Logo
Poslední návštěva: 21 čer 18, 3:39:54
Právě je 21 čer 18, 3:39:54

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




 [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Předělání bufíku na nezávislé topení 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 dub 08, 19:11:32
Příspěvky: 939
Bydliště: u Plzně
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Titanium
Já jsem št'ávu vzal taky z desky.Mněl jsem tam volnou pojistku,tak jsem to napinoval.
S těma ventilátorama to nevím určitě,ale myslím že jedou naplno. Autíčko má manželka.Až ho vrátí tak to zkusím

_________________
brácha od Čmelák 80
Ford G III, 2,0 TDci, titanium, černá metla, r.v. 2011, 103 kw


16 pro 08, 17:55:19 Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 16:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Tak jsem se konečně dokopal a dodělal i to ovládání ventilátoru a zrovna i přípravu pro ovládání hodinami a dálkovým ovládáním pomocí SMS. Přidal jsem to do prvního příspěvku.

Pozn. k funkci ventilátoru v režimu PreHe:
Ventilátor se sepna pouze na cca 2stupěň a klapky vzduchu se nastaví na ofuk skel. Takto to je zřejmě po celou dobu v režimu PreHe bez ohledu na teplotu vody i teplotu v prostoru.

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


12 úno 09, 8:34:50 ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 16:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Konečně jsem dodělal a zapojil i to relé pro ovládání od spínacích hodin. Funguje to parádně. Bufík se dá pustit buď ručně tlačítkem na hodinách nebo naprogramovat čas automatického puštění na určitou hodinu. Pustí se vždy pouze na půl hodiny a pak se sám vypne (to dělají ty hodiny), což je přesně to co potřebuju, protože sám jsem na to vypínání občas zapoměl.

Obrázek

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


28 bře 09, 13:37:24 ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 dub 08, 19:11:32
Příspěvky: 939
Bydliště: u Plzně
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Titanium
Nevíte někdo jak to funguje,když má auto manuální klimu? Slanáč chce taky udělat nezávislý,ale má manuál. Já předpokládám že to bude fungovat naprosto stejně jako při climatronicu,jen ten teplý vzduch bude foukat tam kam bude nastaveno na manuálu-tzn. např na nohy. :?:

_________________
brácha od Čmelák 80
Ford G III, 2,0 TDci, titanium, černá metla, r.v. 2011, 103 kw


23 lis 09, 20:55:59 Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 10, 20:00:05
Příspěvky: 551
Bydliště: Ústí nad Labem
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Ahoj, mám menší problém. Pokusil jsem se podle tohoto návodu předělat topení na nezávislé. Po přivedení +12V na vodiče bufíku bufík naběhne a po chvilce se přehřeje, což je normální pokud není v provozu oběhové čerpadlo. To jsem napojil podle manuálu, musel jsem ovšem použít manuál z dieseltech fora, protoze relé které je tady uvedené nemám, mát to z původního návodu. Jenže po přivedení +12V na zelený vodič na kontaktu 6 se nic neděje a pokud napětí na tomto vodiči nechám a otočim klíčem do polohy žhavení, rozjedou se ventilátory na chladiči. Nevíte prosím někdo kde dělám chybu? Možná sem jen něco přehlídnul. Děkuji

_________________
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodano

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - na prodej https://auto.bazos.cz/inzerat/84067055/Seat-Alhambra-20TDi-103kW-2009.php

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW


09 úno 10, 21:48:05 ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 16:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Napadají mě tři možnosti:

- na relé čerpadla musíš přivést napětí přes diodu aby se ti pak nedostávalo zpátky kdoví kam. Čili překontrolovat diodu, zda je OK.
- pak ověřit zda relé je opravdu na čerpadlo - za chodu čerpadla při nastartovaném autě ho třeba vytáhni z patice (snad není ještě i na něco jiného)
- ovládací vodič relé čerpadla nemusí možná být vždycky spínán +12V, ale třeba opačně zeměním na kostru. Já to u svého proměřoval a jak je to u jiných variant bohužel nevím

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


09 úno 10, 22:02:00 ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 10, 20:00:05
Příspěvky: 551
Bydliště: Ústí nad Labem
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
spíš teď přemejslim, protože jsem se dostal k druhému oběhovému čerpadlu, tak ho tam šoupnout nějam rovnou k bufíku třeba... ale nevím nevím. Jinak děkuji za rady...

_________________
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodano

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - na prodej https://auto.bazos.cz/inzerat/84067055/Seat-Alhambra-20TDi-103kW-2009.php

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW


10 úno 10, 18:49:07 ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 dub 08, 19:11:32
Příspěvky: 939
Bydliště: u Plzně
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Titanium
Čerpadlo u bufíka mají i sharani.

_________________
brácha od Čmelák 80
Ford G III, 2,0 TDci, titanium, černá metla, r.v. 2011, 103 kw


11 úno 10, 18:10:06 Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 09 lis 10, 21:44:39
Příspěvky: 50
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2005
tak zitra zkusim zapojit pres diodu ovladani rele 53 pro ventilator
nebude pak potreba dodelavat pomocne rele pro ventilator a tahat vodic na 18pin climatroniku
podle schematu je ovladane 15tkou pres rozpinaci rele X (rozpina pri startovani motoru)
takze staci pres diodu na zlutocerny vodic privest 12V a melo by to spustit rele ventilatoru

zitra dam vedet jak to dopadlo


18 pro 10, 22:13:23
Uživatel

Registrován: 09 lis 10, 21:44:39
Příspěvky: 50
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2005
tak rele 53 nemam :(
tudiz se vracim k variante s pomocnym rele u ventilatoru
pokud se bude spinat ventilator pozdeji (az pri urcite teplote), tak je treba zapnout zaraz s climatronikem (pin 20 cerveny konektor), jinak se zapise zavada do climatroniku o vadnem ventilatoru (nesnima otacky)


20 pro 10, 23:52:13
Uživatel

Registrován: 06 lis 08, 17:53:07
Příspěvky: 44
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Chlapi ja vam teraz nieco poviem - mam tyzden nezavisle kurenie BEZ vyhrievania interieru. Proste len motor a koniec. Pokial nalozim dve decka do sedaciek a kocik do kufra, vsetko teplo je v riti trikrat. Takze preto zohrievam len motor a zohrejem ho PODSTATNE viac ako keby bezal ventilator v interieri.

Foter ma sharan s klasickym vyhrievanim aj interieru.

Test u mna : vonku -1 stupnov, stlacim gombik na ovladaci, zhruba do 45-60 sekund bufik ide na plny vykon (este nedosahuje maximalnu teplotu v komore ale proste ide o dušu), po 12tich minutach ukazoval teplomer na pristrojovej doske 70 stupnov tak nech to v reali malo iba 55 ale proste super!!! U fotra za ten cas iste teplomer ani nepohne, vnutri ma zimu skoro uplne taku ako vonku, okna nie su odmrznute proste bufik nema sancu aj zohrievat vodu a aj zivit ventilator ktory z nej obrovske kvanta tepla odobera za ten cas.

Ja nastartujem, zapnem kurenie, nastavim na okna, po otvoreni okruhu ide zhruba 30 az 45 sekund chladny vzduch pokial sa premiesa voda, potom zacina ist prijemne teply vzduch. Fotrovi ide iba chladny vzduch pretoze proste voda nema ziadnu teplotu.

Tipnite si kto ma skor rozmrazene okna a nemusi oskrabovat !!



Vyskusajte si to niekto, odpojte si ten klimatronic ved je k tomu sialene jednoduchy pristup, pripadne sa teraz vyprdni na to rele a uvidis. A dajte sem svoje skusenosti... pre mna je toto riesenie urcite lepsie ako klasika s "vyhrievanim" interieru, lebo to vyhrievanie je - priznajme si otvorene - totalne neucinne. Nehladiac na spotrebu energie, ja zerem z baterky okolo 35W prve dve minuty pri nabehu bufiku, potom zhruba 15W...


Naposledy upravil mp3turbo dne 25 led 11, 11:07:30, celkově upraveno 1



24 led 11, 12:55:47
Uživatel

Registrován: 09 lis 10, 21:44:39
Příspěvky: 50
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2005
to je hezky poznatek,
my tam ten climatronic zapojujeme pro pripad dalkoveho ovladani (ktere je ve vyvoji)
po zapnuti bufiku jednotka(budouci) odcasuje 10minut a pak teprve pripne climatronic(ventilator)
na dalsich 10 minut
rekl bych ze to bude nejucinnejsi zpusob provozu NT


24 led 11, 13:04:03
Uživatel

Registrován: 06 lis 08, 17:53:07
Příspěvky: 44
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
jednoznacne. Casovac je vyborna vec, najprv by som to nechal 15-20 minut kurit bez ventilatora, az potom by som ho zapol. Preco 15 minut? Lebo pri vonkajsej teplote okolo -15 stupnov sa ani za tych 20 minut nedostane voda na 70 stupnov. No a tych 70 na teplomeri mi pride ako taka rozumna spodna hranica na "kurenie".

10 minut co mate naplanovanych je urcite malo. Velmi malo.

no a predovsetkym je to realna vec, oproti klasickemu systemu "ventilator okamzite" je to pecka - mam to vyskusane v praxi ;) Trubky pod autom mam obalene, bez nich by to bola asi minuta alebo dve navyse kvoli dalsim tepelnym stratam.


24 led 11, 15:28:05
Uživatel

Registrován: 06 lis 08, 17:53:07
Příspěvky: 44
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
tak som bol teraz na vylete, vonkajsia teplota podla climatronicu -6 stupnov, po 17tich minutach od cvaknutia gombiku na dialkovom ovladani (cize zhruba 15 minut prace bufiku) ukazuje teplomer motora 60 stupnov. Po nastartovani teplota trochu padne kusok dole tesne pod 60 stupnov, kurenie nic, zhruba po 20-30 sekundach zacina ist vlazny vzduch, po dalsej minute a pol kludnej pomalej jazdy ukazuje teplomer skoro 80 stupnov, z vetrakov ide prijemny teply vzduch.

vyzera to tak ze so znizujucou sa teplotou je potrebne rapidne dlhsie bufikovat, bohuzial. Nechcem vediet co by bolo pri -15 alebo -20 a to nie je ziadny extrem.

dokelu...


25 led 11, 2:21:43
Uživatel

Registrován: 04 lis 07, 10:55:04
Příspěvky: 593
Bydliště: Zlín
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW Ghia
Jestli to není tím,že D5W a jemu podobné NENÍ přídavné topení,ale příhřev motoru.


25 led 11, 7:00:34
 [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: