Logo
Právě je 20 zář 18, 9:06:47

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 Instalace stropních hodin 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 17:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
Malý návod na instalaci stropních dig. hodin.

Budeme potřebovat zhruba toto:
- stropní hodiny (pro GII s funkcí bufíku je to katalog.č. 1108876, cena 3535,-)
- instalační rámeček (pro GII katalog.č. 1036493, cena 135,-)
- 5-pólový konektor do hodin včetně pinů (nejlépe z vrakoviště, je k mání běžně i z jiných spotřebičů)
- lankový vodič průřez 0,5-0,8mm, délka 5x3m (je dobré sehnat různé barvy: červená, hnědá, bílá, šedá)

Hodiny a instalační rámeček:
Obrázek

Zapojení konektoru:
-KL15 - kontakt D15 spínací skříňky (je napětí po zapnutí zapalování) [černo/bílá]
-KL30 - trvalé plus 12V [červeno/černá]
-KL31 - kostra [hnědá]
-KL58b - osvětlení hodin [šedo/modrá]
-KL S - ovládání bufíku (pouze u varianty hodin se čtyřmi tlačítky a funkcí pro ovládání bufa) [zeleno/bílá]
Obrázek

Takovouto muldu byste měli mít na tapecu střechy. Pokud ji tam nemáte, tak babo raď.
Obrázek

Začneme demontáží tapecu střechy. Stačí jenom přední část a levý přední sloupek.
Nejprve tedy vydloubneme tropní světýlko pod kterým najdeme dva šrouby - ty vyšroubujeme.
Obrázek

Vycvakneme a odšroubujeme obě clonítka (levé i pravé) abychom měli tapec volnšější a nepoškodili ho. Následně odšroubujeme i zbylé dvě nacvakávací klipsny od clonítek. Bacha! Ty krytky dou opravdu dost blbě dolů. Je dobré páčit (ne točit) šroubovákem dle obrázku, ale podložit si ho nějakou podložkou (já použil tvrdou plast. destičku), jinak můžete poškodit tapec i krytku.
Obrázek

Vycvakneme krytku palubní desky pod předním "A" sloupkem, sundáme těsnění dveří v místě sloupku a následně sundáme i celý "A" sloupek. Musíme ho opatrně vytrhnout. Drží na třech narážecích trnech. Pak ještě sundáme celý kryt prostoru pojistek a reléové desky (levý spodní díl palub. desky).
Obrázek

Přiložíme montážní rámeček na tapec a tužkou obkreslíme výřez. Pozor! Je to asi to nejtěžší na celé instalaci :lol: Bo když to bude křivě, budou křivě i hodiny :idea:
Obrázek

Pomocí klasického žiletkového nože vyřízneme díru, jde to docela snadno. Pozor abychom nepoškodili nožem vodiče za tapecem. Mohou tam být od zpětného zrcátka nebo od stropního světýlka.
Obrázek

No a vsadíme rámeček
Obrázek

Připravíme si konektor k hodinám a lankové vodiče. Mě se osvědčilo použít starý konektor i s piny a cca 10cm origo vodičů, které jsem jenom nastavil a bylo hotovo. Je dobré použít takové barvy vodičů, které alespoň částečně odpovídají origo vodičům (dvoubarevné se vám asi nepodaří sehnat). Délka vodičů by měla bohatě stačit cca 3m
Obrázek

Konektor prostrčíme instalačním rámečkem a vodiče táhneme podél skla stropním tapecem, dále levým "A" sloupkem těsně vedle stávajícího svazku až do prostoru reléové desky. Zde je dobře přístupný kostřící bod. Hnědý vodič (sv.31) tedy zkrátíme tak akorát k němu a naletujeme očko. Přišroubujeme a kostru máme hotovou.
Obrázek

Další dva důležité vodiče (červený 30 a šedý 58b) zkrátíme na vhodnou délku tak aby daly akorát ke združenému vypínači světel kde jsou pěkně na ráně k dispozici jak trvalé napětí (sv.30), tak regulované napětí pro podsvit přístrojů (sv.58d). Původní vodiče nepřerušujeme, pouze oholíme kousek izolace a naše vodiče opatrně naletujeme a důkladně zaizolujeme.
POZOR: Napětí na sv.30 združeného přepínače světel je jištěno poměrně silnou pojistkou (110A) v motorovém prostoru, pracujeme tedy opatrně nebo raději odpojíme baterku. Proto je také nutné i veškeré izolace a vedení vodičů provádět poctivě aby v budoucnu nemohlo dojít ke zkratu. Díky silné pojistce by to mohlo být nebezpečné! Určitě by bylo správné v tomto místě vložit a připojit se přes pojistku (nějakou tu kabelovou), ale znáte to, kovářova kobyla :?
Obrázek

Trochu upravíme kabeláž a omotáme původní páskou. Ten svazek vodičů co vede dál doprava je pro účel instalace relé pro spínání bufíku a GSM dálkového ovladače, tedy pokud něco takového plánujete, tak s tím zrovna počítejte a připravte si to.
Obrázek

Tak a tady by instalace hodin mohla skončit. Máme připojeny nejdůležitější vodiče. Zbyl nám vodič ze svorky 15, který bychom měli připojit na svorku D15 spínací skříňky. Toto napětí je bohužel buď přímo na spínací skříňce nebo v reléové desce, do které se mi nechtělo vrtat a vzhledem k tomu, že tato svorka hodin zřejmě nezpůsobí nic jiného než, že se po zapnutí zapalování rozsvítí podsvit hodin, nebudeme ji asi muset připojovat, protože podsvit nám bude svítit jakmile rozsvítíme světla, což by mělo být pořád, esli se nepletu.
Dalším nepřipojeným vodičem je v případě hodin s funkcí ovládání bufíku svorka KL-S, to je ale na jiné téma v jiném vlákně.
viewtopic.php?f=6&t=1235&start=0

Tedy náš výsledek by měl vypadat asi takto:
Obrázek

A SAKRA! NENDOU :shock: KDE UDĚLALI SOUDRUZI CHYBU :shock:


Edit: 28.3.2009

Konečně jsem dodělal a zapojil i to relé pro ovládání bufíka od spínacích hodin. Funguje to parádně. Bufík se dá pustit buď ručně tlačítkem na hodinách nebo naprogramovat čas automatického puštění na určitou hodinu. Pustí se vždy pouze na půl hodiny a pak se sám vypne (to dělají ty hodiny), což je přesně to co potřebuju, protože sám jsem na to vypínání občas zapoměl.

Obrázek

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


Naposledy upravil Subi dne 28 bře 09, 14:40:31, celkově upraveno 3



09 úno 09, 20:40:44
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 21:11:01
Příspěvky: 4553
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Dobrý návod :smt023 , ale na spojení vodičů bych použil rychlosvorky stojí kolem 4Kč a jsou fakt spolehlivé :wink:

Obrázek

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


09 úno 09, 21:39:55
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 črc 08, 15:23:17
Příspěvky: 269
Bydliště: Teplice, Praha
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW LPG
Odpovědět s citací
Pěkný návod subi, ale ta práce mě odradila. Asi si budu muset zvyknout na ty analogy :smt089

_________________
Škoda Fabia I 1.2 maxV3 0 kW klacek


09 úno 09, 22:23:50
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 17:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
Briane to je přesně to co bych potřeboval, bez nich je to takový fušerský, souhlasím! Kde se to dá koupit? Nejlépe přes net, do obchodů nerad chodím :P

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


09 úno 09, 22:50:19
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 21:11:01
Příspěvky: 4553
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
U nás to mají v každé mototechně, nebo jak se těm krámům s autodíly dnes říká :wink: . A mají je na různé průřezy vodičů.

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


09 úno 09, 22:53:51
Profil
Uživatel

Registrován: 04 lis 07, 11:55:04
Příspěvky: 593
Bydliště: Zlín
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW Ghia
Odpovědět s citací
Brian: NEDOPORUČUJI jedna zima,jedno léto,rozdíl teplot a potom hledáš a hledáš.Plast povolí a hned tam kontakt je,pohneš kabeláží a už tam není.Dáš si to někde pod přístrojovku a máš o zábavu postarané.Prostě nespolehlivé,dobré na kratkodobé spojení na přístupném místě.


SUBI-Pochvala,jak budeš zas něco dělat tak foť.Máš ten postup fakt pěkně udělaný.


10 úno 09, 14:04:17
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 21:11:01
Příspěvky: 4553
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Milda nikdy jsem neměl s rychlosvorkami problém, je jen důležité použít tu správnou svorku na správný průřez vodiče.

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


10 úno 09, 21:41:25
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 dub 08, 20:11:32
Příspěvky: 939
Bydliště: u Plzně
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Titanium
Odpovědět s citací
Subi :smt023 :prayer:
krásná práce.Až na tu cenu těch hodin bych do toho taky šel.
Zrovna tyhle plastový svorky silně nedoporučuju.Už mně párkrát pěkně vyškolili.

_________________
brácha od Čmelák 80
Ford G III, 2,0 TDci, titanium, černá metla, r.v. 2011, 103 kw


10 úno 09, 22:12:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 17:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
JoJo cena hodin je k :smt089 , ale když si vemu, že bych stejně musel nějaký spínačky na bufa kupovat, což je něco kolem 2tis. tak jsem šel raději do originálu, protože ty nabastlený někde na palubce nemusím :roll:

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


10 úno 09, 22:17:45
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 dub 08, 20:11:32
Příspěvky: 939
Bydliště: u Plzně
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Titanium
Odpovědět s citací
Já používám ka spínání dálkový ovládání od alarmu Magicar-funguje neskutečně daleko a to jsem dal anténu do střechy pod tapec.

_________________
brácha od Čmelák 80
Ford G III, 2,0 TDci, titanium, černá metla, r.v. 2011, 103 kw


10 úno 09, 22:21:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 17:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
JoJo, dálkový taky bude, ale GSM s GPS. Spínačky jsou navíc pro ruční ovládání, časový spnutí a taky proto, že mě tam ta prázdná mulda štvala :lol:

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


10 úno 09, 22:24:18
Profil ICQ
Uživatel

Registrován: 03 úno 09, 15:48:13
Příspěvky: 61
Bydliště: Libouchec
Auto: Ford Galaxy I 2.0i 85 kW
Odpovědět s citací
Poraďte někdo kde je mám sehnat smt024 / dig. hodiny / Každej koho se ptám říká nemám :smt089


19 úno 09, 9:59:46
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 17:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
Tak hodiny se mi vrátily z reklamace opravený (teda vlastně nový) a tak jsem je konečně osadil a dodělal i to spínání bufíka. Přidal jsem to na konec prvního příspěvku.
Fachá to super, doufám, že to vydrží!

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


28 bře 09, 14:43:10
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 21:11:01
Příspěvky: 4553
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Dnes jsem též nainstaloval hodiny. Návod dost dobrý, nemusel jsem už hledat kam co zapojit :-D .
Na propojení vodičů jsem použil tyto Wago spojky, cena 8,50 kus a mají je v obchodech s elektroinstalačním materiálem:

Obrázek

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


25 úno 10, 22:35:02
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 17:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
Ty běžně v práci používáme, ale není to na průběžný kabel :-(
musíš ho přerušit, ale jinak fajne věcička ;-)

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


25 úno 10, 22:42:39
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: