Logo
Právě je 20 zář 18, 3:18:34

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 108 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
 Mlžení skel 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20 úno 10, 21:01:06
Příspěvky: 50
Bydliště: Topolcany
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Odpovědět s citací
ja sa tiež chystám rozobrať palubovku ale nie že by som mal problém so zahmlievanim okien tan zatiaľ nepoznám ale. rezonuje mi vpravej časti niečo okolo 1900 ot/min a príšerne ma to sere tak sa na to chustam , je to dosť prácne odstrojit predok tak asi na po dňa ak ste šikovný , takže vítam jaro


18 úno 12, 17:56:31
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 11, 15:57:26
Příspěvky: 17
Bydliště: Tišnov
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 107 kW LPG
Odpovědět s citací
Ahoj :smt1133: sáci,

já klapku recirkulace měnil a rozdělával asi před rokem na Golfu. Je tam stejná a stejně často se kazí. Problém s mlžením je tam taky stejný. Podobné to asi bude u všech koncernových aut s touto klapkou. Na svém Galaxy tento problém zatím nemám, takže rozborku palubovky neporadím, ale můžu (snad) poradit s klapkou.
V těle pohonu klapky je umístěn motorek a plastový převod. Sekundární převodové (plastové) kolo zajišťuje dvě funkce.
1) Přenos kroutícího momentu na svou kovovou hřídelku s tisícihranem
2) Snímání polohy klapky (vespod tohoto ozubeného kola jsou dva stírací plíšky, které jezdí po odporové uhlíkové dráze pod ozubeným kolem. K tomu, aby byl dobrý kontakt mezi plíšky a odporovou dráhou je třeba určitý tlak. Ten zajišťují dvě pružné packy, které jsou součástí ozubeného kola. Zapíraji se o stěnu pohonu a tlačí celé to ozubené kolo dolů k odporové dráze (ozubené kolo je na tisícihranu volně suvné).

Celý problém tohoto pohonu zpočívá v tom, že (asi) vlivem stárnutí ty dvě plastové pružné packy prasknou a pak už jaksi nepruží, takže dojde k chybnému vyhodnocení polohy klapky. Motorek se potom snaží točit, ikdyž už je klapka nadoraz a dojde k rozlomení (prasknutí) plastového ozubeného kola na tisícihranu. Tím pádem se klapka přestává pohybovat nebo se pohybuje jen jedním směrem, kde má menší odpor chodu.

Co s tím:
A) Výměna celého pohonu za nový. Pokud si pamatuji, tak cca 1400Kč. Celý problém se však asi bude časem opakovat - dělají to furt stejně... :-( Já to tak udělal, koupil jsem to ještě před výměnou, protože jsem to nechtěl rozdělávat dvakrát - u Golfa to sice není taková pakárna jako u SAGu, ale i tak musí být ruka zhruba asi 76x zalomená a pěkně si zanadáváte... Starou klapku jsem pak podle bodu B) opravil a mám ji jako rezervu v šuplíku.
B) Oprava. Rozlomené kolečko na hřídelce zafixovat vteřinovým lepidlem v takové poloze, aby byly kovové stírací plíšky trošku napruženy a tím pádem byl dobrý kontakt s odporovou dráhou. Na zkoušku to i do mechanického odporu funguje bez problémů, nedokážu však odhadnout, co to udělá za rok nebo dva, až se vymačkají ty stírací plíšky....
Možná by bylo ideální upravit koupenou novou klapku tak, aby už k popsanému problému nemohlo dojít - tj. Plastové pružinky hned pryč a místo nich na osku kola mezi kolo a kryt pohonu tenkou pružnou podložku, která bude určitě trvanlivější než ty packy...

Jé to jsem se rozepsal... :-D Mějte se a SAGu zdar! Martin


11 bře 12, 19:36:01
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 lis 17, 0:08:18
Příspěvky: 12
Bydliště: Pardubice
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v 01
Odpovědět s citací
Stejný problém s mlžením, všechny okna mokrý, zamlzene, kabinovy filtr čistý a suchý, okno vyčištěny a stále se mlží, asi klapka v hajzlu a jede jenom vnitřní okruh, takže musí palubovka ven? Je to asi složitý co? Díky za rady


26 lis 17, 22:49:31
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 108 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron