Logo
Poslední návštěva: 24 čer 18, 23:35:11
Právě je 24 čer 18, 23:35:11

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




 [ Příspěvků: 5 ] 
 Cvakání u tyčky řízení při kmitání volantem 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 18 říj 17, 19:29:56
Příspěvky: 3
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 120 kW
Dobrý den,
při vypnutém stojícím autě, pokud kmitám volantem opakovaně zleva doprava (takový ten test na STK) tak se ozývá klapání (cvakání) od levé tyčky řízení (co jde k převodce řízení, resp. posilovači řízení). Na STK tipovali, že to bude problém celého řízení, tedy na výměnu. Za dva a čtvrt roku co auto vlastním jsem nezaregistroval sebemenší vůli nebo zvuk při jízdě. Auto se řídí přesně a jistě. Vzhledem k tomu jak jsem auto prohlížel a porovnával s předchozími vozy, mi vše přijde dosti bytelné a dimenzované a nevím tedy jestli je tak klíčová součást vozu jako hřebenové řízení na 6-ti letém autě na odpis. Cena nového řízení je přes 20 tis. plus práce.
Rád bych se zeptal, za jste tohle již někdo řešil a zda to nemůže být například jen nějaký povolený spoj mezi tyčkou řízení a samotným řízením. (je to pod manžetou a nevidím na to)
Ještě dodám, že s tou tyčkou jsem zkoušel cloumat rukou a nehla se, ale dělá to ona,... nebo řízení...? :-)
Auto je fordu galaxy z roku 2011 (2.0 TdCi verze 120kw).
Děkuji za jakoukoli reakci.


18 říj 17, 20:05:32
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 16:47:59
Příspěvky: 12958
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Může to být vůle v axiálním táhlu.

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


18 říj 17, 20:13:07 Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 18 říj 17, 19:29:56
Příspěvky: 3
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 120 kW
Děkuji, to axiální táhlo je zřejmě správný výraz pro mnou udávanou tyčku řízení. Nechám to ještě někde prověřit, zatím jsem ale s časem na štíru.


18 říj 17, 20:41:02
Uživatel

Registrován: 18 říj 17, 19:29:56
Příspěvky: 3
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 120 kW
Pro informaci, oslovil jsem další servis a osobně daný problém zkusil na dalších autech (galaxy, mondeo)
vypadá to na typický problém těchto aut, je to skutečně přímo v tom řízení, takže buď
a) výměna, nové cca 25 tis
b) nechat repasovat, zde se čeká než to udělají externí borci a ceny se dost různí
c) někdy postačí přitáhnout šroub který vymezuje vůli ozubeného kola, hrušky k hřebenu, je teda nutno sundat celá náprava, aby se tam vůbec dalo dostat, ale mohlo by to stačit.
Celá tahle věc je podle mě pěkná pruda, a hlavně je to problém na STK (teda u těch kontrol, které to dělají poctivě)


07 led 18, 19:07:48
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 16:47:59
Příspěvky: 12958
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Ve Fordu šlo koupit repasovaný díl. Když vrátíš staré řízení tak Ti vrátí část z původní ceny repasu.

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


07 led 18, 19:15:23 Zobrazit autorovy stránky
 [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: