E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Chlazení

Servisní otázky a řešení technických problémů.
Ford Galaxy III r.v. 05/2006 - 04/2015
Ford S-Max r.v. 05/2006 - 02/2015
Uživatelský avatar
Mára
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 158
Registrován: 23 led 2008, 20:08
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Bydliště: Humpolec

Chlazení

Příspěvek od Mára » 23 pro 2012, 20:33

potřeboval bych radu při ujetí cca 5 km auto ohřáté a spouští ventilátor u chladiče je to normální nebo mám problém . Zatím se auto nepřehřálo ,ale nemám stoho dobrý pocit.
Ford Galaxy III 2.0 TDCi 96 kW Ghia r.v.2007

Uživatelský avatar
Barchetta
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 21 dub 2012, 11:03
Auto: Ford Galaxy IV 2.0 TDCi 132 kW r.v.2016
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Re: Chlazení

Příspěvek od Barchetta » 25 pro 2012, 17:51

Já mám va Galaxovi jiný motor - tdci (HDi) 103kW - a ohřívá se mi na provozní teplotu (tím myslím 90st C.) při tomto počasí (kolem -5st vzduch venku) po ujetí cca 12km, po 6 km ho mám tak na 60ti st. C. Zdálo se mi to pomalé ale kamarád má Peugeota HDi a tomu se to ohřívá podobně, takže mě to uklidnilo. To Barchetta má ohřáto po 3km jako nic. Ale k věci, i mě občas sepne ventilátor i po ujetí 3km, jednou se mi to stalo když jsem jel z práce, kde stálo auto celou noc, ráno -3, skočím, ujedu 3km domů a zde zapnul ventilátor. Stalo se mi to jednou tak jsem to přikládal nějakému momentálnímu pomýlení. Tak ti nevím, ale pokud se ti chladí a funguje termostat, a na jednotce nemáš načtenou žádnou chybu asi bych to neřešil. Nicméně to co píšeš by mohlo být i způsobeno zamrzlou chladicí kapalinou, ta pak nemůže cirkulovat, motor se ohřívá a čidlo motoru ti klidně může ukazovat nízkou teplotu (tedy jestli je to udělané jako to měl můj Megan dci. Ten měl čidlo pro spínání ventilátoru a čidlo teploměru motoru každé jinde). Zkus si nechat napíchnout počítač a zkontrolovat hodnoty jednotlivých čidel a chyby které jsou případně načteny. To ti přečte kdejaký Pepa na notebooku se čtečkou. Tím bych asi začal já.
Ex Ford Galaxy 2006 tdci 103kw Ghia, nyní Ford Galaxy 2016, tdci 132kW, powershift, AWD (4x4)
***festina lente*** nikdy nebýt první, nikdy nebýt poslední, a nikdy se na nic dobrovolně nehlásit

oldclubber
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 16 srp 2012, 13:25
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007

Re: Chlazení

Příspěvek od oldclubber » 25 pro 2012, 19:24

v zimě mi to spíná když se regeneruje dpf(tedy mám ho vyřazen ale proces vyřadit nejde-občas jedu na režim vypalování)...taky se nad tím někdy pozastavím,ale ohřívá se mi to jak má (jako kolegovi,možná trochu dřív) tak to neřeším. loni jsem ale měnil termostat to ale padala tepota,od tý doby ok.

Uživatelský avatar
Mára
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 158
Registrován: 23 led 2008, 20:08
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Bydliště: Humpolec

Re: Chlazení

Příspěvek od Mára » 25 pro 2012, 19:53

Dík za názory dnes sem jel delší cestu a vše bylo ok auto chladí tak to zatím nebudu řešit. Ale diagnostiku si nechám udělat ,ale až po novém roce .
Ford Galaxy III 2.0 TDCi 96 kW Ghia r.v.2007

Uživatelský avatar
Adjunkt
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 38
Registrován: 17 črc 2012, 20:47
Auto: Galaxy III 2.0 TDCi 96 kW 2006

Re: Chlazení

Příspěvek od Adjunkt » 27 pro 2012, 13:40

Mára: mě občas dělá to samé, přišlo mi to také divné, ale je to jen někdy, takže jsem usoudil, že to způsobuje ten dementní regenerační proces DPF

doktorpechy
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 189
Registrován: 23 zář 2010, 20:23
Auto: Ford Galaxy III 1.8 TDCi 92 kW r.v.2009
Bydliště: Praha

Re: Chlazení

Příspěvek od doktorpechy » 11 úno 2018, 15:15

Zdravím,máte někdo tip kde je slabé místo chlazení motoru,tedy kde nejčastěji uniká chl.kapalina? Začala se mi ztrácet,není to nijak rapidní,po ujetí 2500 km cca deci kapaliny,ale není to nikde vidět.Díky.

didi
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 11 lis 2017, 07:40
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW

Re: Chlazení

Příspěvek od didi » 12 úno 2018, 19:13

Ahoj, měl jsem podobný problém a nakonec jsem přišel na to, že mám v háji těsnění na víčku od nádržky ch. kapaliny. Nové u FORD stoji cca 270,- Kč.

Uživatelský avatar
Otakar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 114
Registrován: 04 črc 2017, 14:51
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Bydliště: ValMez

Re: Chlazení

Příspěvek od Otakar » 14 kvě 2018, 21:31

Ahojte, všiml jsem si, že po delší cestě když je motor zahřátý a nechávám jej ještě vydýchat, aby se dotočilo a ochladilo se turbo i olej, mě teplota na volnoběh neklesá, ale naopak stoupá. Podle forscanu na mobilu (přes adaptér Fordiag) bývá teplota na cca 92-94 a stoupá i k 96°C i výš. Sahara se nespustí a diagnostika nic neukazuje, ručička teploměru na palubovce je stabilní a nijak viditelně nestoupá. Za jízdy se teplota drží v konstantních hodnotách kolem cca 85-90°C.
Zatím jsem motor vždycky vypnul, ale čekal bych sepnutí sahary a ono pořád nic. Nevím, jak moc je toto normální: má s tím někdo zkušenosti? Sahara jako taková určitě funguje, protože se spouští při vypalování DPF když jsem na volnoběhu většinou po příjezdu z práce.

Díky za tipy.

Táta
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 86
Registrován: 08 dub 2008, 21:52
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Bydliště: ŠUMAVA

Re: Chlazení

Příspěvek od Táta » 14 kvě 2018, 21:47

Buď v klidu.Je to normální.Chybí náporový vzduch na ochlazení,proto stoupá teplota.Když stoupne na určitou teplotu,může se sahara spustit.Proto po příjezdu na ni nikdy nesahat.Mohlo by to bolet. [-X
Galaxy 1,9tdi 81kw r.v.96 Prodán
Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103kw 2006

Uživatelský avatar
Otakar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 114
Registrován: 04 črc 2017, 14:51
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Bydliště: ValMez

Re: Chlazení

Příspěvek od Otakar » 14 kvě 2018, 21:54

OK, díky za rychlé info. Na jakou teplotu to může ještě vystoupat než se spustí sahara?

Táta
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 86
Registrován: 08 dub 2008, 21:52
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Bydliště: ŠUMAVA

Re: Chlazení

Příspěvek od Táta » 14 kvě 2018, 21:58

Bohužel to nevím.Určuje to čidlo a to není zas tak přesně nastaveno.Proto nesahat dokud to aspoň trochu neklesne.
Galaxy 1,9tdi 81kw r.v.96 Prodán
Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103kw 2006

borecek
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 6
Registrován: 03 čer 2015, 20:17
Auto: Ford S-Max 1.8 TDCi 92 kW

Re: Chlazení

Příspěvek od borecek » 09 úno 2019, 10:24

Zdarec chlapi,
Chci si dokoupit předehřev motoru a v návodu je napsané, že se to má zapojit na hadici která vede vodu od topení směrem k motoru. Neví někdo která z těch dvou hadiček to je? Když stojím před autem a hledím do motoru, tak je to pravá nebo levá?

Uživatelský avatar
Otakar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 114
Registrován: 04 črc 2017, 14:51
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Bydliště: ValMez

Re: Chlazení

Příspěvek od Otakar » 09 úno 2019, 10:31

Nazdar, sehnal jsi někde originální fordí Webasto? Nebo univerzální? Řeším stejnou situaci, zatím se mě ale nedaří sehnat komponenty a ještě úplně nevím jak upravit SW, abych v Convers + viděl nabídku Auxiliary. Heating.
Diky

borecek
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 6
Registrován: 03 čer 2015, 20:17
Auto: Ford S-Max 1.8 TDCi 92 kW

Re: Chlazení

Příspěvek od borecek » 09 úno 2019, 10:37

nee, i když na sbazaru se dá sehnat zánovní s roční zárukou a telestartem za cca 16-17.000.
Ale koupil jsem jen za 3.000 elektrický (230V) předehřev.
Teď jen zjistit která z těch dvou hadic má směr od topení k motoru.

borecek
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 6
Registrován: 03 čer 2015, 20:17
Auto: Ford S-Max 1.8 TDCi 92 kW

Re: Chlazení

Příspěvek od borecek » 09 úno 2019, 13:07

Tak už jsem to asi vyřešil.

Šel jsem na to od lesa.
Nastartoval jsem studený motor a zapl naplno topení (aby se v radiátoru voda ochladila).
A zkoušel teplotu obou hadic.
Takže hadice která je u spolujezdce vede z hlavy do topení a byla znatelně teplejší než hadice u řidiče. Takže hadice u řidiče odvádí vodu z topení zpět do motoru a na tuto potřebuju napojit ten můj ohřívač.

Ale když tak nad tím přemýšlím tak je to snad i vcelku jedno. I kdybych ten ohřívač napojil na hadici před spolujezdcem (tedy přívodní do radiátoru) tak to musí fungovat. Akorát by ta předehřátá voda nejdřív prošla radiátorem a možná by to i trošilinku ohřála interiér.

Ale potřeboval jsem znát směr proudění vody, aby čerpadlo čerpalo vodu stejným směrem jako ten předehřívač.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host