Logo
Právě je 17 lis 18, 19:08:49

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 156 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Další
 Filtr pevných částic 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 dub 12, 10:03:41
Příspěvky: 108
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2006
Odpovědět s citací
Ahoj, FAP se dá pořídit již kolem 5.000,-- Kč. Pohledej na ebayi. Někde výše tu byl myslím i odkaz. Dávat 5.000,-- Kč za renovaci nebo to samé za nový je pak asi jasná volba.

_________________
***festina lente*** nikdy nebýt první, nikdy nebýt poslední, a nikdy se na nic dobrovolně nehlásit


29 led 13, 23:27:32
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 úno 12, 12:58:19
Příspěvky: 166
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW automat
Odpovědět s citací
JJ, děkuju Barchettovi za tip, i za SZ.

Jenom ještě dotaz. Všude se uvádí, že životnost DPF je okolo 100 tkm, podle servisní knížky dosud měněný nebyl a mám najeto cca 140tkm. Jelikož jezdím převážně po Praze, tedy krátké vzdálenosti, a max. 1x do týdne jedu někam dál, tak to čekám každým dnem. To, že se to definitivně pos*alo asi přehlédnout nejde, podle toho, co se tady o tom píše (výpadek do nouzáku). Ale dotaz zní: Dá se poznat, když právě probíhá automatická regenerace, nebo o tom vůbec člověk neví? (myslím např. jestli třeba neblikne nějaká kontrolka nebo něco). A dá se nějak vytušit, že už se blíží totální konec DPF?


30 led 13, 16:00:17
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 11, 15:16:01
Příspěvky: 71
Auto: Ford S-MAX 2.0 TDCi 103 kW Titanium
Odpovědět s citací
musim zaklepat, taky 140 tkm, jezdim už s ním cca 40 tis a ještě jsem vůbec nic nezaznamenal (včetně nějaké regenerace).. :roll:

_________________
S-max 2,0 TDCi 103kw - chip 125kw.


04 úno 13, 13:19:50
Profil
Uživatel

Registrován: 16 srp 12, 12:25:14
Příspěvky: 24
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Tak dnes přišel dpf filtr z ebaye kupovany v DE poslany z UK. V tydnu to poresim a nechám znova upravit čidla tlaku...


25 bře 13, 18:15:23
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 dub 12, 10:03:41
Příspěvky: 108
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2006
Odpovědět s citací
Tak dej vědět jak jsi dopadl, jak náročná byla výměna, jestli bylo třeba nějaké nastavení a tak, ať vím co mě někdy v budoucnu čeká, díky.

_________________
***festina lente*** nikdy nebýt první, nikdy nebýt poslední, a nikdy se na nic dobrovolně nehlásit


26 bře 13, 18:46:18
Profil
Uživatel

Registrován: 16 srp 12, 12:25:14
Příspěvky: 24
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Tak dnes už jezdím s dpf vymenenym a nastaveným do origo stavu. Výměnu filtru dělal garazista, žádnej problém nebyl. Čidla na vstupu a vystupu jsem nechal dnes vrátit do původního stavu. Auto pocitově jede jakoby víc uhlazeneji, klidnější chod na volnobeh...ale to je jen subjektivní dojem. Fitr po jízdě zpod auta docela smrdí po jízdě. Ale je to smrad jako by se "vypaloval"...


03 dub 13, 20:38:07
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 dub 12, 10:03:41
Příspěvky: 108
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2006
Odpovědět s citací
Díky za info. Tak pro mě jasná volba až FAP půjde do kytek. Jestli nechat auto kuchat a nechávat upravovat za 5kKč nebo nový filtr za stejné peníze, asi není co řešit.

_________________
***festina lente*** nikdy nebýt první, nikdy nebýt poslední, a nikdy se na nic dobrovolně nehlásit


03 dub 13, 22:17:11
Profil
Uživatel

Registrován: 07 čer 12, 19:59:16
Příspěvky: 1
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Rád bych se připojil k diskuzi, filtr nám odešel před cca 1,5 rokem, jelikož nový originál stál něco přes 30 tis. tak jsem šel do vykuchání, dělali mě to v Brně.
Po cca 5tis mě auto hlásilo výměnu oleje a občas při jízdě vydávalo zvuk jak kdyby byl prasklý výfuk a dost kouřilo, po výměně oleje byl chvilku klid a pak to samé znova, byl jsem v tom Brně potom 2x na úpravu sw, ale stejně to nepomohlo.
Teď jsem objednal filtr na ebay za 5,5tis., nechal vyměnit u místního mechanika, ve Fordu mě přehráli sw v ŘJ za 1tis. a doufám, že už bude klid.
Každopádně nikomu nedoporučuju jít do odstranění u nějakých chiptunerů a jiných rádoby specialistů, stejně to neumí a nefunguje to, ja jsem za ten 1,5 roku měnil olej asi 4x jezdil na ladění sw a stejně nic.
No, ale pořád mě to celkově vyšlo líp než nový originál filtr od Forda.


11 kvě 13, 16:53:55
Profil
Uživatel

Registrován: 17 čer 09, 16:55:34
Příspěvky: 48
Bydliště: UHERSKÝ BROD
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Jestli to byl profituning Brno tak mám také špatné zkušenosti ze sprinterem. '](*,)'

_________________
Ford Galaxy II 1,9 TDi PD 85 kW ghia zlatá metalíza r.v.2001 10.9.11.chip by alpiners2


12 kvě 13, 12:13:21
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 22 kvě 13, 19:40:17
Příspěvky: 48
Bydliště: Hodonín
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Mám dotaz.
Ta regenerace si žije svým životem? Spustí se jen když je filtr ucpaný? Nebo i při částečném ucpání jízdou na nižžší rycghlostní stupeň jak doporučuje návod tu regenaraci cíleně spustím a dokončím?
Laicky řečeno? Provede se regenarace po cestě z Brna do Břeclavi cca 40km po dálniíci když pojedu na 5ku? na4ku? ???

_________________
svhn Příznivec RC modelů http://www.modellshow.cz/
Karavanů a vozů Ford.
Ford Galaxy III 2,0 103kW / Ford Focus combi 1,6 16V 74kW / Ford Escort combi 1,6 16V 66kW / Škoda 105L :-)


07 čer 13, 17:39:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 kvě 10, 22:03:43
Příspěvky: 60
Auto: Ford S Max 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Podle mě se regeneracé spouští při určité změně tlaku výf.plynů před a za filtrem.Je tam tlakové čidlo,ale při odpojení tohoto čidla se regenerace spouští také.Takže tam musí být ještě něco jíného,možná po ujetí určitých km.Pravděpodobně se to liší podle řídící jednotky,prototo se to může vůz od vozu chovat jinak.

_________________
Ford S Max 2.0 TDCi 103 kW čip 125 kW


08 čer 13, 16:07:27
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 22 kvě 13, 19:40:17
Příspěvky: 48
Bydliště: Hodonín
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Našel jsem zajímavé čtení které souvisí s tématem.

Strategie výpočtu kvality oleje

V souvislosti se zavedením filtrů pevných částic v moderních automobilech se množí dotazy na rozdílný interval upozorňování na výměnu motorového oleje,někdy i o několik desítek tisíc km.Pokusím se co nejsrozumitelněji vysvětlit proč se tak děje.
Nejprve trochu obecněji.Kontrolka servisního intervalu není novinka,ve vozidle Transit mod.2000 bylo poprvé použito algoritmu výpočtu znečištění oleje v závislosti na zatížení motoru.Motory vybavené filtrem pevných částic (déle jen DPF – Diesel Particular Filter) pak musí mít tento algoritmus „vylepšen“ o počet regenerací .

DPF –ve všech variantách-je vlastně obyčejný filtr,který zachytává pevné složky (saze), obsažené ve výfukových plynech vznětového motoru.Aby nedocházelo k jeho ucpání,
řídící jednotka motoru (dále jen PCM – Powertrain Control Module) vypočítává a i fyzicky sleduje stupeň zanesení a podle potřeby se snaží spustit tzv.AKTIVNÍ REGENERACI DPF.
Regenerace je speciální režim chodu motoru,kdy se vstřikuje do válců větší množství paliva,opozdí se také předvstřik a otevře se obtokový kanál intercooleru.Výsledkem je dohořívání paliva ve výfukovém potrubí a doslova vypálení nahromaděných sazí v DPF.To s sebou ovšem nese jeden nežádoucí jev

Aby k tomuto však mohlo dojít,resp.aby regenerace mohla vůbec započít,je nezbytně nutné,aby byly splněny základní podmínky – dostatečná teplota motoru,teplota nasávaného vzduchu,otáčky atd.-podmínky jsou přesně specifikovány a uloženy ve strategii PCM.
Pokud jsou podmínky splněny,může regenerace ZAČÍT.Ovšem aby byla DOKONČENA, musí podmínky po nějakou dobu přetrvávat a to je hlavně u otáček někdy těžko ovlivnitelné,zvláště pak v městském provozu.Regenerace se tak přeruší a PCM čeká se spuštěním na další vhodnou příležitost.A to je hlavní jádro pudla.
Počet regenerací – a to jak dokončených tak i těch pouze započatých,ale neúspěšných,je totiž nejpodstatnějším činitelem,který se podílí na strategii výpočtu kvality motorového oleje. A proč?
Protože při regeneraci,jak jsem zmínil výše,se vstřikuje do motoru větší množství paliva.Toto palivo pak má tendenci splachovat ze stěn válců olejový film a může docházet – a skutečně dochází – k ŘEDĚNÍ OLEJE PALIVEM ! Olej pak ztrácí svoji mazací schopnost a může dojít až k vážnému poškození motoru.V praxi je to až 1 cm nad horní rysku měrky oleje a to i třeba po 10 000 km.

Proto požadavek PCM na výměnu oleje nikdy nesmí být ignorován!

Požadavek PCM na regeneraci vychází ovšem z velkého množství faktorů a jedná se opravdu o složitý proces výpočtů,proto se nedá jednoznačně určit nebo ovlivnit,kdy toto nastane.Při městském provozu,častém startování a popojíždění (režim Stop&Go) bude požadavek na regeneraci častější,než u vozidla provozovaného po dálnici.Pozor však – neustálá plná zátěž na dálnici (plný plyn) má ovšem z hlediska kvality oleje a regenerací stejný dopad,jako městský provoz, nelze to opravdu nějak zevšeobecnit.Požadavek na 100% výkonu po nějakou dobu je důvod pro přerušení započaté regenerace.
A to je také důvod pro nepravidelnost v požadavku na výměnu oleje.Jednou vydrží 18 000 km,další výměna může být již po 10 000 km,následně pak za 21 000 km,opravdu záleží na velkém množství faktorů.Ani dva řidiči s podobným stylem jízdy se nikdy nesejdou v servisu na výměnu oleje se stejným a stejně starým vozem.

_________________
svhn Příznivec RC modelů http://www.modellshow.cz/
Karavanů a vozů Ford.
Ford Galaxy III 2,0 103kW / Ford Focus combi 1,6 16V 74kW / Ford Escort combi 1,6 16V 66kW / Škoda 105L :-)


12 čer 13, 12:32:39
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 úno 12, 12:58:19
Příspěvky: 166
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW automat
Odpovědět s citací
svhn: díky, zajímavé!


12 čer 13, 14:16:25
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 22 kvě 13, 19:40:17
Příspěvky: 48
Bydliště: Hodonín
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Pro mne z toho vyplývá jedna docela zásadní technická chyba a to je chybějící cílená informace řidiče o zahájení procesu vypalovánífiltru pevných částic.
Proč?
Protože jako řidič například dojíždím domů, nejednou aniž bych o tom věděl začne proces regenerace. Já přijedu, a protože o tom nevím odstavím vůz a proces se nedokončí. Příště vyjedu... proces se započně a protože o tom nevím proces se opět nedokončí, ale řídící jednotka dostává informace o započetí a sčítá pokusy. Do oleje se mi dostává nafta a .... . Prostě nastávají všechny ty negativní vlivy o kterých se v tomto vláknu píše.
Co by se ale stalo kdybych měl informaci, že byl zahájen proces regenerace?
No tak bych prostě zvedl telefon, zavolal že přijedu domů později :-) a s autem ujel po obchvatu kolem města dalších xx km na nižší rychlostní stupeň při zvýšených otáčkách aby se proces dokončil a bylo zase na xxx km vystaráno.

Dle mého se jedná o docela závažný konstrukční nedostatek když řidič není informován o procesu regenerace. Pokud to tedy ale není zájmem výrobce aby se to občas nedokončilo a zakázník tak musel přijet k servisnímu provední regenerace a k výměně oleje a případně celého filtru pevných částic. '](*,)' '](*,)' '](*,)'

_________________
svhn Příznivec RC modelů http://www.modellshow.cz/
Karavanů a vozů Ford.
Ford Galaxy III 2,0 103kW / Ford Focus combi 1,6 16V 74kW / Ford Escort combi 1,6 16V 66kW / Škoda 105L :-)


13 čer 13, 12:46:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 úno 12, 12:58:19
Příspěvky: 166
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW automat
Odpovědět s citací
Přesně tohle mě taky napadlo. Co by jim to udělalo, kdyby tam byla jedna pos... kontrolka. Aspoň by člověk měl takovej rámcovej přehled, že to proběhlo, jednak by mohl ovlivnit styl a dobu jízdy, aby to proběhlo jak má, navíc z frekvence těch regenerací by se třeba dalo taky odhadnout, jestli je všechno v pořádku... Takhle je to taková ruská ruleta...


13 čer 13, 14:03:11
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 156 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: