E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Filtr pevných částic

Servisní otázky a řešení technických problémů.
Ford Galaxy III r.v. 05/2006 - 04/2015
Ford S-Max r.v. 05/2006 - 02/2015
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od Lada » 02 čer 2017, 21:37

Pro některé státy se první ročníky G III ještě vyráběli bez dpf.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Hugo
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 489
Registrován: 03 srp 2013, 22:14
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Ghia
Bydliště: Rovensko pod Troskami
Dal "To se mi líbí": 1 krát

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od Hugo » 04 čer 2017, 10:56

Můj případ :smt041

Dobesch
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 329
Registrován: 17 led 2010, 09:27
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007
Bydliště: Praha 4 - Libuš
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od Dobesch » 07 čer 2017, 20:38

Můj Taky :smt041 2007 určeno pro Francii
Ale třeba Německo bylo od začátku s filtrem.
Nejjednoduší ověření - pokud nechce člověk koukat pod auto byl ford eset nebo jak to je

Uživatelský avatar
Otakar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 114
Registrován: 04 črc 2017, 14:51
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Bydliště: ValMez

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od Otakar » 01 srp 2017, 13:19

... oživím téma vypalování DPF. Včera jsem revidoval stav DPF přes FROSCAN a byl jsem docela překvapen:
mám auto měsíc, mám za tu dobu najeto cca 2500km
zobrazilo se mi 15 dokončených regenerací a 10 nedokončených
hmotnost sazí ve filtru je 13,5g

DTS chyby na toto téma jen P0490. Auto ale jede jak z praku, nebýt tohoto náhodného připojení vůbec bych se tím nezabýval.

Mám natočeno přes 217tis km a filtr je tam pořád originální, předchozí majitel vypaloval staticky přes diagnostiku DELPHI.
Dokážete z toho vyčíst někdo v jakém stavu mám DPF? díky

Mirad
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 52
Registrován: 11 črc 2017, 22:34
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Bydliště: Nový Jičín

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od Mirad » 09 srp 2017, 20:43

Ahoj, já to tu taky trochu oživím.. Já mám 2.0tdci 103 kw euro 4 pro německý trh s dpf... a teď co mě trápí...
Koncovku mám černou, auto občas hulí jak blázen, někdy není vidět nic a někdy jen takový lehce šedý kouř... někdo tu psal, že euro 4 mívají černé koncovky, kamarád říkal, že když tam dpf je, koncovka nemůže být černá, že pokud je černá, je tam něco v nepořádku.
Už jsem několikrát zaznamenal regeneraci při jízdě, motor má takový dunivý zvuk kolem 1500ot/min, ale jednou jsem měl rádio nahlas a vzhledem k tomu, že to nikde nepíše, že probíhá regenerace, motor jsem zdechl. Vylezu ven, cítil jsem spálený smrad a výfuk pěkně praskal teplem. zřejmě jsem nedokončil regeneraci. Od té doby jsem pozoroval větší kouřivost.
Nedalo mi to a zajel jsem za kámošem na diagnostiku, udělali jsme statickou regeneraci a vypadá, že se to zlepšilo, ale stejně tam je náznak lehkého zašedlého kouře. Má tu s tím někdo zkušenost? :-k

Ptal jsem se ve fordu kolik by stála výměna, filtr samotný kolem 15k + že se tam většinou musí vyměnit to čidlo diferenčního tlaku a nějaké hadičky, což je dalších 5k a plus další věci, které se u toho vyserou.
Kámoš umí sehnat nějaký JMJ za 4000,-, ale ten asi dlouho nevydrží. Teď to asi prdím, mám stk ještě rok, ale pak to budu muset nejspíš řešit tak sháním postřehy a zkušenosti.
Je tu někdo, kdo to teď během nějaké nedávné doby řešil u té euro 4? :?:

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od Lada » 09 srp 2017, 20:51

Poláka tam nedávej ! Zbytečně vyhozené peníze. Raděj si nech zregenerovat dpf když ještě neni úplně ucpaný.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Mirad
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 52
Registrován: 11 črc 2017, 22:34
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Bydliště: Nový Jičín

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od Mirad » 09 srp 2017, 22:11

no slyšel jsem, že stojí za prd... pak mi kámoš říkal, že WALKER dělá i nějaké dpfka na častou jízdu na krátké vzdálenosti.
Nevím v jakém stavu ho mám, je možné, že bych ho mohl mít prasklý a proto mi to houká jak sova? to by pak asi nešlo zregenerovat, že? Zatím se mi do toho nechce hrabat, auto jezdí bez problémů, akorát to prostě někdy zahulí... ještě jsem se chtěl zeptat jaký má být ten diferenční tlak, pokud je vše v pořádku, nevíte to někdo?

kpapetr
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1
Registrován: 18 kvě 2017, 19:15
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 96 kW r.v 2007

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od kpapetr » 27 zář 2017, 21:43

Ahoj všem, mám problém s DPF, Galaxy mám cca půl roku, teď má najeto cca 210 Tis.
Můj problém je že už jsem 2x musel měnit olej cca po 5 Tis. Rozsvítí se výměna oleje a v motoru je olej cca 1cm nad rysku, takže je naředěný naftou. Těch 10tis jsem najel téměř vše po dálnicích, tak jsem s tím byl 2x ve fordu po připojení na diagnostiku nikde žádná chyba, regenerace prý probíhají, filtr je dle měření v pořádku. Každopádně po cestě z Chorvatska jsem jel druhý den nakoupit cca 2km a spustilo se vypalování filtru, a takto podobně už jsem to pozoroval 3x vždy se regenerace spustila při pomalé jízdě a nízkých otáčkách. Filtr tam je asi původní. Koupil jsem si diagnostiku s tím, že občas regeneraci pustím nuceně, ale to se mě nepovedlo, v počítači se sice jako by spustí, napíše to teplota vody ok, proces běží cca 10 min nakonec to napíše že regenerace proběhla, ale ani se nezvednou otáčky motoru, výfuk má stejnou teplotu, takže regenerace neproběhne.
Nemá někdo prosím nějakou radu, co tam může být za problém?
Díky Petr

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od Lada » 28 zář 2017, 14:24

Budeš muset navštívit jiný autorizovaný servis Ford.
To,že nemáš v ř.j. zapsanou závadu a vše se tváří,že je ok a regenerace neprobíhá by měli v autorizáku poznat. Některý z parametrů neni splněn (vadné čidlo,katalyzátor,ucpaný filtr atd) proto neprobíhá regenerace.
Měl bys to hned řešit, protože až bude filtr plný bude již pozdě a oprava se značně prodraží.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

majomayo
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: 28 lis 2014, 22:06
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Bydliště: momentalne brno

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od majomayo » 05 říj 2017, 21:04

Ahoj. Tiež mi tak odišiel origo DPF. Auto sa dusilo, cukalo. Pár krát núdzový režim. Kvôli tomu, aby som došiel kam som potreboval mi ho prevŕtali. Pomohlo to.
Problém nastal až potom. Vo Forde sa sá origo kúpiť za 10tis. CZK, ale pôvodný musí byť mechanicky nepoškodený. Inak je to +ďalších 10tis. za poškodenie vratného dielu.
Nakoniec som tam dal WALKER, ten drahší na kratšie trasy má Silicium carbid vložku, vyšiel na cca 15tis. Ten lacnejší ma Cordrite a vraj je skôr vhodný pre niekoho, kto jazdieva dlhé trasy a nemá problémy regenerovať. Zatiaľ najazdené +-20tis. km a v pohode, aj keď to veľa km nie je. Na STK to prešlo bez problémov, takže asi filtruje ako má. Na stránkach machrujú, že je to OE quality. Aká bude realita, preverí až čas a km. Inak na nete o tom veľa popísaného nie je a vo Forde človeka zaprisahajú, že nič ako originál fungovať nebude.
A koncovku som mal čiernu, už keď tam bol origo filter.

MVano
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 160
Registrován: 24 kvě 2015, 11:00
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od MVano » 16 říj 2017, 10:08

Zdravím. Před týdnem jsem prošel emisemi s hodnotou 0,03 z povolených 0,51, nějakých jednotek kouřivosti. Říkal mi to tam technik. Jednotky neznám a nejsou teď důležité. O co mi jde. Filtr spustil čištění těsně před tou emisní kontrolou. A pak zase asi po týdnu a nějakých 300-400 km. Auto jede normálně, nic nesvítí, nic se nezměnilo. Výfuk je čistý. Znamená to pro mne něco? Mám očekávat že přestane fungovat?

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od Lada » 16 říj 2017, 17:45

Máš euro IV nebo V a kolik máš najeto km ?
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

MVano
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 160
Registrován: 24 kvě 2015, 11:00
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od MVano » 16 říj 2017, 22:15

nejsem si jistý, ale myslím že IV. Najeto cca 218000.

Chose White
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 05 říj 2016, 09:07
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od Chose White » 17 říj 2017, 19:11

Máš li výfuk čistý a regenerace se spouští sama cca kolem 400km je vše v pořádku a nemusíš mít vůbec strach, jen si musíš dát pozor na to aby jsi při regeneraci DPF nevypnul motor, pak se reg. přeruší zapíše do diag. závad a po několika neúspěšných reg. se filtr zatemuje a je nucena regenerace přes diag.
Proto bych rád zavedl nové vlákno a poprosil odborníky, zda by nešla nějak vymyslet kontrolka, která by signalizovala právě probíhající regeneraci. Něco jsem už našel od nějakýho týpka z PL, ale chybí konkrétní zapojení.

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13158
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od Lada » 17 říj 2017, 19:26

Téma na kontrolku zde je,ale musíš mít euro V na euro IV je kontrolka trochu problém.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host