Ford Galaxy
https://www.ford-galaxy.cz/

Přední poloosa
https://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.php?f=20&t=629
Stránka 8 z 10

Autor:  Sponik [ 23 kvě 13, 18:22:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přední poloosa

:D já mám poslední dobou samý páteční díly '](*,)'

Autor:  Astra-11 [ 20 srp 13, 20:25:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Silentblok motoru

vyřešeno!
při minulých rozvodech(nebudu jmenovat firmu) někdo nevycentroval držák motoru (ten u rozvodů), při náklonu v zatáčce se motor opíral a vydával cizí zvuk,
po výměně rozvodů a vycentrování držáku problém přestal :smt041

Autor:  jenda.master [ 20 srp 13, 21:28:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: prodloužení

fordak píše:
Ta vetsi vule jeste nemusi znamenat,ze je uplne spatny spojeni v tom tisicihranu.Ten tisicihran je dost hruby,takze i mensi vymackani vykazuje na zkousku velkou vuli.Ja jsem resil klepani pri razeni,celkem zbytecne jsem vymenil komplet spojku a nakonec to bylo v tom tisicihranu.Tak jsem ho zavaril,na zkousku,jestli klepani zmizi.Po zavareni je po klepani,jeste jsem vsak novy dil nekoupil,jezdim se zavarenou poloosou jiz asi 12 000 km bez nejmensich problemu.Co jsem se takhle docetl na ruznych forech,kluci co tahali auta na kseft SAGem z evropy,tak to meli preventivne zavareny,aby se jim to nepretocilo v cizine.



jeste to mas zavareny? zacinam o tom premejslet, pro jistotu :-D

Autor:  fordak [ 20 srp 13, 21:52:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přední poloosa

Jo,jo stale to mam zavarene,
najeto necelych 20 000km,zadne zmeny,ani problemy nemam.
Pristi leto chci zkusit dovolenou s karavanem,tak to zatim necham preventivne zavarene.

Autor:  jenda.master [ 23 srp 13, 19:31:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přední poloosa

cims to varil? ja premejslel to bodovat CéÓčkem - kluci zamecnici mi to chteli varit elektrodou, ale to je podle moc tepla (tzv. teplej spoj).

Podle me by mohlo stacit udelat par bodu po obvodu, kdyby nahodou, tak odbrousim je body a ne celej svar...

Autor:  fordak [ 23 srp 13, 21:27:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přední poloosa

Je to varene ceockem,
nejdriv jenom nabodovane,po caa.5km zkusebni jizde,svar praskl.
Takze to mam obvarene kolem dokola.Ale je to jenom tak posmrkane,
takze odbrouseni nebude slozite.Je tam dobry pristup flexou,takze zadny problem.
Ze zacatku jsem pravidelne kontroloval,jestli neprolina olej z prevodovky,z duvodu prehrati tesneni,
ale vse ok,zadny unik.Ceocko nevnese do poloosy moc tepla.
Takze,komu se poloosa protoci nekde na ceste,v cizine na dovolene nebo nekde dal od domova,
neni vubec potreba menit dily za nove,coz by mohla byt treba v Italii,nebo v Chorvatsku poradna cenova darda.
Klidne si to nechte zavarit a domu dojedte.Doma pak vymente,nebo jezdete dal se zavarenou.
Osobni zkusenost,rada provizornich oprav casto funguje dalsi roky,bez nejmensich problemu. :-)

Autor:  extremehany [ 23 srp 13, 21:53:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přední poloosa

mě by zajímalo, kde jste došli k tomu, že CO2 vnese do svařované oblasti podstatně méně tepla jako svařování elektrodou

Autor:  jenda.master [ 24 srp 13, 5:52:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přední poloosa

prisli s tim nasi kluci zamecnici, ale samozrejme mi rekli, ze elektroda je lepsi volba, ze to lip prohreje - a lip spoji :-)

Hlavne tim co se podle me lip boduje, takze kdyz mas cas, muzes to nechat pekne vychladnout a tolik to neprohrejes.

I kdyz nevim, moje vareni elektrodou je jako z vtipnyho kratkyho filmu :-D

Autor:  the.max [ 24 srp 13, 7:23:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přední poloosa

nj, jenze ona poloosa ja urcite i tepelne opracovana (kalena), takze kdyz ji poradne prohrejes, tak se to kaleni znehodnoti.

