraci při předjíždění nebo na dálnici, když potřebuji roztáhnout auto do kopce, kdy pětka už je "přetočená" a šestka se sotva zmátoří, bych nějaký ten koník ocenil... zvláště pak po tom, co u starého :smt1133: po přidání plynu se děly velice zajímavé věci :mrgreen:


30 srp 16, 11:02:54
Profil
Uživatel

Registrován: 03 srp 13, 21:14:47
Příspěvky: 454
Bydliště: Rovensko pod Troskami
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Ghia
Odpovědět s citací
Já teda nevím,ale není to již zakázené od 1.1.2016?Někde se o tom psalo,ale nevím,jaké bylo definitivní rozhodnutí.Musel bys pohledat

Něco málo tady,ale odkaz na článek už nejde.

viewtopic.php?f=5&t=6346

Citace:
Na co si dát pozor
Nejčastější změny technického stavu, které nebývají zapsány v technických průkazech:
- jiné rozměry pneumatik
- změny výfukového systému (nové kontroly odhalí i vyřazený EGR ventil)
- snížený podvozek vozidla
- sportovní sedačky s pětibodovým upínáním
- jinak umístěná registrační značka (platí hlavně pro nákladní vozidla a majitele vozů Alfa Romeo)
- jakékoliv poličky, rychlovarné konvice a plyšoví medvídci v interiéru (hlavně majitelé nákladních vozidel)
- jiné brzdy, než je uvedeno v technické dokumentaci
- jakékoliv sportovní úpravy vozidla (tlumiče, pružiny, čipování motoru)

Zdroj: http://auto.idnes.cz/prisnejsi-kontroly ... tomoto_hig


Ale někde píší ti "čipaři" že je to prakticky nezjistitelné,tak to je asi na rozhodnutí každého.Mě osobně to je fuk,ani bych do toho nešel,tak před 20-25 lety možná,ale dnes "mám rozum" :lol:


30 srp 16, 22:36:23
Profil
Uživatel

Registrován: 26 bře 10, 14:34:23
Příspěvky: 107
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Tak znova a lépe :-)

S Hugem jsme zhruba stejně staří (+/- 4 roky), takže nejsem zas tak "mladé ucho" abych ještě "neměl rozum" :-)

Co se týče masírky v médiích ohledně STK, emisních kontrol a chiptuningu, ponechám to bokem, protože, pokud bych se měl podle médií řídit ve svém životě, neotevřu ani dveře u baráku, protože venku na mě číhají všechny možná nebezpečí:-)

Dopady chiptuningu vnímám v několika rovinách:

rovina ekologická, inu o této se ani snad bavit nebudu, chápu, že je snahou snižovat ekologickou zátěž, ale mělo by se k tomu přistupovat rozumně a v době, kdy se automobilky nechali vmanévrovat do nesmyslných emisních limitů, které nejsou v současné době technologicky splnitelné, při zachování rozumné ceny automobilů, je výsledkem Dieselgate a podezření na další manipulace při měření emisí nových vozů dalších výrobců. Banda zelených idiotů, bez znalosti aktuálních technických možností, vymyslí nereálné hodnoty a pak poukazuje na to, že se neplní... Úžasné, co kdyby si zkusili tito "ekoteroristé" jít a koupit za své vydělané peníze vozidlo, které splňuje v dané době jimi nastavené ekologické limity... Ano, můžeme jezdit na kolech nebo vlakem, autobusem, ale pokud jezdíte za rodinou 2-3 ročně s dětmi 500 km, tak Vám je kolo k ničemu a elektrický vlak, inu akorát ekologickou zátěž přenesu do oblasti, která je již dnes zatížená víc než dost (ponechám bokem dobu cesty vlakem v délce cca 11 hodin, proti cca 5 hodinám autem)... V okamžiku, kdy průměrný věk vozového parku v ČR je 15,1 let, je úsměvné se bavit o tom, že moje auto po chipu nemusí plnit emisní normy EURO5 (byť měření může prokázat opak), když 90% vozidel neplní ani nižší normy EURO3...

rovina legislativní zde odkážu pouze na toto: http://www.autochip.eu/cz/chiptuning/ta ... est#detail, pokud se jim to povede a bude možné za mírně vyšší cenu (cca 3000,- Kč) nechat si zapsat tuto úpravu do technického průkazu, pak se, dle mého, jedná o legální úpravu a neměl by problém na žádné STK, pokud bude auto plnit původní emisní limity, ale to je otázka stejně jenom řečnická, protože ani u auta bez chipu nemám jistotu, že bude při emisní kontrole plnit hodnoty původní normy EURO5...

Tak mi rozumně vysvětlete, proč nemůžu mít na svém voze chiptuning (zvýšení výkonu), které bude při emisním měření splňovat původní emisní normy vozu (EURO5)? Při chiptuningu, o kterém uvažuji se nejedná o vyřazení EGR ventilu nebo DPF...

Vzkaz médií je jasný: "Máš upravené auto, jsi pirát silnic, jezdíš jako hovado a nemáš na silnicích co dělat..." :-( prostě média z nás chtějí mít uniformní stádo, ale to je obecně problém jakýchkoliv aktivit, které plně nezapadají do médii vytvořeného obrazu světa...

To, co mě zajímá a na co se ptám, je čistě rovina technická - době, kdy motory malých kubatur (což není zrovna tento případ) dosahují výkonů, ke kterým se před 15-20 lety blížili motory s dvojnásobným výkonem, je u motoru 2.0 TDCi 103 kW bezpečná výkonová rezerva na chiptuning zvyšující výkon a kroutící moment o cca 20%? Má s tím někdo praktické zkušenosti? nebo je ten motor už od výrobce naladěn tak, že už tam není prostor pro další bezpečné navyšování výkonu? Zároveň jsem si vědom toho, že při dnešním elektrosvětě v autech, kdy na všechno jsou čidla a přesné hodnoty, může být úskalím chiptuningu právě skutečnost, že při následné diagnostice poruchy se těžko určuje, zda hodnota, kterou některé čidlo hlásí je důsledkem závady nebo důsledkem chiptuningu... a toto může být určité úskalí, o kterém bych se chtěl dozvědět víc..

Jasně, výrobce ladí motor pro optimální dosažení rovnováhy v trojúhelníku SPOTŘEBA-ŽIVOTNOST-VÝKON a posun v kterémkoliv vrcholu zákonitě ovlivní ostatní dva, ale někdy existují určité rezervy, v rámci kterých je možné se pohybovat...

To je vše... Dovolím si požádat o odpovědi typu mám chiptuning a mám zkušenosti negativní, pozitivní, nebo znám někoho, kdo to má a ten má takovéto zkušenosti...

Chiptuningové firmy samozřejmě budou tvrdit, že to je bez problémů, že se to nepozná atd. atd... tak naivní zase nejsem, z něčeho musí žít:-)


31 srp 16, 6:58:10
Profil
Uživatel

Registrován: 03 srp 13, 21:14:47
Příspěvky: 454
Bydliště: Rovensko pod Troskami
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Ghia
Odpovědět s citací
Petkar, já to nemyslel ve zlém úmyslu.Sám se divím,proč vymejšlej takový kraviny,jako kdyby na tom stál stát.
Podle mě tyto "drobné" změny by měli být,nebo mohli by být povoleny bez mrknutí oka.Kdo chce,ať si to nechá udělat,to samozřejmě.Měl by si o tom rozhodnout sám


02 zář 16, 8:45:49
Profil
Uživatel

Registrován: 26 bře 10, 14:34:23
Příspěvky: 107
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
V pohodě, ani jsem to tak nebral, akorát jsem možná startoval víc než jsem chtěl :-) zbytek když tak po SZ, ať to tady neplevelíme :-)


02 zář 16, 10:10:12
Profil
Uživatel

Registrován: 01 črc 10, 8:08:17
Příspěvky: 33
Bydliště: Chomutov
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2004
Odpovědět s citací
V jaké pobočce jsi prosím byl? Já to mám blízko do Mostu, ale netuším jak to je s kvalitou ...


13 říj 16, 10:18:40
Profil
Uživatel

Registrován: 26 bře 10, 14:34:23
Příspěvky: 107
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Tak to trošku opráším :-D

Protože jsem se ani po roce tak nějak nezžil s motorickým projevem našeho :smt1133:, bylo to pořád takové nějaké "tupé"... Ano, vím, :smt1133: není sporťák, na to si mám koupit jiné auto, ale když i op přidání plynu se to tak nějak letargicky zvedalo :? Počkal jsem si, až bude chiptuning "legální" a nechal ho udělat a zapsat do techničáku.

O průběhu se rozepisovat nebudu, šel jsem tam, co jsem byl už minule (http://www.autochip.eu/cz/chiptuning/tabulky/ford/ford-galaxy-20-tdci-140hp/), já to měl v nějaký slevě, měli akci... Byl jsem na pobočce v Praze 9 v Horních Počernicích.

A výsledek?

Auto "zatahuje" a letargie vymizela, je to celkově živější. Co se týče spotřeby, asi +/- stejná... Manželka změnu na dynamice auta nepoznala :roll: (asi není Petrolhead :lol: )

Akorát se mi stalo, při trošku delší jízdě po dálnici (cca 150 km/h asi 25 km), že se na Conversu rozsvítil nápis "Porucha motoru", ale auto jelo dál, nespadlo do nouzáku a po zastavení (cca 5 minut) se nápis již neobjevoval a nezůstal ani ve výstrahách... mohlo to být cokoliv (a mohlo a nemuselo souviset s chiptuningem)... Pokud by se to mělo opakovat, auto půjde na diagnostiku...

Takže tak...



Akorát se mi zatím spokojenost


28 črc 17, 7:53:16
Profil
Uživatel

Registrován: 01 pro 12, 21:46:40
Příspěvky: 207
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW
Odpovědět s citací
Chtelo by to diagnostiku na tu zavadu. Mel jsem neco podobneho. A zhorsovalo se to. A na diag vzdy po zastavni a vypnuti motoru zadna zavada. Delalo to vzdy jen na dalnici az jednou mi to udelalo kousek od prace tak jsm to nechcipal a zavada svitila a byla to lamda sonda. Je to pro ni typicke chovani sviti jen zavada zadne projevy na motoru jsko treba padani do nouzaku....


29 črc 17, 19:09:52
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 8 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: