Raději to dám do off topic...
Rozrostla se mi rodinka a už nějakou dobu pošilhávám o Galxyně. Nyní se mi naskytla možnost koupit Ford Galaxy III 2.0TDCI 103 kW, manuální 6-ti rychlostní převodovka, uvedení do provozu 9/2006. Auto má najeto skutečných 215000 km. Používal ho jen jeden člověk ve firmě kde pracuji. Měl ho koupené od Busch cz s.r.o. z Olomouce (asi předváděčka - tehdy mělo najeto 20 000 km) a od té doby již auto řídil jen 1 člověk. V autě je od té doby GPS a kilometry tedy rozhodně sedí - je tu opravdu 100% jistota! Výbava asi plná - panorama střecha, automatická klimatizace, rádio Blaupunkt s navigací, elektrické zvedání sedadel, tempomat, přední vyhřívané sklo a sedačky, senzor deště, automatické zatmavování zpětného zrcádka, parkovací senzory v zadu i ve předu. K autu jsou 2 sady kol - obě na litých discích. Auto nemá tažné zařízení. Po celou dobu servisováno v autorizovaném servise (Atoma centrum Brno). Cena je 200 000 Kč s možností odpočtu DPH (což je pro mě výhoda).
Potud výhody.
Ale...
Samozřejmě nebyly dělány rozody, ani spojka, 2-hmotový setrvačník, prostě nic.
Má původní tlumiče, DPF, atd. Bylo přestavěno na kategorii N1 (nákladní automobil). Ve velkém techničáku je auto zapsáno jako 5-ti místné a je tam uvedeno:
"Vozidlo je vybaveno přepážkou, případná demontáž se považuje za přestavbu. Kotevní úchyty odstraněných sedadel jsou znehodnoceny. Zvýšení obsaditelnosti není možné".
Ve skutečnosti ale toto uděláno nebylo a v autě je normálně 7 sedadel včetně pásů a je vše ok jak má být u 7-mi místného. Ani mříž tam teď už není. V autorizovaném servise Ford mi řekli že takové auto už na 7-mi místní nikdy nepředělám bez ohledu na to že technicky vzato 7-mi místné pořád je. Ta přestavba prostě byla udělána jen papírově + fyzicky se tam přidala jen ta mříž. Pokud bych ale teď jak to je naložil 7 lidí a kontrolovala mě policie tak prý můžu na 1/2 roku přijít o řidičák (to mi zase řekli na dopravním ...). Co myslíte, šlo by to přepsat zpět na M1 / 7 míst nebo už fakt ani omylem ne? Jde jen o tu změnu v techničáku, na STK a všude možně by to vše prošlo jelikož je vše s tímto spojené opravdu ok.
Známý který se ve Fordech dle svých slov vyzná z hlediska cen (dělá nákup / prodej jetých i nových Fordů v nejmenovaném autrizovaném servise Ford) mi sdělil, že za tuto cenu je to drahé. Je pravda že bude třeba hned ze startu udělat rozvody a v nejbližsích < 75 000 km spojka, dvojhmota, asi zadní brzdy (které se mimochodem nedávno zasekly na zatažené ruční brzdě až se spálily kotouče – dotyčný si nevšiml a jel s tím. Jsou tam nové deštičky na původní nestočené kotouče...). Navíc klimatizace je málo účinná nebo nějak jinak zlobí (možná postačí naplnit, možná je v háji). Při cca 1300 otáčkách v zátahu do kopce se ozve zepředu takové cvakání. Dělá to prý až posledních 40 000 km. Já si toho ani nevšiml ale prodávající se nechal slyšet že to dříve nedělalo a že ho to teď štvalo. Osobně bych to tipoval jen na silenblok motoru. Jezdil jsem s tím cca 500 km po dálnicích i okrskách. Náprava se mi zdála ok, tlumilo to dobře (a že tu díry okolo domu máme). Kopec jsem jel na 3rychlostní stupeň/3000 otáček a hned tam šupnul ze 3 rovnou 5. rychlostní stupeň. Auto to vzalo. Sílu má, jede dobře a spotřeba za těch 500 km byla rovných 6 litrů nafty dle PP. To se mi zdálo jako super. Na diagnostice vše čisté. Bourané bylo jen 1 a to o srnku – oprava 60 000 Kč v autorizáku. Od té doby nic. Z venku je vše ok (až na pár malých ďolíků a šrámů od obchoďáků). Na čelní skle je už cca 2 roky prasklina cca 2 cm dlouhá. Stalo se to týden po výměně okna a již se to neměnilo prý z toho důvodu, že s výměnou byly prý obtíže (senzory, vyhřívání, atd). Můj názor je že když je okno pojištné tak bych ho vyměnit nechal. Byl jsem o d toho ale odrazován. Prasklina je před řidičem ale dole a nijak nevadí a 2 roky se ani nehla. Takže by mi až tak nevadila. Ale co myslíte, je lepší neměnit a počkat až se případně okno rozbije více, nebo vyměnit? (Jinak řečeno vadí něčemu výměny skla a platí že čím méně výměn skla tím lépe?). Majitel byl kuřák, ale netípal do popelníku v autě a nezdálo se mi to nevyčistitelné. To bych asi překousl...
Nevýhodou může ještě být to, že dotyčný bydlí od práce cca 2km takže auto 7 let jezdilo studené starty a 2km trasu (ráno). Celkově pak jezdilo hlavně po Brně docela drcky na ropáka + semtam dálnice do Prahy, Wídně atd. + v zimně dálky někam na hory.
Už jsem skoro koupil ale dnes v noci se mi to začalo v hlavě „rozležovat“. Co myslíte, není ta cena fakt moc? Přecijen mě láká ta jistota těch kilometrů a po celou dobu autorizovaný servis. Jsem schopen okolo 200 000 Kč sehnat Galaxy 2.0 TDCI 103 kw 7 míst dle TP s nájezdem lehce přes 200 000 km v plné výbavě a dobrém stavu? Doteď mi toto konkrétní auto přišel jako super kup ale teď jsme nalomen.
Kdybyste chtěli 5 místnou Galaxy kterou jsem výše popsal za kolik byste do ní šli? Myslíte že je reálné to „nějak“ přepsat na 7mi místné (s tím co jsem výše uvedl)?
Sorry za dlouhý příspěvek. Galaxu (nebo S-Max) určitě chci takže budu snad taky jeden z vás:) Díky moc za jakýkoli komentář. Nešetřete mě. V autech se zase tak moc nevyznám tak uvítám jakýkoli názor. Buďte upřímní – snesu to
PS: pokud jsem to zařadil do špatné sekce tak se omlouvám a prosím adminy o nápravu.
Samotné vlákno jsem chtěl, aby to bylo přehledné.