Ford Galaxy
https://www.ford-galaxy.cz/

Engine malfunction
https://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.php?f=21&t=4809
Stránka 3 z 4

Autor:  marko [ 14 pro 18, 1:37:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

Takže jsem o kus a pár tisíc dále. Po napojení na Ford diagnostiku se ukázalo, že Turbo vůbec nekomunikuje. Takže, rozebrání, ejha, olej v sání... takže tento kousek ventilátoru to má za sebou nejen elektricky.
Takže se tam vyměnilo turbo. Je repas od Starline cca 12k (kvůli záruce - mám dobrý kontakt v Kellyně tak by neměl být problém vyreklamovat, kdyby se sestava nepovedla).
Malfunction pořád přetrvává, ale až na vyšších otáčkách, nyní 5000 a výše. Teď ještě jdem na klystýr DPFka a doufáme, že to byla tato dvojkombinace...

Autor:  marko [ 02 led 19, 17:54:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

Tak už jsem vážně zoufalej a čichám že to bude nějaká brutální blbost typu kabel...

vyměněno: Turbo, Katalizátor, DPF, trubka výfuku, EGR ventil...
140 km/h po dálnici... kopeček...engine malfunction. Pak pokles na nižší otáčky, 2 sekundy a zase mohu zrychlovat...

Nápady na co se podívat dále? Vítězný tip dostává bludišťáka.

*Zajímavé je, že na dálnici mám vyšší spotřebu než ve městě. (cca 8,5-9l při 130-140 km/h na tempomatu)

Autor:  Lada [ 02 led 19, 18:46:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

Starline neni moc dobrá volba. Problém může být klidně v repasovaném turbu a jeho seřízení. Chce to vysledovat diagnostikou za jízdy. Turbo bud tlačí hodně a nestačí se zregulovat na požadavek, nebo tlačí málo. Ještě může klidně zlobit i čidlo tlaku.

Autor:  Táta [ 02 led 19, 22:16:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

Když už jsi do toho nacpal tolik,podíval bych se ještě na čidlo diference tlaku DPF a zkontroloval bych obě hadice k DPF.

Autor:  Brian [ 03 led 19, 19:31:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

Tak přihodím taky něco na Engine malfunction :cool:
V hodně případech je vadná ta el. regulace na turbu. Je to elektronika a to velké horko jí nedělá dobře. Někdy stačí tuto regulaci vymontovat, rozebrat a proletovat znovu spoje. Nejlépe použít mikropájku a cín s větším obsahem olova. Výrobce používá ekologický cín bez olova. Cín má nižší teplotu tání a bez přítomnosti olova po nějakém čase vznikají studené spoje.

A mi osobně hláška Engine malfunction vyskočila při přerušeném vodiči k snímači kola ABS, ale protože mám automat, tak mi skočila ještě hláška Transmission Malfunction.

Autor:  marko [ 04 led 19, 15:09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

Díky za tipy...

Teď jsem objednaný k mechanikovi s ford diagnostikou, že to provětrá... uvidíme jestli na něco příjde.

Ta elektronická regulace turba je s repasem nová ne? (je jeho součástí pokud se nepletu ne?)
V zásadě stejný problém dělalo staré i repas turbo.

Autor:  Brian [ 05 led 19, 10:20:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

Myslím si, že tu regulaci nerepasují. Známí nechal repasovat turbo, ale problém přetrvával. Nakonec to byla ta regulace.

Autor:  marko [ 11 led 19, 11:57:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

Nevím jestli repasují i regulaci, ale fyzicky jsem dostal jiné turbo a staré se vrací. (je tam pak nějaké peníz zpět).

Autor:  Otakar [ 24 bře 19, 22:43:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

To Marko: napíšeš jak Tvoje anabáze dopadla? Třeba by to někomu pomohlo....

Autor:  marko [ 05 čer 19, 15:50:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

Zatím nedopadla :(

Co je nové zjištění (měl jsem možnost si půjčit Dephinu a jezdit si):

Scénář 1:
Vyresetované chyby.
Nastartuji a hned - Vysoké napětí na ovládání turba
Pak v otáčkách Engine Malfuncion.

Scénář 2:
Vyresetované chyby
Nastartuji a hned - Vysoké napětí na ovládání turba
Vyresetované chyby při bežícím moteru
Pak v otáčkách Engine Malfuncion nenastal.


V pátek jdu elektrikáři, jestli néco není tady.

Jinak jsem již zoufalý...

Autor:  vrsovsky [ 13 čer 19, 14:34:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

Máte někdo zkušenosti s demontováním té elektroniky a přeletováním spojů. Návod k demontáži nebo nějaké fotky? Taky mám problém s engine malfunction a bojím se, že výměna turba nepomůže.

Autor:  marko [ 24 čer 19, 15:29:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

Toto vypadá zajímavě... ještě teď jdu zpět do Fordu pro diagnostiku softwaru. Pak asi toto...
https://www.youtube.com/watch?v=0n_JyADjoHE&t=392s

Autor:  Venula [ 20 črc 19, 12:54:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

Chyba motoru Engine... S-max 10/2010 120kw, najeto 200tis.km. Dosud jezdil excelentně. Prvně skočila hláška engine... auto padlo do nouzáku. Nezn. diagn. zjistila chybnou přední lambda-sondu, po výměně stále chyba která nešla vymazat, hláška engine a auto opět v nouzáku. Ve Fordu diagnostika - EGR ventil, Waporizér, filtr DPF. Kamarád- výborný opravář - motorář, vyměnil EGR-repas, waporizér-nový, Dpf vypálil 2x (dělá to i přímo pro Ford), ve Fordu to všechno spárovali, auto jelo skvěle asi 200km a pak zas hláška Engine...auto teda naštěstí nepadá do nouze, ale přece jenom nejede tak ostře, navíc výfuk černý od sazí a hlasitěji brblá, motor je hlučnější, takže zpět do Forda, zde se jim nepodařilo vyvolat regeneraci Dpf, podle nich test členů je OK, čidla jsou funkční. Navíc je tam chyba - Brzdy ABS, ptali se jestli jsem neodpojoval baterií. Takže nevím, jestli je na vině váha vzduchu, nějaká děravá hadička, čidlo polohy klikové hřídele atd. atd. co jsem vyčetl na fórech. Servis Ford neví, že prý možná nové Dpf, ale vždyť 200km to jelo jak drak, motor tichý, žádné brblání výfuku, takže podle mě ani žádná netěsnost Poradí někdo???

Autor:  Táta [ 24 črc 19, 10:23:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

Je funkční i katalyzátor?

Autor:  Venula [ 24 črc 19, 14:53:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Engine malfunction

Nakonec jsem byl nucen jet Chorvatsko 850km i s tou hláškou Engine.... a žlutou signalizací motoru. Zpět jsem jel už jen s tou hláškou. Auto jelo dobře, ale před závadou jezdilo daleko ostřeji, držel jsem převážnê 2500/3000 otáček, spotřeba vcelku vysoká 6,2l. Výfuk je uvnitř stále od sazí, auto po výměně Egru, Vaporizéru, přední Lambda sondy a vypálení Dpf. Kdyby měl někdo nápad, co ještě zkusit, dejte vědět prosím

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/