Autor:  extremehany [ 24 srp 13, 8:23:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přední poloosa

trochu to uvedeno na pravou míru. Ona elektroda má větší závar, ale to v případě, že to necháš opravdu důkladně provařit, což u takto exponovaného místa si nikdo nelajzne. On např. platí i předpis že konstrukce přívěsných vozíků se musí vařit elektrodou a ne CO2, právě díky TOO (tepelně ovlivněné oblasti).

Výhoda u CO asi bude hlavně jednoduchost navázání sváru při přerušení. To že je poloosa kalená je zajisté pravda, avšak je kalená povrchově a jádro je houževnaté, tzn. že ať na to použiješ kteroukoliv metodu svařování tak v místě svaru a jeho blízkem okolí tuto tepelnou úpravu zničíš, jelikož k popuštění materiálu dochází již při teplotách na cca 80°C, kdy dochází k překrystalizaci materiálu. Jedinou možností je to po svaření opět zakalit a nejlépe tvrdoměrem ověřit jakou tvrdost povrch má.

Nejlépe by bylo užít mobilního třeba poldi tvrdoměru a změřit tvrdost před svařením a po něm, ale myslím že pro tyto případy je to celkem bezpředmětné, nejdůležitější proč je to povrchově kaleno je právě kvůli ozubení, které je stejně smetené a proto se to vaří...

Snad sem to trochu více přiblížil

Autor:  fordak [ 24 srp 13, 9:29:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přední poloosa

Koukam,ze se jednoduchej ukon,jako je sesmrkat jednu poloosu,zase zvrhl do ruznejch teoretickej kecu,
o materialech a zpusobech vareni.
Normalne si to nech smrknout coockem u nekoho v dilne,ceocko ma dneska kazdej garazista.
Jinak navazat na svar po preruseni lze u kazde metody svarovani,zalezi na zrucnosti svarece.
Svarovani elektrodou se dnes pouziva jiz malo na drobne svarovani,vari se s nim na montazich,roury, hodne tluste materialy.
Ceocko zvladne temer vsechno,hlavne je efektivni na dlouhe svary.Diky malemu teplu,vnasenemu do svarovaneho
materialu jde varit i hodne slaby plech,bez propaleni a krouceni.Elektrodou to umely driv borci taky,kdyz nebyla jina moznost.
Jinak to muzes zavarit taky tigem,ten taky material dost prohriva.Varim par let hlavne hlinik,teplota oblouku je ca.2000 stupnu.
Takze mene internetove teorie a odbornejch kecu a nebat se praxe.

Autor:  Karel1985 [ 27 srp 13, 17:50:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přední poloosa

Ja ted jel na dovolenou a poloosa mela jiz vuli a hazelo to autem.tak jseem to ceockem bodl na 6 bodech a drzi to, jedinej problem, ze to jeste malinko haze asi se to bodlo ne v optimalni poloze.takze po dovci dam novou poloosu a bodnu to znova a bude klid.

Autor:  fordak [ 10 zář 13, 21:43:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přední poloosa

Posledni mesic jsem zacal pocitovat jemnejsi chveni volantu,prisuzoval jsem to nevyvazenym prednim kolum/naposledy prevazeno pred roky/.Po prevazeni chveni nezmizelo,takze pod auto a zkoumat vule.Zjistil jsem,ze totalne zpuchrela guma na podpurnem lozisku kratke poloosy a poloosa se malinko vychyluje z osy.Mam zavarenou poloosu z mezikusem z prevodovky,kdybych nemel,vibrovalo by to asi poradne.Takze jsem svar odbrousil a vaham co dal.Original se mi moc kupovat nechce,je pomerne drahy/komplet kolem 9 000 kc/ a neni to zadna kvalita,starsi v dobrem stavu je temer nemozne sehnat,renovace asi nikdo nedela/alespon jsem na netu na nikoho nenarazil/,ale jiz se k nam dovazi druhovyroba,nabizena treba na aukru za 3500 kc komplet.Nema nekdo konkretni zkusenosti,ma poloosu na aute?
Prosim jen o zkusenosti z praxe.

Autor:  extremehany [ 10 zář 13, 22:17:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přední poloosa

kolega koupil na autokelly, a rozsypali se ani ne za půl roku a etd je má na reklamaci, nyní koupil značkové meyle, a ty vypadají poctivěji už od pohledu, poreferovat může třeba tak za půl roku, nicméně z aukra nebrat to je stejnej aušuš jak má kely z Polska...

Autor:  fordak [ 11 zář 13, 13:55:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přední poloosa

Ja se ale neptam na poloosy,ale na prodlouzeni poloosy.Tam se nema co rozpadnout,
maximalne muze byt tisicihran z mekciho materialu a rychle se to ozvejkat.

Stránka 8 z 10 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/