Logo
Právě je 22 zář 18, 5:36:15

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 Kontrolka při spuštění dpf regenerace 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 57
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
Kontrolku mám nainstalovanou od listopadu 2017. Vystavený návod právě čerpal z mých podkladů a zkušeností.
Co ty žhavící svíčky?


28 úno 18, 21:47:43
Profil
Uživatel

Registrován: 05 říj 16, 9:07:53
Příspěvky: 24
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Ty tam mám asi nový před koupí, protože to jen problikne v těhle mrazech a chytne na brnk. A ta kontrolka ti šlape v poho? signalizuje to regeneraci když probíhá?


28 úno 18, 21:49:52
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 57
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
Hm tak to je jasný. Než mi to zamrzlé takhle jsem žhavil klidně i 10 vteřin.

JJ kontrolka je super. Já jsem totiž regeneraci jinak nezaregistroval. Mám to popsané v návodu.
Bohužel ještě před tím tam mám 6 prerušených regenerací, ale od té doby ani jednu.


28 úno 18, 21:54:53
Profil
Uživatel

Registrován: 05 říj 16, 9:07:53
Příspěvky: 24
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Já to poznal vždycky podle toho že se zvedla malinko spotřeba, motor jakoby zvýší hlučnost a jde tíž no akdyž jsem zastavil (bez vypnutí) tak jela sahara a smrad jak sviň.


28 úno 18, 21:57:28
Profil
Uživatel

Registrován: 05 říj 16, 9:07:53
Příspěvky: 24
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Vysvětli mi ještě jak píšeš v návodu toto prosím: Jakmile dávám nohu z plynu, nebo jedu z kopce, kontrola se opět rozsvítí, jakmile přidám plyn, ihned zhasíná. ?????


Naposledy upravil Lada dne 28 úno 18, 22:11:35, celkově upraveno 1

Upraveno viz zbytečná citace ! https://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.php?f=19&t=11



28 úno 18, 22:06:10
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 57
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
Je to z důvodu, že motor nemá v těchto režimech zdroj tepla k regeneraci. A proto aktivujte žhavení / kontrolku. U mě to funguje i když má motor nízkou zátěž, třeba na volnoběhu.


28 úno 18, 22:12:19
Profil
Uživatel

Registrován: 05 říj 16, 9:07:53
Příspěvky: 24
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Takže když pojedu třeba 80km/h cca 2600ot/min spustí se regenerace a v tom se rozsvítí dioda? Nebo za těchto podmínek jízdy se nerozsvítí a rozsvítí se při průběhu regenerace až když třeba zastavím na křižovatce nebo doma u baráku či když pojedu z kopce bez plynu.


28 úno 18, 22:19:24
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 57
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
No podívej, pro potřeby regenerace je potřeba v DPF určitá minimální teplota. Této teploty dosahuje motor řízeným procesem, hlavně zvýšenou zátěží (např. roztočení sahary) a u EUR 4, i přidáváním nafty do fáze výfuku. U EUR 5 je další pátý vstřikovač, který dodává naftu přímo na místo spalování a nedochází tak k mísení nafty a oleje jako u EUR 4.
Mám odzkoušeno, že jakmile není motor v patřičné zátěži, řekněme nad 60% (pozor neplést jet na dvojku po rovině na 3500 ot/min) tak se rozsvítí kontrolka = tzn. pro regeneraci je málo tepla, nebo motor má malou zátěž a je třeba toto dodat žhavením. Zároveň se tím zvyšuje zátěž motoru. A to celé pomáhá co nejoptimálnějšímu průběhu regenerace.
Z mojí zkušenosti se kontrolka ozvala vždy na začátku, kdy se sepnulo žhavení jako podpora rychlejšího startu a pak kdykoliv v průběhu, kdy mě motor zřejmě málo tepla z přísunu nafty (typicky, jízda z kopce, volnoběh, dojezd ke křižovatce, ...).
V daných situacích je logické, že motor nepotřebuje žhavení jako takové pro studený start, a to znamená, že probíhá regenerace.
Pro mě je to signál hlavně nevypínat motor a hlídat aktuální spotřebu.

Nicméně ještě pozor na jednu věc: tím, že mám asi žhavící svíčky těsně před odchodem do věčných lovišť, tak po výměně/ se svíčkami v OK stavu, toto celé může probíhat mírně jinak. Až mi roztaje auto tak se musím objednat do servisu. Stejně mám jít na olej tak to asi dám při jednom.
Ale když jsem to budoval, byl jsem v kontaktu s kolegou (který už toto měl) a příznaky, problikávání popisoval dost podobně.


01 bře 18, 7:52:46
Profil
Uživatel

Registrován: 05 říj 16, 9:07:53
Příspěvky: 24
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Díky za podklady a výklady. Až budeš po servise dej vědět jaká byla změna, zatím díky a hodně šťastných KM.


01 bře 18, 17:20:41
Profil
Uživatel

Registrován: 05 říj 16, 9:07:53
Příspěvky: 24
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Ahoj :smt1133: , tak jsem úspěšně po cca 600km prošel (projel) úspěšnou kontrolovanou regenerací DPF, díky kolegovi za rady a navody, je to krásné a funkční DÍKY. :smt041 :smt041 :smt041 :smt041


10 bře 18, 11:42:41
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 57
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
No vidíš. :smt023
..rádo se stalo. Jsem rád, když to někomu pomohlo.


10 bře 18, 23:15:04
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 57
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
Tak mám po výměně žhavících svíček. Všechny čtyři byly KO. Před dvěma dny proběhla regenerace DPF, ale vůbec nevím ji nezaznamenal. Prostě jsem si nevšiml kontrolky anebo ani neblikla. Poznal jsem to až podle diagnostiky.


30 bře 18, 11:50:48
Profil
Uživatel

Registrován: 05 říj 16, 9:07:53
Příspěvky: 24
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
To ono to problikne, přemýšlel jsem, že bych k te diode jeste přiřadil slabý pipak.


30 bře 18, 18:42:57
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 57
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
JJ, pípání mě tam napadlo, ale nejsem elektronik a netuším, co by udělala další součástka v obvodu. Navíc netuším tipy toho pípáku. Zkusím pohledat.


31 bře 18, 0:31:38
Profil
Uživatel

Registrován: 05 říj 16, 9:07:53
Příspěvky: 24
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Třeba příklad:
https://www.tme.eu/cz/details/gq16b-m/p ... gIDRvD_BwE
https://www.speedtech.cz/product/7722/p ... ak-pes-21n


31 bře 18, 10:37:39
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: