Logo
Poslední návštěva: 24 čer 18, 2:39:39
Právě je 24 čer 18, 2:39:39

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




 [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Předělání bufíku na nezávislé topení 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 črc 12, 20:22:24
Příspěvky: 929
Bydliště: Prostějov
Auto: Ford Mondeo 2.0i 107 kW LPG magic
Mám takovej dotaz, to trvalé napští ze sv. 30 co jde na rele u ventilátoru je zatíženo jakým proudem ? Jelikož se u veškšré instalace dělá defakto jen signální zapojení používám průřezy kabelů 0,5 mm^2, což pokud tam teče víc jak napovídá zapojení asi nebude OK a jelikož to chci i osadit pojistkou chtěl bych vědět na kolik to dimenzovat, je jasné, že pokud ten HE režim běží na první stupen nemusí tato hodnota být nějaká vysoká.


07 říj 13, 18:16:01
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 10, 20:00:05
Příspěvky: 551
Bydliště: Ústí nad Labem
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
V manualu od ebra na dostavbu je 4mm.
5A na ovládání bufika
10A na vodní pumpu
30A na ventilátor

Protože jsem dostavbovou sadu dostal dost očesanou o kabely a konektory, tak jsem dal jen jednu pojistku na vše - 25A - větší jsem u sebe neměl :-D
Jinak ta 25A pojistka stačí bohatě na vše, včetně toho, že můžu pustit u manuální klimy ventilátor na 4.stupeň.

_________________
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodano

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - na prodej https://auto.bazos.cz/inzerat/84067055/Seat-Alhambra-20TDi-103kW-2009.php

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW


07 říj 13, 18:35:34 ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 črc 12, 20:22:24
Příspěvky: 929
Bydliště: Prostějov
Auto: Ford Mondeo 2.0i 107 kW LPG magic
ty jako ale vem si jak je to přehoukany, proč dávat 10A pojistku na pumpu když to bere 0,8A.

Když se mrkneš sem:

http://www.kabelyvodice.cz/technicka-po ... ud_zat.php

Vidíš, že i vtom nejhorším případě by měl ten můj jednožilák 0,5 mm^2 zvládat v pohodě 7A - no zdá se mi to moc, já bych tomu věřil tak na 2A.

A podle té normy, by měl ten kábl o průřezu 4 mm^2 zvládat proud 25A, otázka je tedy kolik ten větrák bere, protože jak se dívám na tento návod, také tu jsou použity celkem tenké dráty, střihnout to a měřit se mi to moc nechce, ale myslím že to bude tak maximálně na 2,5 drát, si vem jak je "tenkej" ten drát co vede na tu sv. 30 a to je jištěny pojistkou 100A v motorovym prostoru. Jelikož se bere většinou to trvalé napětí odsud připadá mi z max. 2,5 káblu napojovat 4 mm kábel jako hloupost.


07 říj 13, 18:45:37
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 10, 20:00:05
Příspěvky: 551
Bydliště: Ústí nad Labem
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
hele, to nevim, neřešil jsem to.
Průřezy jsem zachoval podle toho, co na tý jednotce zbylo.
Jen jsem ořezal ty pojistky - protože když praskne pojistka na pumpě, tak vlastně nemusej ani foukat ventilátory a startovat bufík.
A podle mě k ventilátoru byl 4mm průřez v originále.
Na druhou stranu, kabel u ventilátoru stejně jednou střihnout musíš - a mělo by to se udělat tak, aby v případě potřeby fungoval ventilátor i bez jednotky, tedy nejlépe nasunovací konektory.

Já mam na kabelu z ventilátoru samici, na přívodu samce - tim jdou propojit. A jinak je v tom "vložen" ovládací obvod jednotky - relé je přímo v jednotce.

Každopádně se chystám to předělat, protože jednotka je u bufika a v podstatě jsou potom všechy kabely zbytečně přes celý auto. takže bych chtěl jednotku dát někam k baterce a dozadu táhnout jen 4 dráty - jednotka má v sobě 2 přepínací relé, který v podstatě jen posílaj signál

Ale bohužel, neni na to čas :-D

_________________
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodano

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - na prodej https://auto.bazos.cz/inzerat/84067055/Seat-Alhambra-20TDi-103kW-2009.php

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW


08 říj 13, 17:50:23 ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 02 led 12, 13:09:06
Příspěvky: 351
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Nechtělo se mi dělat to klasické zapojení bufíku jako NT s diodama a podobně...

Jozef Abel z vw-club.cz dělá svoji vlastní jednotku na přestavbu. Super věc... jednoduché zapojení... vše je jištěno proti zkratu, když k němu dojde jednotka okamžitě danou větev odpojí. Taky dochlazuje během vodního čerpadla bufík když byl spuštěn bez chodu motoru... A taky se nestříhá vedení k ventilátoru :-)
Navíc, při nastavené teplotě vody jednotka teprve pustí větrák - taky fajn věc.

Dodělal jsem rovnou i druhou baterii pod sedačku spolujezdce, bufík spouštím dálkou Easy Start R+, nebo origo stropníma hranatýma hodinama a nebo smskou... :-)

_________________
Výměny budíků+dodělání pal. počítače a tempomatu , diagnostika, dojezd a výměna displejů polodot/maxidot, podsvit ručiček atd. po zapnutí klíčku, dojezd el. oken pomocí origo DO, opravy bufíků......


26 říj 13, 22:20:27
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 črc 12, 20:22:24
Příspěvky: 929
Bydliště: Prostějov
Auto: Ford Mondeo 2.0i 107 kW LPG magic
kolik ta hračka stojí ?


26 říj 13, 22:48:51
Uživatel

Registrován: 02 led 12, 13:09:06
Příspěvky: 351
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
200e tusim

_________________
Výměny budíků+dodělání pal. počítače a tempomatu , diagnostika, dojezd a výměna displejů polodot/maxidot, podsvit ručiček atd. po zapnutí klíčku, dojezd el. oken pomocí origo DO, opravy bufíků......


27 říj 13, 8:11:54
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 10, 20:00:05
Příspěvky: 551
Bydliště: Ústí nad Labem
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
http://aukro.cz/diy-teplotni-spinac-vodeodolny-i3614281409.html

tohle mě inspirovalo k předělání NT zase o level víše. Ještě jsem to teda neobjednal, nechce někdo taky?

_________________
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodano

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - na prodej https://auto.bazos.cz/inzerat/84067055/Seat-Alhambra-20TDi-103kW-2009.php

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW


11 lis 13, 10:56:23 ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 02 led 12, 13:09:06
Příspěvky: 351
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
a kam dáš čidlo?...

_________________
Výměny budíků+dodělání pal. počítače a tempomatu , diagnostika, dojezd a výměna displejů polodot/maxidot, podsvit ručiček atd. po zapnutí klíčku, dojezd el. oken pomocí origo DO, opravy bufíků......


11 lis 13, 21:53:24
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
to čidlo jde dát kamkoli, je to normální průmyslový teplotní čidlo, bejvá na 2M kabelu, takže míst kam by se mohlo upíchnout se najde dost.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


11 lis 13, 22:47:14 Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 črc 12, 20:22:24
Příspěvky: 929
Bydliště: Prostějov
Auto: Ford Mondeo 2.0i 107 kW LPG magic
the.max píše:
to čidlo jde dát kamkoli, je to normální průmyslový teplotní čidlo, bejvá na 2M kabelu, takže míst kam by se mohlo upíchnout se najde dost.


už to mám objednany, musím to otestovat, to mě zajímá :D


11 lis 13, 23:49:24
Uživatel

Registrován: 09 lis 09, 15:13:18
Příspěvky: 214
Bydliště: Asch
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Kolegove,potrebuji poradit.Konecne jsem se dokopal k dodelani dalkoveho ovladani prihrevu motoru bufikem.Mam to jiz ovladane pres spinac,bez motoru,klasiku zapojeni s diodama.Uvazoval jsem o ovladani pres original dalku,kluk mi s tim pomuze.Potrebuji jenom zjistit,jak jsou zapojene a ovladane moturky centralu a ktere vodice jdou k jednotlivym moturkum.Hledal jsem na netu podrobna schemata,ale nepodarilo se mi najit neco k uzitku.


30 bře 14, 9:40:45
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Tady: http://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.php?f=6&t=5478 jsem dával kompletni schemata na Galaxy, takže jsi hledal asi špatně :smt023

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


30 bře 14, 10:35:33 Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 09 lis 09, 15:13:18
Příspěvky: 214
Bydliště: Asch
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Mam to stazene,centralni zamykani jsem tam nenasel.


30 bře 14, 11:33:12
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Centrál je ve schematech součástí alarmu a imobilizeru, takže koukni na 419-01A-00 Proti krádeži - aktivní - 419-01A-00-001.pdf. V těch schematech je (snad) všechno krom automatický převodovky, ta je tam jen blokově, ale tu sem zase sehnal z nějaké dílenské příručky. Vše co jsem hledal jsem tam vždy našel.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


30 bře 14, 16:33:28 Zobrazit autorovy stránky
 [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: