Logo
Právě je 17 zář 19, 0:32:53

E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Vybitá autobaterie 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 01 srp 09, 16:58:53
Příspěvky: 37
Bydliště: Ústí nad Labem
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Před týdnem jsem nechal v garáži přes víkend zapnuté parkovačky. V pondělí ráno auto mrtvé. Běžel jsem koupit startovací kabely (údajně 500A, cena 600,- Kč), připojil dle návodu k + na baterce a ke kostře vpravo pod ní, druhý konec k baterce v nastartovaném Mercedesu. Všechno svítilo, ale startér nic. Takže jsem si v servisu půjčil profesionální startovací kufřík (plně nabitý) a opět nic. Na ulici jsem vyndal baterku (v tom mraze nic moc), nechal jí přes noc nabít a ráno (- 15°C) auto bez problému nastartoval. Takže jen předání zkušenosti ostatním autobusákům, aby v případě úplného vybití baterie nezoufali.


07 bře 11, 14:58:51
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24 črc 08, 18:56:57
Příspěvky: 1609
Bydliště: Stolany (okr. Chrudim)
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Ona, kdyz je nadranc vydudana, tak ji pomuze nechat to par minut jenom spojeny (aby se trosku ozivila) a startovat az potom.

_________________
Piňos
Ford Galaxy II, 1.9 TDi (85 kW), r. v. 2004


08 bře 11, 18:33:30
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 črc 08, 15:23:17
Příspěvky: 269
Bydliště: Teplice, Praha
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW LPG
Odpovědět s citací
Tak tak musí se nechat chvilku "nasát" a pak teprve ji zkusit. Taky mi jeden profi mechanik říkal, že není ani nutné mít druhé auto nastartované :idea:

_________________
Škoda Fabia I 1.2 maxV3 0 kW klacek


09 bře 11, 8:47:10
Profil
Uživatel

Registrován: 01 srp 09, 16:58:53
Příspěvky: 37
Bydliště: Ústí nad Labem
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Na té druhé baterce v nastartovaném MB byla asi 20 minut a stejně nic. Po odpojení startovacích kabelů vše svítilo, hrálo rádio, fungoval centrál, ale startér úplně bez odezvy. To samé po připojení profesionálního startovacího kufříku. Dávám tuto zkušenost k dobru všem autobusákům, aby v podobné situaci nepanikařili, jako já. Prostě stačilo baterku přes noc dobít a bylo po problému. Já měl tu smůlu, že jsem kvůli startování přes kabely musel vyjet z garáže (bydlím na kopci) a potom vyndavat baterku v tom pitomém mraze.


10 bře 11, 9:02:33
Profil
Uživatel

Registrován: 18 led 13, 15:48:04
Příspěvky: 3
Bydliště: Zlaté Klasy , Slovensko
Auto: Ford Galaxy lll 1.8 TDCi 92 kW
Odpovědět s citací
Ahoj páni
chcem sa pridať do fora ,mám tak tiež Galaxy 1,8 TDCi 92kW 07r.
Stalo sa mi že batérie sa z večera do rána vybila , ráno som chcel naštartovať a prístrojová doska sa rozblikala ako farebné svetlá na diske v 85.
V tedi sa auto cez káble nedá naštartovať bolo treba aspoň na 5 hod. dobiť autobatériu potom auto naštartovalo.Druhím riešením je dať druhú bat. a naštartovať . Stalo sa mi to už. zo tri krát . Prvi ktát som kúpil novú bat. ale časom sa situácia opakovala.Dal som galaxy známemu autoelekt.,mislel som si že niečo vybíja bateriu.(skrat ,odber ,zopnuté relátko aťď.)
Známi po celodennom sledovaní odberu prúdu, zistil ze u galaxy inštalovaní sftwer 45 min.prekontroluváva celí sistém auta ako kúrenie ,centrál, PC,proeste celú autoelktriku ,relátka ,elek zariadenia aťď.,až po 45 min. odber klesne na požadovanú normu v kľudovom režime.Ale ako náhle pôjdeťe do auta alebo ho len otvoríte a zavreťe dialkovím ovládačom sa tento proces opakuje .Keď to človek urobí viac krát denne a pritom autom prejde len pár metrov alebo vôbec nenajazdí nejakú štreku tak sa nemôžme čudovať že sa batéria sama višťaví, preto mi odporučil cca. každé 3 až 4 mesiace batériu dobiť. Snažim sa zisťiť či sa software nedá nejako ovplivniť (zmena doby kontoly elek zariad. s tých 45 na 20 / 30 min.) čo máštandardne väčšina aut.


27 led 13, 15:07:06
Profil
Uživatel

Registrován: 14 zář 11, 22:03:13
Příspěvky: 43
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Taky přidám své zkušenosti z vybitím baterie. Dnes ráno jsem Maxe nenastartoval. :smt100 Bylo to za poněkud dramatických okolností.Podmáčená louka, kufr plný rybářské výstroje tří rybářů. První co jsme zkoušeli kabely a přivézt kolegovo B-Maxe 1,6 TDci. Baterie stejná kabely bohužel jen 150A zkusili jsme propojit a nastartovat. Točil,ale nesliboval.Objevila se hláška aktivního imobilizéru. [-X Sehnali jsme 500A kabely, nechali dle rad servisáka auta 10 min propojená pro nabuzení baterie. Změna proběhla ,kontrolky se rozsvítili a již nezhasly negativní změna už netočil startér. Pořád hláška aktivního imobilizéru. :-k Povolali jsme pro odtah a další pokus nabití Range rover Discovery ze 100Ah baterii a i přesto, že po propojení kontrolky svítili,rádio šlo normálně spustit tak otočení klíčku do polohy I. OK poloha II. bez reakce.Statrér prostě netočí. Zkusili jsme dovéz náhradní klíče NIC, zkusili jsme třikrát za sebou odemknout a zamknout NIC. Odpojili jsme baterii a opět p připojili a NIC. :prayer: Auto na odtáhnutí alespoň z té louky přidělali jsme tažné oko ,ale zjistili, že neumíme odjistit elektronickou ruční brzdu bez zapnuté elektriky. :shock: Takže po 4 hodinách peripetií auto odjelo na podvalu, Zkoušeli to špičkovým startovacím kufříkem a také stejná zkušenost I. poloha OK, II. NIC. '](*,)' Naštěstí nějak odblokovali tu ruční brzdu a auto nemuselo jít smykem. Navíc nefungovalo ani el.stahování oken.
Mohu tedy poprosit o pár rad. Umí tuhle situaci někdo odblokovat tak aby auto šlo nastartovat. Narad bych aby se mi něco takového ještě nekdy opakovalo ? Otázka dvě jak odblokovat ruční elektronickou brzdu při vybité baterii, kvůli odtahu?¨ :smt100
Děkuji. Děkuji a ještějednou děkuji předem za rady. :prayer: Doufám, že má negativní zkušenost někomu jinému než jem mě ještě v budoucnu pomůže. Zatím zkusím rešení, které psal při založení tohoto tématu Ládik a odpojím a nabiji baterii.


05 črc 13, 21:52:38
Profil
Uživatel

Registrován: 17 kvě 13, 12:23:42
Příspěvky: 37
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Nepíšeš, jestli po dobití či výměně baterie je vše už OK. Jestli se třeba něco nestalo elektronice.

Jinak já bych pro odblokování ruční brzdy, pokud by to nešlo přes kabely s mou baterii, tu moji odpojil a využil přes kabely tu cizí jen jako zdroj pro odbrzdění. Pokud by ani to nepomohlo (závada v elektronice), dají se vymontovat ovladače ruční brzdy a brzda pak otáčením vřetena ručně uvolnit, ale to už je na rozmáčené louce docela náročné, protože komu by se chtělo v bahně lézt pod auto, že?:-)


06 črc 13, 0:49:27
Profil
Uživatel

Registrován: 14 zář 11, 22:03:13
Příspěvky: 43
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Nepíšu, protože auto odvezli ke kámošovi do servisu a začnou na něm makat v pondělí. Dnes vyndají baterii a dají na dobití. Navíc jsem koukal, že k baterce se může stejně jako jeptišce pod sukni a vyndání nebude žádná legrace. Tady jsem doufal, že místní profíci již budou mít zkušenosti PROČ ? :prayer: . Jsem napůl na inv. vozíku a nedokážu si představit, že by se mi to stalo např. někde na dovolené. Baterie se mi vybila přes noc kdy jsem měl otevřený kufr ve, kterém jsem na rybách spal. Ještě před dopoledním problémem jsem v klidu stáhnul všechy okna aby auto vyvětralo a když začlo pršet v klidu zase stáhl. Rádio hrálo v pohodě, prostě žádný náznak slabé baterie. '](*,)' dokonce po zkoušce odtáhnutí z Range Roverem to po mně chtělo PIN do palubního PC. Ještě mám tu katričku s PIN v dokladech. Co jsem zatím googloval tak mi pravděpodobně auto padlo do nějakého únosového režimu, nebo něco takového. :?: Tady na tomhle foru je super, že si uděláš díky radám pro svůj autobus takovel malej servisní seznam vychytávek a ušteříš spoustu peněz za malichernosti, které si můžeš udělat sám a nemusíš kvůli tomu do fordu. A v případě nějakého nečekaného průseru, můžeš najít jednoduché řešení třeba otočením klíčku a kombinací sešlápnutí pedálů. :smt023


06 črc 13, 10:45:21
Profil
Uživatel

Registrován: 17 kvě 13, 12:23:42
Příspěvky: 37
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Takové překvapení jistě není milé, to vše hlavně proto, že Galaxy/S-Max nemá žádný podrobnější indikátor baterie. Já si tam právě instaluju toto, zítra to dozapojuju a bude to:
http://www.ebay.com/itm/3in1-0-56-MCU-E ... 0598892709

Zároveň s tím mám vyřešený i chybějící interiérový teploměr, navíc viditelný i v noci. U Galaxy I jsem to měl podobně, jen zase v odpovídající barvě. Jinak pokud se někomu nechce zabudovávat přístroj navíc, dají se pořídit i voltmetry (včetně třeba akustického upozornění při velkém vybití nebo špatném dobíjení), které se prostě jen strčí do cigaretové zásuvky. Ke koupi i v ČR, není třeba ebay.


06 črc 13, 20:38:43
Profil
Uživatel

Registrován: 17 led 10, 10:27:29
Příspěvky: 325
Bydliště: Praha 4 - Libuš
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Vyndat Baterii kupodivu neni nijak narocne -- vynda se filtr sani pak se da v pohode vysunout.

Co se tyce tech parkovacich brzd --u G III je problem v tom, ze nema elektorniku a tahlo (viz. treba Renault, kdy proste elektronika zatahne za lanko) ale kazde kolo ma svoji brzdici elektroniku primo na disku a bez diagnostiky to neuvolnis (teda existuje postup pomoci chytych zmacknuti, ale bez baterky ...)


08 črc 13, 11:57:40
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 úno 12, 13:58:19
Příspěvky: 166
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW automat
Odpovědět s citací
Miky26: Stalo se mi to samé, loni v zimě. Zdechla mi baterka, tak jsem s tim nejdřív kousek popojel z kopečka, než mi došlo, že automat tímhle způsobem rozjet nejde (vim, jsem lama, ale dřív jsem automat nikdy neměl, tak jsem se to prostě tímhle musel naučit :-).
Dál pak přesně stejnej průběh, jako píšeš: Tedy kabely, nejdřív Oktávka, pak kolegovo Q7. Nic.
Nakonec jsme se rozhodli to odvézt do servisu, protože to vůbec nic nechtělo dělat, ve druhé poloze klíčku prostě ta hláška o imobilizéru a ani ťuk, a nikde jsme se nedopátrali, jak se to dá resetovat. Takže jsme zavolali odtahovku, kolega ještě zkusil jen tak nazdařbůh nějaký trojhmat na dálkovém ovladači, a výsledkem toho bylo, že sjely dolu všechny okýnka a už tak zůstaly. Venku mínus 10, takže docela prdel :-))))
Počkali jsme na odtahovku, a mezitím jsme ještě i zkoušeli pojistky, jestli třeba někde něco neodešlo, ale všechno OK. Macík pak odjel do servisu, kde se s tím mořili do druhýho dne, a povedlo se jim to nějak resetovat, takže bylo vyřešeno. Ale neřekli mi, jak se jim to povedlo. Bohužel. Od tý doby mám fakt hrůzu, aby se mi to někde nestalo, protože ten imobilizér vyřešit neumim.
No, bratři a sestry, kdyby se tady našel někdo, kdo si s tím umí poradit, tak budu taky moc vděčnej za info!


08 črc 13, 15:31:48
Profil
Uživatel

Registrován: 23 lis 07, 16:42:23
Příspěvky: 138
Auto: VW Sharan II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Jak to tady čtu, sakra jak měníte baterii?


08 črc 13, 17:39:51
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 22:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
Vymenit asi nebude problem, problem je postupne vybijeni, kdy se pak elektronika dostane do nejakeho prapodivneho stavu. Neco podobneho mi popisoval znamy co mel citroena, tam prej kdykoli vyndal baterku, tak musel priject nekdo ze servisu a 'nalejt' soft do jednotky:-D

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


08 črc 13, 18:56:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 17 kvě 13, 12:23:42
Příspěvky: 37
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Mně říkali v servisu Ford, že právě u Fordů je jako výhoda, na rozdíl od mnoha jiných značek, u nejnovějších aut stále možnost jen nabít/vyměnit baterku a fungovat dál, bez nutnosti zásahu technika. Ale jak je vidno, asi se to úplně vždy nepodaří. Ovšem to množství elektroniky, co je v autě, může odejít kdykoli, nejen při problémech s baterkou, takže to bude spíš statistická pravděpodobnost, že se to občas stane.

Doporučuju všem nějaký ten monitoring baterky a při dlouhodobém odstavení nabíjení pomocí solárního panelu (ten většinou funguje i za zatmavenými skly, takže nebude lákat případné zloděje).


08 črc 13, 20:15:42
Profil
Uživatel

Registrován: 14 zář 11, 22:03:13
Příspěvky: 43
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Tak Max opět v provozu :smt041 . Příčinou všech problémů slabá baterie. Ta sranda mne celkem přišla skoro na 7000 :-( .Takže info pro všechny autobusáky, pokud se Vám objeví v jakékoliv situaci např. při automatickém vypnutí rádia na Convers hláška low battery tak tomu nedávejte lehkou váhu jako já i když jde vše bez problémů nastartovat. Pokud se i přesto dostanete do situace , že Vás auto někde nechá má být postup dle mechaniků od Fordu následující. Baterie pro start přes kabely minimálně stejně silná, kabely minimálně 500A vyndat klíček a vozidlo nechat minimálně deset minut propojené startovacím kabelem z nastartovaným druhým vozidlem pro nabuzení baterie aby získala dostatečnou kapacitu pro řídící systémy, pak se teprve pokusit nastartovat.
V případě, že budete točit do úplného vybití jako já dostanete se do situace zablokování imobilizeru a nakonec odstavení i startéru samotného. [-X Pak pouze jen odtah a diagnostika, kde Vám vymažou desítky chyb zmateného systému. Zapnutý imobilizér je přímo v hlášce na obrazovce Convers a klíček na polohu II vůbec nereaguje. Prvním krokem imobilizéru je odstavení od nafty takže motor točí, ale nechytne. Druhá fáze je po dalším otočení klíčkem při pokusu nastartovat odstavení polohy II spínací skříňky. Ipřesto, že pak baterii dobijete, zůstává auto a jeho nefunkčnost beze změny.
Přeji Vám aby jste to nemuseli řešit.


08 črc 13, 20:24:40
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: