Logo
Právě je 21 zář 19, 7:00:43

E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 Automatická převodovka 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 11 led 11, 17:24:39
Příspěvky: 13
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Ahoj všem :smt1133: . Potřeboval bych poradit. Koupil jsem před rokem Ford Galaxy III. Rok výroby 2008, auto mělo najeto115tis. nyní po roce mám najeto 155tis. Měl jsem jen drobné investice, výměna zadních desek, výměna oleje, výměna baterie. Nyní jsem byl v servisu a ptal jsem se na výměnu oleje v automatické převodovce, ale říkal mě, že když s tím nemám žádnej problém, že se výměnou nemám zabývat. Chtěl bych se zeptat na Vaše názory, jestli je lepší olej vyměnit a popřípadě kam by jste mě doporučili zajet, jsem z Litomyšle, popřípadě na kolik výjde tento servis. Vím, že jediná volba na výměnu filtru je že převodovka musí jít ven, ale kdyby stačilo vyměnit jen oolej a filtr nechat původní tak bych výměnu asi nechal udělat, protože celoživotním náplním nějak moc nevěřím.
Mockrát děkuji všem za odpověď


05 úno 12, 14:32:02
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 17:47:59
Příspěvky: 13041
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Nestačí pouze vyměnit olej navic bych to svěřil pouze firmě která se automatům věnuje.

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


05 úno 12, 15:04:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 10, 21:00:05
Příspěvky: 552
Bydliště: Ústí nad Labem
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
stopro měnit! na T5 nám ve VW řekli, že to je celoživotní náplň, zhruba ve 260 tis začala mlátit převodovka při řazení. Začali jsme se pídit co s tím a že prej vyměnit olej a filtr (+ jsme to nechali čistit nějakou mašinkou)... Když jsem viděl ten filtr, udělalo se mi špatně, nedal se profouknout ani kompresorem, bylo nám řečeno, že olej každých 60 tis a filtr 120 tis. Po tom co se udělal servis, zase ani nevíme, že to řadí jak to jde krásně hladce :-)

_________________
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW


05 úno 12, 20:58:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 11 led 11, 17:24:39
Příspěvky: 13
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Ok díky za info a nemáte ponětí na kolik to tak vychází ta výměna? A kde se to dá nechat udělat?


05 úno 12, 21:24:19
Profil
Uživatel

Registrován: 14 zář 11, 22:03:13
Příspěvky: 43
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
tady ti řeknou vše potřebné.
http://www.kaps.cz/index.php?setlang=cs&page=


08 úno 12, 0:24:37
Profil
Uživatel

Registrován: 15 led 19, 22:51:40
Příspěvky: 8
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 120 kW
Odpovědět s citací
Ahoj... Mohl by mě někdo poradit...?
Když je auto studené, tak automat řadí kolem 2500 otáček a při 50km/h mám cca 1500ot. Volnoběžné otáčky jsou normální...
Jenže když se motor zahřeje, tak řadí až na 3000 a při 50km/h drží 2000ot. Zvednu rychlost na 60km/h a zařadí na 1500ot., ale jen klesne rychlost k 50km/h, tak si zase podřadí a drží vyšší otáčky... A taky volnoběžné otáčky jsou kolem 1200ot. když mám zařazené "P" jen když šlápnu na brzdu otáčky klesnou na normálních 800ot., pustím ji a zase se zvýší...
Mám převodovku power shift po výměně oleje, přehrání softu a diagnostice... Dělalo to i před výměnou oleje...
Díky...


28 led 19, 19:02:46
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 21:11:01
Příspěvky: 4574
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Mám sice Aisin převodovku, ale určitě to funguje stejně. ŘJ převodovky si bere info mimo jiné i z úhlu sešlápnutí plynu.
Takže, pokud tlačíš na pilu, tak řadí ve vyšších otáčkách, pokud sešlápneš plyn méně bude řadit při nižších otáčkách.
Pokud sešlápneš plyn až na podlahu bude automat řadit téměř v červeném.
Takže shrnuto, dle úhlu sešlápnutí plynu, ŘJ převodovky volí režim řazení.
Při studeném motoru a studené převodovce je opravdu řazení při vyšších otáčkách. Zřejmě kvůli rychlejšímu zahřátí na provozní teplotu.

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


29 led 19, 16:43:11
Profil
Uživatel

Registrován: 15 led 19, 22:51:40
Příspěvky: 8
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 120 kW
Odpovědět s citací
Mě to ale při studeném motoru řadí normálně a při teplém se zvýšenými otáčkami... Jezdím teď krátké trasy, tak to nemám jak vyzkoušet...
Díky za reakci...


01 úno 19, 18:16:55
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 led 19, 17:36:54
Příspěvky: 10
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 147 kW
Odpovědět s citací
Taky jsem si všiml, že můj automat řadí za studena až při vyšších otáčkách. Mimochodem jaké jsou typy automat převodovek a rozdíly mezi nimi? Nemám Power shift a nevím tudíž co mám ...?


05 úno 19, 18:32:50
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 18, 23:09:48
Příspěvky: 21
Bydliště: Uherské Hradiště
Auto: Ford S-Max 2.2 TDCi 129 kW r.v.2010
Odpovědět s citací
Zadej si VIN a zjistíš jakou převodovku máš. https://ford.7zap.com/cs/car/

_________________
Ford S-max 2.2TDCi 129kW Titanium 2010


05 úno 19, 20:40:47
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 led 19, 17:36:54
Příspěvky: 10
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 147 kW
Odpovědět s citací
Dave61- přesně tenhle odkaz jsem potřeboval....dík. Jdu shánět info, co to je za převodovku AWF21 FWD.....


06 úno 19, 18:12:11
Profil
Uživatel

Registrován: 15 led 19, 22:51:40
Příspěvky: 8
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 120 kW
Odpovědět s citací
Tak mi převodovka začala řadit "normálně" tzn. v nižších otáčkách... No a po dvou měsících začala dělat zase to co jsem psal víše... Nevíte kdo by mě s tím pomohl...? Děkuji...


31 črc 19, 17:04:54
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 21:11:01
Příspěvky: 4574
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
No, nejspíš to bude chtít nejdříve nějakou diagnostiku, aby se bylo od čeho odpíchnout. Závada totiž nemusí být vůbec v převodovce, ta si jen bere nejrůznější signály z jiných ŘJ a podle toho se chová.
Samozřejmě může být nějaká závada i přímo v převodovce, ale bez diag to nejde bylo by to jen hádání z koule...

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


31 črc 19, 21:04:16
Profil
Uživatel

Registrován: 15 led 19, 22:51:40
Příspěvky: 8
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 120 kW
Odpovědět s citací
Tak za všemi problémy byla nafta z ONO... :roll:


06 zář 19, 18:12:36
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron