Logo
Právě je 18 srp 19, 15:11:13

E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
 EGR 2.2 TDCi 129 kW chyba P0490 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 84
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
Ahojte,

po vyčtení chyb z diagnostiky Forscan/ Fordiag jsem objevil chybu P0490 - Exhaust Gas Recirculation "A" Control Circuit High (= ventil se otevírá příliš málo),
Příčiny:
- Short to ground (zkrat k GND/ na kostru)
- Short to battery voltage (zkrat k baterce)
- Bad connector with pushed out pins (špatný konektor)
- Corrosion in connector (koroze/oxidace v konektoru
- Fouled EGR pintle (zanesená EGR klapka)
- Failed EGR solenoid (špatný EGR solenoid/ pohon)
- Bad EGR (špatné EGR)
- Faulty ECU or computer (chabná ECU/ PCM)

Read more at: https://www.obd-codes.com/p0490

Auto se ale chová naprosto normálně, na STK bez problémů. Jen spotřeba je kolem 7,5l/100km a víc (a to to nijak nehoním, jen cesta práce/ město a cca 2x týdně trasa 20km a víc).
Někde jsem našel, že chyba může rovněž odkazovat na zkrat na +pól baterie, nebo na zkrat v zapojení pohonu serva, dokonce i na lambda sondu.
Mě se baterka lehce vybíjí neustále, může to být touto chybou?
Díval jsem se od el. schematu, je tam pojistka F12 a před ní ještě relé R2, které spíná PCM. Teoreticky, kdyby bylo relátko OK , tak v klidovém režimu bych po vyhození pojistky F12 neměl naměřit žádný proud. Zatím nevyzkoušeno.
Dále jsem z el. schematu vyčetl, že EGR je připojeny na 5 pinech: dva jsou pro pohyb ventilu samotného a zbývající tři jsou dva konce potenciometru + jezdec:
https://www.fordownersclub.com/uploads/monthly_2016_10/EGR-16tdci.PNG.a5f8382f243e9530c2be83a8560a7ff3.PNG
https://www.fordownersclub.com/uploads/monthly_2016_08/egr-cd.png.e8a3658179f49367116b334c436a6297.png

Má tu někdo možnost dát přehled voltů ve stavu ventilu zavřeno a otevřeno a volty pro pohybové ústrojí, případně tušíte, co s tím? Zatím vím jen, že při zavřeném stavu diagnostika ukazuje 4,09-4,11V a s otevíráním klesá.
Zajímalo by mě taky v jakých režimech se EGR využívá a kdy má být vlastně otevřený na plno = 100% a kdy je zase zavřený = 0%.

Jinak nějaké fotky jsou zde:
https://www.drive2.ru/l/503914701298598382/
https://www.drive2.ru/l/471380152232706167/


21 led 19, 21:32:58
Profil
Uživatel

Registrován: 23 zář 10, 20:23:40
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Auto: Ford Galaxy III 1.8 TDCi 92 kW r.v.2009
Odpovědět s citací
Nepostřehl jsi posun nárůstu výkonu o cca 500 ot dále? Já mám EGR zaseknutý v otevřeném stavu, motor jde do tahu při cca1900ot,s dobrým EGR táhne již od 1500 ot. V servisu toto zdůvodnili nižším tlakem sacího potrubí právě diky otevřenému EGR ventilu.


13 úno 19, 21:58:39
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 84
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
JJ, je to tak. Pod cca 1700-1800 ot se mě motor trápí a oživení nastane až těsně po 2000 ot. Co ti s tím v servisu udělali?

Mě už se teda chyba nevyskytuje, ale popisované stavy přetrvávají.


13 úno 19, 23:14:40
Profil
Uživatel

Registrován: 23 zář 10, 20:23:40
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Auto: Ford Galaxy III 1.8 TDCi 92 kW r.v.2009
Odpovědět s citací
Neudělali nic, doporučili výměnu EGR ventilu.Mě však diagnostika vypisuje krajní mez EGR,pravdou je,že tam chybí ložisko a ten ventil zůstane otevřený,servo nemá sílu s ním hejbat,jak se kříží. Je možné,ze máš EGR ventil odpojený nebo zakázané sledování,proto ti chybu nehlásí.


14 úno 19, 2:08:04
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 4 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: mates79 a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: