Logo
Právě je 13 pro 18, 12:00:51

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 155 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
 Automatická převodovka 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 10 říj 08, 11:13:34
Příspěvky: 267
Bydliště: SK 04001 Kosice
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Este mam otazku, aky je rozdiel medzi riadiacou jednotkou

09B 927 750
a
09B 927 750L

_________________
Ford Galaxy 1.9 TDI PD GHIA Automat 2001 150PS Wolff Tuning
VW New Beetle 1.9 TDI 66kW 1999
Skoda Felicia 1.3 MPI 1998
http://www.antiquemp.sk/


11 dub 17, 13:26:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 10 říj 08, 11:13:34
Příspěvky: 267
Bydliště: SK 04001 Kosice
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Odpoviem si sam pre ostatnych clenov
Prva pre AUY
Druha pre AUY-BVK

_________________
Ford Galaxy 1.9 TDI PD GHIA Automat 2001 150PS Wolff Tuning
VW New Beetle 1.9 TDI 66kW 1999
Skoda Felicia 1.3 MPI 1998
http://www.antiquemp.sk/


16 dub 17, 8:04:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 29 dub 13, 15:29:55
Příspěvky: 11
Bydliště: Olomouc
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Potřeboval bych doporučit někoho, kdo je schopen přes FORD diagnostiku resetovat jednotku řízení automatické převodovky - Galaxy 2003 1,9 TDI 85 kw Triptonic.
Problém je ten, že vloni jsem měnil olej v KAPS KOJETÍN z důvodu závady, která se projevovala tak, že ze 2. na 3. za studena nechtěla převodovka přeřadit. Po zahřátí vše OK. Výměna oleje nepomohla, tak se vyměnily všechny 3 solenoidy (ventily). Po výměně, řadila jako nová......po roce, což je právě teď se mi ale stalo to, že z 3. na 4. to začíná za studena prokluzovat - podřazovat do vysokých otáček, zejména při jízdě do kopce......Opět návštěva KAPS KOJETÍN, diagnostika, kontrolní jízda a verdikt: Prý bude potřeba resetovat řídící jednotku (popř. nahrát nový software či firmware) z důvodu výměny těch starých solenoidů, prý aby se převodovka naučila znovu správně řadit......Nemohl to udělat přímo tam, protože měl diagnostiku BOSH a prý ho to nepustilo k tomu resetu.......Nevíte někdo, kdo by byl schopen to udělat? Ve Ford Olomouc mi řekli, že na tak staré auta to už nedělají.....Díky. Rád bych tuto závadu odstranil před prodejem méhoi GALAXY


17 říj 17, 21:32:18
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 16:47:59
Příspěvky: 12974
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Jiný Ford servis nebo ještě lépe VW. Případně neautorizovaný servis co spravuje koncernové auta.

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


18 říj 17, 15:44:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 26 čer 16, 0:29:18
Příspěvky: 2
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Před téměř třemi lety jsem byl nucen řešit cukání automatické převodovky. Rozhodoval jsem se tehdy mezi její GO, nebo kompletní výměnou oleje, ke které jsem ale našel jen pár kusých informací na několika fórech, týkajících se koncernových vozů. S odstupem času vím, že jsem se tehdy rozhodl správně a tak snad můj příspěvek pomůže i někomu dalšímu.

Máme doma GII 1,9tdi, 85kw PD z r. 2003 v automatu 4.q, tehdy s nájezdem cca 214.000 km. Krátce po zakoupení v ČR od předchozího majitele (měl ji 6 let) začal automat cukat mezi 2. - 3. a stále se to zhoršovalo. V dokladech co mi dal prodejce k autu jsem našel dně výměny oleje po cca 2,5 litrech. Jednu, když si auto koupil on a druhou krátce před tím než auto zase prodal nám... Takže už asi tušil, že se převodovka začíná sypat... :-(

Na nějakém fóru jsem před třemi lety našel odkaz na nějaký servis nedaleko autobazaru AAA v Praze, co prý umí vyměnit kompletně celou olejovou náplň. Napsal jsem jim tedy mail s dotazem na cenu a termín opravy. Mám to do Prahy cca 130km a byl jsem tehdy na neschopence s vycházkami. Potřeboval jsem to tedy zvládnout za cca 4 hodiny i cestou, což jsem jim i napsal. Přišla mi odpověď s kontaktem na jistého pana Procházku, co mi to přijede udělat ke mně do mého servisu... Cena dohodou...

Domluva byla rychlá a to jak s panem Procházkou, tak s mým dvorním servisem. Na domluvený termín pan Procházka přijel a ještě v civilním oblečení si nechal zvednout auto na heveru, odšrouboval vypouštěcí šroub a pomocí vzduchové pistole natlačil do ohřáté převodovky cca 0,5litru nějakých aditiv. Poté mne požádal, abych se jel projet a ujel v ručním režimu na každý rychlostní stupeň (včetně zpátečky) cca 4-5km. Cestou zpátky do servisu jsem už pozoroval, že se převodovka začala chovat výrazně lépe a cukání se hodně zlepšilo. V servisu za přihlížení a asistence majitele a čtyř jeho pracovníků šlo auto na hever, na horní straně motoru (ještě horkého) byl demontován výměník voda/olej a nahrazen (doplněn?) vlastním přípravkem pana Procházky (vyrobeným speciálně pro tento typ koncernových motorů). Následně byl přes tento přípravek připojen motor na "mimotělní" okruh k zařízení, kde byl pod gumovou membránou čistý olej. Poté šlo auto na heveru do vzduchu, nastartoval jsem motor a ručně jsem prořazoval jednotlivé rychlosti. Starý olej se tlačil ven z převodovky nad gumovou membránu a gravitací se mi tlačil do převodovky olej čistý. Ručním prořazováním se dokonale propláchla celá převodovka a vycházející ojel byl vizuálně kontrolován ve skleněné trubičce na onom zařízení. Když už vycházel z převodovky čistý olej bylo hotovo. Ještě kontrola hladiny a bylo finýto. Celá operace trvala cca 1,5-2 hod včetně mojí projížďky. Převodovka se následně ještě nějakou dobu (cca 500-1000km) zlepšovala a od té doby o ní téměř nevíme... Celá operace mne stála pár tisíc korun a byla zatím tou nejlepší investicí do naši GII :smt041 .
Výsledek natolik učaroval mému dvornímu servisu, že si pan majitel časem zakoupil stejné (dnes již modernější) zařízení, nechal proškolit svého člověka a teď poskytuje tuto službu i dalším pacientům tady u nás v lišákově :lol: Nedávno jsem si tam nechal podobným způsobem vyměnit olej v zakoupeném XM V6 automat a po ujetí cca 500-1000 km o převodovce vůbec nevím :-) Důležitý přitom je právě ten aditiv, který v převodovce rozpustí vše mimo hliníku a železa a odstraní nánosy, které mění hydroskopický průchod oleje převodovkou a mění tak vnitřní tlaky potřebné k funkci převodovky. Když se to neřeší včas, dojde k mechanickému poškození lamel a potom už to je opravdu na GO. Díky této zkušenosti jsem si upravil názor na automatické převodovky a už se jich nebojím :-P
No a protože byl pan Procházka vždy ochotný a měl vždy (předtím i potom) čas na moje všetečné otázky, rád zde nechám jeho telefonní číslo. Ať se mu daří, mně ušetřil hromadu starostí, času i peněz :smt023 603 170 024 :smt023


18 lis 18, 1:08:01
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 155 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: