Logo
Právě je 12 pro 18, 2:27:46

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Engine malfunction 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 dub 12, 10:03:41
Příspěvky: 108
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2006
Odpovědět s citací
Ahoj všem - výsledek je známý...bylo v háji turbo. Bylo prý ještě něco potřeba nastavit v řidící jednotce, když se dalo do auta nové turbo. Co a kde netuším. Něco jako sladit turbo s tímto autem. Nicméně auto jezdí jako šlak. Cena pro porovnání, podle mě celkem v pohodě. Repasované turbo, olej, filtry, nemrznoucí smes chladiče, práce s tím vším - vše za 10.800,- Kč. Možná to byla jen regulace, nicméně, když už ho měli venku, za ty peníze jsem rád že tam je repasované. Mám na něj od nich záruku 2 roky jako nový díl. Prý je berou od jednoho dodavatele, a dávají do všech aut místo nového turba a zatím bez problému. Tak je snad na chvíli pokoj. Uvidíme co nám Galax zase připraví příští rok za překvapení.

_________________
***festina lente*** nikdy nebýt první, nikdy nebýt poslední, a nikdy se na nic dobrovolně nehlásit


25 pro 17, 22:20:58
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 16:47:59
Příspěvky: 12974
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Podle mě to bylo v regulaci. Hlavně, že se zadařilo. :smt023

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


25 pro 17, 22:33:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 13:51:45
Příspěvky: 60
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
Přidám se taky......
Poprvé se mi to stalo cca před 14 dny, jedu po městě na tempomat (mám adaptivní -ACC) a najednou bez příčiny hláška Engine Malfunction a ACC jsem už pak nespustil. Ale auto se chovalo normálně, táhlo, točilo, kontrolka na palubce nesvítila. Jen ta hláška a nefunkční ACC .
Pak s tím ujela manželka asi 150km a nic.
Podruhé se mi to stalo minulý týden. Jen jsem neměl aktivní ani zaplý ACC. Ale pak už nešel zapnout.
Po každé po vypnutí/ zapnutí motoru žádný problém a FORScan taky nic nenašel.

Teď mám kvůli mrazu zamrzlou naftu a vyhozenou baterku. Tak třeba po mrazivém resetu bude líp. Dám vědět.


28 úno 18, 20:36:58
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 16:47:59
Příspěvky: 12974
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Některé chyby se neukládají do paměti závad, takže musíš napíchnout auto dřív než vypneš motor.

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


28 úno 18, 20:39:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 01 pro 12, 21:46:40
Příspěvky: 207
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW
Odpovědět s citací
Presne tohle mi delalo taky auto. Mam i stejny motor. A je to i zname ze se tato zavada neuklada. Delato lambda sonda. Jak pise je potreba navyponat motor po te co se zavada projevi a udelat diagnostiku. Ale bude to ta lambda.


15 bře 18, 19:03:58
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 13:51:45
Příspěvky: 60
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
No tak vypadá to, že mrazivý reset udělal svoje. Po najetí cca 700km žádný problém.


15 bře 18, 20:30:52
Profil
Uživatel

Registrován: 26 bře 12, 22:00:24
Příspěvky: 35
Bydliště: Čáslav
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW 2009
Odpovědět s citací
Tak mám další poznatky nebo spíše pozorování s touto záhadnou chybou. Byl jsem před měsícem u mechoše a měnil mi tyčku řízení, přitom mi zjistil, že startér nějak divné starutuje, je pomalý a líný (já myslel že dodělává baterka, protože po týdením stání to nešlo ani nastartovat). Vyměnil startér a teď to motá jak ďas a chytá na první pootočení. Říkla jsem mu o této chybě a ať to napíchne a zjistí co tomu je. Tak prý taky nějaký vysoký tlak na turbu. Tak jsem se pokřižoval a dofám že to nebude celé turbo (mohlo by to třeba být jen to čidlo tlaku -jestli se dá měnit sólo). Nicméně jsem vyrazil na dovču do Chorvatska - 2600 km a většinou po dálnicích. Během cesty tam se chyba vyskytla cca 8x. Nejdříve jsem zastavil na odpočívadle, chcípnul motor a znovu nastartoval. Auto jelo v pohodě dál. Většinou to bylo na 6tý stupeň a tempomat (130 km), takže něco pod 3000 ot (možná 2600). Tak jsem to zkusil točit a pak ubrat. Ujel jsem 190 km a chyba znovu. Pak jsem se to naučil zhasínat za jízdy - když jsem jel z kopce, tak jsem vyřadil a zhasnul vše a znovu nastartoval - fungovalo to. Cestou zpět mi to začalo co jsem vjel na chorvatskou dálnici, pak zase po 30 km. Tak už jsem nevěděl co a při vidině 1200 km přede mnou a každých 50 km vypínání mě jímala hrůza. Tak jsem to zkusil jinak. Najel jsem rychlost 130, dal tempomat, ale nechal jsem tam 5tý rychlostní stupeň - otáčky těsně kolem 3000. Ujel jsem přes 350 km a při přeřazení na 6tku a snížení otáček se to najednou rozsvítilo. Pak jsem tedy jel jen na 5tku a bylo to více méně v phodě - jen ještě jednou při sjíždění a najíždění na dálnici, kdy se muselo přidat a ubrat razantněji, tak se objevila. Ještě jsem vypozoroval, že po čtvrtém objevení chyby se rozsvítí žlutá kontrolka motoru nebo co to je, ale druhý den, když jedu v pohodě tak se už po 2 nebo 3 nastartování neobjeví. Tak jsem z toho trochu zmatený. Mě to připadá že s vozem nic není po výkonostní stránce, ale buď bude blbnout nějaký snímač nebo něco s ř.j. Co vy, jak jste na tom?


06 srp 18, 16:46:00
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 dub 12, 10:03:41
Příspěvky: 108
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2006
Odpovědět s citací
Tak se přidávám. Právě jsem před 30ti minutami dojel na RAB do Chorvatska. Turbo mám půl roku nové včetně elektroniky. Jedu, vyjíždím z Vídně a přes Víděň kousek kolony, popojíždění 1-2 cca 15min, pak chci zrychlit a mám pocit jako když auto někdo drží za zadek, chvíli uvolní a chvíli zase chytne, prostě brutální kolísání výkonu, 130 ale zvládá tak jedu dál. Odpočívadlo, protáhnutí, už při rozjezdu silný deficit výkonu. Zrychlím na 130 ale jsem tak nějak v akceleraci úplně v háji, jak motor bez turba. Nasadím 135km/h, tepmomat, a je to tu "engine malfunction", a nouzák. Propadám panice, volám servisákovi, podezírá elektroniku turba (ta je sice nová ale kdo ví). Volá v zápětí a říká že by to mohl být klidně DPF. Tak nevím, auto u apartmánu, servis Ford někde v háji, a místní jediný servis do toho bude asi koukat jako husa do lahve. Zvažuji zda někoho vyhledat, nebo to risknout a dojet? Mám tu být ještě 3týdny....to mi ta dovolená začíná...
1. proměnlivá ztráta výkonu, jako kdyby někdo zapínal a vypínal Turbo.
2. hláška EWngine malfunction a nouzák při zátěži
3. pokud by byl přicpaný DPF nebude to padat do nouzáku pořád?
4. někdy se rozjedu a auto jede jako splašený, jako by se nic nestalo
5. ztráta výkonu na všechny přev. stupně

Budu vděčný za každou radu...

_________________
***festina lente*** nikdy nebýt první, nikdy nebýt poslední, a nikdy se na nic dobrovolně nehlásit


07 srp 18, 16:06:18
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 dub 12, 10:03:41
Příspěvky: 108
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2006
Odpovědět s citací
Tak auto stále jezdilo, ale jal jsem se googlit a našel 3 servisy. První - auto přistavte v 9h ráno - diagnostika. Druhý sewrvis si nechal popsat problém (na dvorku dvě auta pojízdná, ostatní vraky jako na vrakáči, uvnitř zánovní Passat (tak rok 2014) s rz "D"). Ten sdělil že by to mohl být zanesený DPF a nutno nechat schladnout a pak propláchnout nějakou chemií a zregenerovat, ale auto že mám nechat od 17h do druhého dne u něho a on se na něho druhý den podívá (nechte si auto někde kde to vypadá jako na vrakovišti) a že ten Passat má taky zanesený DPF a že to právě opravuje. Více na mě budil dojem slušnéhoservisu ten první. Centrum města, vedle STK a ME, asi 10 zaměstnanců, frmol). Rozhodnuto, druhý den ráno se jelo do Rabu. Celkem příjemný personál, si nechal Galaxíka přistavit na 9h na druhý den od návštěvy, že nutno udělat diagnostiku. Druhý den jsem s rodinkou netrpělivě jel v 8:45h do servisu. Majitel (ač měl na parkovišti cca dalších 30aut podobných zoufalců na dovolené jako jsem já) si na naši dohodu pamatoval. Někam zavolal, a sdělil lámanou angličtinou, že jeho technik, který umí s diagnostikou přijede za 30min a že mám odstavit Galaxíka před otevřená vrata servisu, kde se dalších cca 5 dělníků staralo o další zoufalce. A že máme přijít za dvě hodiny - v 11h a uvidíme "results". Celkem nervově na pokraji zhroucení jsem pochodoval po historickém centru Rabu, snažil se nepropadat panice a přehrával si scénář co bude. V 10.45 hodin jsem přišel na parkoviště servisu, a šéf že vše OK, že byl zanesený DPF, aže udělali regeneraci a už že to je v pohodě a že to vydrží nejméně 20.000km. Cena 600kn x 3.6Kč. Zaplaceno, a nedůvěřivě opuštění servisu. Již při jízdě ale Galax jel jako znovuzrozený. Táhnul bez propadů, vše OK. Takže v ČR dostane filtr nový, pro jistotu. Takže výše popsané - ztráta výkonu,proměnlivý propad výkonu, později syčení turba až z hvízdáním vyřešeno regenerací DPF. Podle palubní kamery (kterou jsem nechal zapnutou) technik šťoural pod kapotou, napíchl notebook na auto, ujel tak cca 10km tam a zpět, cestou auto držel v otáčkách, zaparkoval v servisu a hotovo. Postup neznám, myslel jsem že statická reg. se provádí na místě, ale nicméně to zabralo a auto jede jak má.

_________________
***festina lente*** nikdy nebýt první, nikdy nebýt poslední, a nikdy se na nic dobrovolně nehlásit


14 srp 18, 16:09:05
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 13:51:45
Příspěvky: 60
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
... k té statické regeneraci.
Myslím, že to udělali správně. Statická regenerace je v podstatě uměle vyvolaná přes diagnostiku. Někdo to dělá na místě, ale je to riziko, že může něco blafnout, kvůli vygenerovanému množství tepla, které se nikam neodvádí.
Pokud se udělá statická regenerace při jízdě, teplo se odvádí tím že auto jede a nekumuleje se na místě pod autem. Navíc proudící vzduch ochlazuje prostor pod autem.


14 srp 18, 17:47:27
Profil
Uživatel

Registrován: 08 dub 08, 20:52:42
Příspěvky: 80
Bydliště: ŠUMAVA
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Statická regenerace je statická proto, že vozidlo při ní stojí na místě.Za jízdy se nedá spustit. [-X

_________________
Galaxy 1,9tdi 81kw r.v.96 Prodán
Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103kw 2006


14 srp 18, 20:50:00
Profil
Uživatel

Registrován: 17 led 10, 9:27:29
Příspěvky: 323
Bydliště: Praha 4 - Libuš
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Me poznatky s touto závadičkou -- skořila mi asi 4* kombinace Engine Malfuncion a kontrolka TCL. Už při třetím sem měl podezření na jistou kombinaci a při 4 to bylo jak podle příručky - takže u mě kombinace Rychlost 160+ klimatizace+tempomat a do 10 minut to padne. Kupodivu když sem jel do Itali - tam a zpět cca 3800 Km a nepoužil tempomat, tak rychlost +6 klima uplne v pohodě. To prostě vypada jak nějakej bug v řídící jednotce. A Nebo je to funkce, kdy někdo usoudil, že vysoká rychlost + klima + tempomat = unaveny řidič při noční jízdě kousek před domovem. A tak Galaxka nasadí účinná protiopatření :-D


15 srp 18, 18:18:03
Profil ICQ
Uživatel

Registrován: 26 bře 12, 22:00:24
Příspěvky: 35
Bydliště: Čáslav
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW 2009
Odpovědět s citací
Konečně rozumná dedukce, teď jsi na to kápnul. To není závada, ale jenom bezpečnostní opatření :smt041 . Tak teď už můžu jezdit klidně, nic se neděje :cool:
A teď vážně: letos se mi to stalo na dovolené do Chorvatska, takže musela jet klima a používal jsem tempomat. I když přítelce to udělalo i když tempomat zapnutý neměla. Ale tu kombinaci s tou klimou vyzkouším. Když zapnu a vypnu klíček, tak autu nic není a zase jede. Jen asi po třetím nebo čtvrtém rozsvícení zavády "Engine malfunction" a kontrolky TCL (doufám že to je to autíčko s klikatou silnicí), tak se mi rozsvítí ještě žlutá kontrolka motoru. Potom to druhý den zase nesvítí.
Je to prostě záhada. Ten nápad s tou regenerací je zajímavý, ale měl jsem před dovolenou auto u mechoše (vyměňoval startér a stabilizační tyčku) a chtěl jsem udělat statickou regeneraci a prý ji dělal (nevím jak to zkontrolovat), ale pokud ji dělal, tak to na chybu vliv nemělo.


17 srp 18, 9:49:51
Profil
Uživatel

Registrován: 27 lis 18, 9:53:58
Příspěvky: 1
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Ghia 2006
Odpovědět s citací
Ahoj všem, tak jsem se před 2 týdny přidal do rodiny Forďáků a hned s "Engine Malfunction" chybou.

Nad cca 2500 - 3000 otáček na dálnici 5. nebo 6. stupeň po nějaké dobé skoćí do engine malfunction. Je jedno jestli šlapu na pedál nebo tempomat. Na nižších rychlostech jedu v poho do otáček.
Prostě, když jedu např. 130 km/h na 2500 otáček kopečkovitý terén skrze Vysočinu, dříve nebo později žluté "I" - engine malfunction a spadnou otáčky. Co je zajímavé, nespadne do nouzáku, že bych musel zastavovat a znovu startovat. Po 20 sekundách jízdy zase v poho jede dále.
Měřená spotřeba z plné do plné 8.9 l, což je moc... něco je fakt špatně.

Měl jsem to na Delphi diagnostice, ukazovala chybu váhy a ERG ventil. ERG ventil vyměněný za nový. Váha přestala ukazovat problém. Problém ovšem zůstal.
Po dvou dnech znovu napojení na Deplhinu, ERG nekomunikuje teď projistotu vůbec. (nejde resetovat - hází error)

Zítra jedu na Ford diagnostiku, uvidíme. Držte palce.


27 lis 18, 18:04:10
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 13:51:45
Příspěvky: 60
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
Ať se ti u Fordu podívají i na filtr pevných částic -DPF. Je možné, že při vyšší zátěži a neprůchozím filtru je difference tlaku před a za filtrem už příliš veliká.


27 lis 18, 18:25:15
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: