Logo
Poslední návštěva: 18 čer 18, 16:25:59
Právě je 18 čer 18, 16:25:59

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




 [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 Předělání bufíku na nezávislé topení 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 16:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Jako velmi dobrý základ pro přestavbu jsem použil toto:

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=5728
nebo v originále s více podrobnostmi zde:
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=34593

A další materiály:
http://www.gsa.kabel1.cz/download/Topen_SAG.pdf
http://www.atsys.cz/images/galaxy/bufik/bufik_v_1_4.pdf

A teď už jenom pár poznámek a rozdíly na které jsem narazil:

Opravdu asi nejlepší je napíchnout se v prahu levých zadních dveří, bo tam je pěkný přístup, dobře se hledají ty správné dráty a snadno je prahem zavedete k palubce.
Já jenom musel hledat trochu jinou barvu vodiče, protože ty popisované v návodu jsem tam tak úplně neměl. Nakonec jsem důkladně přečetl popisek v obrázku a i ta moje barva se tam uvádí.

Takže klasika, napíchnout se pomocí diod na dva signály do bufíku (spínač od venkovní teploty a signál od běžícího motoru). Nový drát, který povede k palubce na přepínač je žlutý. Původní vodiče jsou v mém případě: černý a modro/černý.

Obrázek


Ještě detail (barev diod se nelekejte, použil jsem co jsem zrovna měl :lol: ):

Obrázek


Postupně dúkladně zaizolujeme, nejlépe samozřejmě smršťovačkou:

Obrázek
Obrázek


A když se trochu snažíme, nemusí to po nás ani vypadat jako dobastlený :wink:

Obrázek


Rozebrat levý spodní díl palubní desky a vyklopit reléovou desku, kdyby se s tím někdo pral jako já, tak tady je pár poznámek:
viewtopic.php?f=20&t=1233

No a tady je to moje relé, které ovládá přídavné vodní čerpadlo:

Obrázek


bohužel se nemůžeme napíchnout na ovládácí cívku a spínat ho tak malým proudem, protože je nějak divně ovládané (nemá pevnou kostru) a bez schéma zapojení se do toho nebudeme raději pouštět.
Musíme se tedy píchnout přes diodu (dal jsem ji až k přepínači do palubky-viz. dále) přímo na kladný pól čerpadla (zelený vodič). Teče tam sice 0,8A, ale uvnitř relé je ochranná dioda a ta nám pomůže zabránít jiskření na našem přepínači.

Vytáhneme relé a patici pomocí dvou západek snadno vycvakeme z reléové desky. Na zelený vodič naletujeme dlší, který vedeme k našemu přepínači. Já jsem si zrovna naletoval další vodič i na ten fialový (přívod 12V pro čerpadlo, je zde trvale i bez klíčku v zapalování) a použil ho jako přívod 12V pro náš přepínač.

Obrázek


Máme tedy připraveny celkem tři vodiče - jeden od bufíku, jeden od čerpadla a jeden jako přívod 12V.
Vybereme si vhodné místo pro přepínač. Mě vyhovovalo to co většině a tedy pravá spodní záslepka ve středním panelu palub. desky (ostatní všechny mám plné :lol: ).
Rozebereme tedy co je potřeba abychom se dostali s dráty až sem. V mém případě stačilo vyndat záslepku, klimatronik a raději pro lepšímanipulaci ještě i rádio.
Ještě jsem si v tuto chvíli připravil další vodič a tentokrát z pinu č. 20 červeného konektoru klimatroniku. Je to hned vedle, takže je to hned. Jenom si musíte někde sehnat jeden pin do konektru, bo v neobsazených pozicích nic nenjí :(

No a to je snad už všechno. Vodič přívodu 12V připojím na jeden pól přepínače a na druhý jsem naletoval tři diody a na každou z nich připojil jeden z přivedených vodičů (bufík, čerpadlo, klimatronik) aby se nám to mezi sebou nepralo. U bufíku sice už diody máme, ale pro jednoduchost jsem dal i sem. Jenom pozor! Dioda pro čerpadlo musí snést min. cca 1A (čerpadlo bere 0.8A). Já vyhrabal diody někde v šuplíku, takže ani nevím přesně co to bylo. V obchodě vám ale určitě něco poradí (řekněte obyč. spínací diodu na cca 30V a min. 1A).

Obrázek


To je vše pro ovládání bufíku a el.čerpadla. Popis doplnění ovládání ventilátoru je uveden níže.

Pozn. pro provoz bez zapojení relé ventilátoru:
Když není klíček v zapalování, tak jede bufík s čerpadlem a na displeji klimatroniku svítí pouze "HE". Pokud strčíme klíček do zapalování a otočíme do polohy I-II (taková mezipoloha kdy je zapnuté rádio a ještě není zapnuté zapalování) tak se spustí i ventilátory a na displeji klima se stále zobrazuje jenom "HE" bez dalších informací. Ventilátory v tomto režimu jedou na nějaký min. výkon (cca 2.st) a fouká to hlavně na okna. Když zapneme zapalování, tak to najede běžným způsobem.

Doplnění ovládání ventilátoru topení
Konečně jsem se dostal i k dodělání ovládání samotného ventilátoru topení. Tedy aby se nezapínal jenom bufík s čerpadlem, který nahřívá vodu, ale zrovna se zapnul i ventilátor a foukal ohřátý vzduch do prostoru interiéru. Dokud jsem neměl zapojený ventilátor, tak se mi nahřála voda a když jsem pak zapnul zapalování tak to hned začalo topit na plný kecky, což mi celkem stačilo, ale takhle to bude asi lepší.

Návod jsem použil opět stejný, viz. na začátku uvedené odkazy.
Bylo to úplně bez problémů a vše šlo jak po drátkách. Vkládám tedy jenom pár poznámek a obrázků pro představu.

Budeme tedy potřebovat jedno klas. autorelé 12V s jedním přepínacím kontaktem. Demontujeme výklopnou přihrádku před spolujezdcem kde najdeme konektor přívodu napájení k ventilátoru (2 silné vodiče: červeno/bílý a černo/červený).
Červeno/bílý vodič na vhodném místě přerušíme a na oba konce nalisujeme autokonektor (k tomu co vede do ventilátoru přidáme ještě jeden tenký vodič pro připojení do klimatroniku) a důkladně zaizolujeme. Přivedeme si dále kostru a trvalé napětí 12V (např. od združeného spínače světel, sv.30) a ještě spínané napětí (ještě před diodami) od našeho dodělávaného přepínače ve středovém panelu.
Relé zapojíme takto:
85 - kostra (sv.31 kostra)
86 - od našeho přepínače ve středovém panelu (Preheater ON)
30 - červeno/bílý do ventilátoru + signalizace do klimatroniku na modrý konektor pin.18 (Clim.blau pin.18)
87 - přívod trvalé napájení 12V (sv.30 +12V)
87a - červeno/bílý přívod

Obrázek


A takto se napíchneme k našemu přepínači. Je to ten modrý vodič (Fan ON). Jsou dva protože ten druhý je příprava pro dálkové ovládání, viz. dále.

Obrázek


Toto jsou naše vodiče do klimatroniku. Od ventilátoru to je modrý konektor pin č.18. A od našeho přepínače to je červený konektor pin č.20.

Obrázek


No a to je finále :wink: , zrovna bafá :smt041

Obrázek


Pozn. k autoalarmu: Stalo se mi, že když jsem zapnul bufíka a auto zamknul se zapnutým alarmem, tak se mi cca za půl hodiny rozhoukal alarm. Mám PIR senzory ve středových sloupcích a zřejmě jak začal foukat teplý vzduch na sklo, došlo k jejich aktivaci. Co s tím zatím nevím :?


Příprava na dálkové ovládání
Když už jsem byl v tom drátování a všechno měl odstrojené tak jsem si zrovna udělal přípravu pro dálkové ovládání bufíku a spínání pomocí spínacích hodin.
Znamená to připravit si několik vodičů a zavést je do vhodného místa kam se dobře dostanete a přitom to tam nikdo nebude hledat. To proto, že počítám s tím, že kromě funkce dálkového ovládání bufíku to bude mít i funkci GPS alarmu, atp...
Připravíme si tedy tyto vodiče:
- sv.30 trvalé napětí 12V (opět např. ze sdruženého přepínače světel)
- sv.31 kostra
- spínací kontakt z našeho dodělávaného přepínače ve stř.panelu (Preheater ON)
- případně spínací kontakt od spínacíh hodin (CLK BUF ON)

Obrázek


Pokud budeme chtít bufíka ovládat pomocí nějakých spínacích hodin (v mém případě těch origo stropních) bude vhodné použít speciální relé s nízkým vybavovacím proudem (elektronické), protože spínací výstup hodin by nemusel klasické relé utáhnout. Určitě ho použijte pro případ origo strop. hodin nebo MiniHodin od Webasta, u ostatních si to musíte zjistit.
Můžeme použít např. toto od Webasta, obj. číslo Webasto 83699 C, e-mail:webasto@webasto.cz

Obrázek

Zapojení relé:
30 - trvalé napětí 12V, sv.30
31 - kostra
87 - trvalé napětí 12V, sv.30
87b - spín.kontakt našeho spínače ve středovém panelu (ještě před diodami)(Preheater ON)
E1 - spínací kontakt od hodin (CLK BUF ON)
E2 - rezerva např. pro dálkové ovládání (stejná funkce jako E1, již odděleno diodou)


Nebo možná lépe toto:

http://shop.pest.cz/product_info.php?cP ... bbd70143b9

Obrázek

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


Naposledy upravil Subi dne 17 dub 14, 10:03:04, celkově upraveno 9



14 pro 08, 13:33:16 ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 zář 08, 13:23:53
Příspěvky: 504
Bydliště: Kladensko
Auto: VW Sharan 2.0 TDi 103 kW
pěkná prácička :smt041 :smt041

_________________
dříve SAAB 9000/200PS, děti už se tam nevešly ...
Ford Galaxy II, TDI-PD 85kW, 2005 červená, a stejně je plnej dětí ...


Naposledy upravil indian dne 14 pro 08, 14:03:26, celkově upraveno 1



14 pro 08, 14:00:58
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 08, 16:00:28
Příspěvky: 1796
Bydliště: Chomutovsko
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW r.v.1998
Šikula.

_________________
Když auto,tak pořádny
Ford Galaxy-r.v 1998 1.9TDI 66kw


14 pro 08, 14:29:15
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 20:11:01
Příspěvky: 4546
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
:smt023 :smt023 :smt023

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


14 pro 08, 15:12:42
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17 pro 07, 18:10:59
Příspěvky: 1875
Bydliště: Krupka u Teplic
Auto: Ford Galaxy I 2.3 107 kW r.v.1999
Hezký :smt041 :smt041 :smt041
Šikula :wink: :wink:

_________________
Ford Galaxy 2.3i,107 kw,1999
Opravy výfuků-přezouvání kol-všemožné opravy aut


14 pro 08, 15:19:06 ICQ
Uživatel

Registrován: 23 bře 08, 16:10:40
Příspěvky: 402
Bydliště: Slovensko,Levoča
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 16V 107 kW+LPG
super :smt041 :smt041 :smt041

_________________
FORD GALAXY II 2,3 16V +LPG r.v.2000


14 pro 08, 17:11:13 ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 dub 08, 22:04:55
Příspěvky: 1066
Bydliště: Šenov u Ostravy
Auto: Opel Vivaro 1.6 2016
Mooooooooooooooooc pěkný manual :smt041 :smt041

_________________
Užívej si srazů pokud žiješ,jak umřeš bude ti to na nic


14 pro 08, 18:13:24
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 16:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Tak jsem ještě přesněji vypozoroval co dělají ty ventilátory a upravil podle toho poslední odstavec návodu. Je to nějaký zvláštní režim, asi na pozvolné odmražení oken :idea:

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


14 pro 08, 18:19:25 ICQ
Uživatel

Registrován: 03 lis 08, 20:45:18
Příspěvky: 38
Bydliště: Kněžmost
Auto: Ford S-Max 1.8 TDCi 92 kW r.v.2008
Subi jsi borec a klobouk pred tebou dolu. dekuji ti moc za pomoc a rady, pristi tyden snad budu mit trochu vice casu, tak se do toho pustim.


14 pro 08, 18:40:24
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 16:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
no mě se spíš zdá, že jsme trochu bastlíři. Zajímalo by mě jak funguje a jak je řešená origo přestavbová sada od Eberspacheru. Podle mě s tím climatronicem to musí jít nějak snadněji, než tam dodělávat relé :idea: To samé s čerpadlem.
Třeba se někdo najde kdo s tím má zkušenosti :P

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


14 pro 08, 18:49:14 ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 dub 08, 19:11:32
Příspěvky: 939
Bydliště: u Plzně
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Titanium
Já to mám udělaný i s tím relé a když to zapnu,tak se mi ventilátory pomalu spustí,klimatronik se otevře na čelní okno a potom větráky pomalu najedou na plný výkon.Jinak máš to super udělaný-já to víc bastlil :oops: .
Akorát ten vypínač mám dvoupolohový a do práhu jsem si navedl kabely dva.Takže na polohu I pouštím + jako od čidla venkovní teploty,takže když běží chladný motor připne se k němu i bufík a dohřívá.Ideální zapnutí při teplotě např.+12'C -čídlo nesepne a motor je dlouho studený. A poloha II je normálně nezávislý topení.Na přestavbě na paralelní spínáni dálkovým ovladačem se pracuje.
Nemáte někdo foto jak vypadá ten kastlík na druhou baterku pod spolujezdcem?

_________________
brácha od Čmelák 80
Ford G III, 2,0 TDci, titanium, černá metla, r.v. 2011, 103 kw


14 pro 08, 22:15:26 Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 16:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Já mám pod sedačkou spolujezdce takový velký prázdno pod kobercem, asi by tam šla dát, už se moc nepamatuju :?:

A jak ti to fungovalo ještě před tím relé u ventilátoru, to nevíš? Nezkoušel jsi to ještě před tím než jsi ho udělal?
Mám pocit, že jsi psal něco o tom, že ventilátory bez toho relé jedou naplno a to mě rávě ne. Mě nejedou vůbec.
A na climatronicu se ti taky zobrazuje jenom to "HE"?

Jinak ta poloha I je to samý jako II ne? Já když to zapnu a běží mi motor, tak se to chová normálně jako kdybych vyklemoval to čidlo, tak se mi to zdálo zbytečný.

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


14 pro 08, 23:05:10 ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 dub 08, 19:11:32
Příspěvky: 939
Bydliště: u Plzně
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Titanium
Bez toho relé jsem to nezkoušel. To že jedou naplno mi bylo řečeno na dieselpower fóru,když jsem se pídil po tom proč tam to relé je.Pak už jsem to nepruboval a rovnou jsem ho tam dal.
Na climatroniku se mi taky rozsvítí HE.Někde v těch odkazech co jsi psal je napsáno že je to speciální mód pro příhřev.
I a II není stejný.Když mám zapnuto na jedna tak to běží jen s nastartovaným motorem. II běží i v zamčeným autě bez klíčku v zapalování.Výhledově to budu zapínat z obýváku :lol:
Ted' když jezdím tak to mám pořád na I a mám jistotu že bufík jede i když je venku třeba +12'C.Ale jak vypnu zapalování bufík se normálně odstaví a dochladí.Prostě jako když natrvalo naklemuješ čidlo.
Mám to kvůli rychlejšímu ohřevu.Jezdím krátký trasy,tak aby se to prohřálo.

_________________
brácha od Čmelák 80
Ford G III, 2,0 TDci, titanium, černá metla, r.v. 2011, 103 kw


15 pro 08, 17:43:36 Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 16:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
JoJo, tak to je jasný :wink:
Tuhle funkci jsem právě nechtěl, bo se pak pořád bufík zapíná a zase vypíná při každým startu auta. V servisu Eberspacheru mi tvrdili, že tím bufík nejvíc trpí. Já zase spíš jezdím delší trasy, takže jsem vyhodil i čidlo venk. teploty a teď mi bufík zapne opravdu jenom když chci.
Jenom jsem přemýšlel, že je to trochu nebezpečný, kdybych si to nevědomky zapnul a nechal i u stojícího auta, tak mi to vytluče baterku. Ale zase u stojícího auta j eto slyšet, takže snad nezapomenu :P

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


15 pro 08, 19:06:23 ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 16:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Tak to relé k ventilátoru je zřejmě i v originál sadě, čili beru zpět. Možná ho tam teda taky dobastlím, ale od baterky to tahat nebudu, zkusím to vzít někde z reléové desky.
Je to zřejmě jenom prosté přivedení napájení pro ventilátory i v případě, kdy není klíček v zapalování a tedy původní přívod je bez šťávy. Nechápu ale tvrzení z dieselpower fóra, že bez něj jedou ventilátory naplno (bez šťávy)?
Jenom by mě ještě matlak zajímalo esli ti ty ventilátory regulují na teplotu? Tedy nejdříve jedou více a pak po nahřátí prostoru uberou?
Díky za info.

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


15 pro 08, 22:27:18 ICQ
 [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: