Logo
Poslední návštěva: 25 čer 18, 18:48:46
Právě je 25 čer 18, 18:48:46

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




 [ Příspěvků: 15 ] 
 Demontáž alternátoru a kompresoru klimatizace 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 16:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Dám sem pár fotek, které jsem udělal při výměně kompresorů klimatizace. Třeba se to ještě někomu bude hodit.

Před demontáží bychom měli nejprve odsát nápň chladiva, kterou následně můžeme opět použít. Já jsem na to ale neměl aparaturu a na silvestra ani nikoho takovýho nesehnal, tak sem ho normálně pustil do vzduchu :cry: Věčná škoda.

Budeme k tomu potřebovat pouze běžné nářadí:

- velkou a malou gola sadu
- sadu obyč imbus klíčů
- stranové a očkové klíče
- hever (abysme se aspoň trochu dostali pod auto)
- baterku
- šroubováky

Odstrojíme plast kryt motoru a spodní plast dekl pod motorem. Měli bychom vidět asi toto :lol:

Obrázek

Odpojíme konektor od alternátoru, sejmeme plast. čepičku a odšroubujeme matku pod kterou je očko "+" pólu dobíjení. Odpojené očko pro jistotu důkladně zaizolujeme.

Obrázek

Ještě musíme opatrně uvolnit kabel z plastové objímky. Jde to dobře pomocí malého šroubováčku, kterým mírně vypáčíme zakleslý ozubený pásek a objímku tak otevřeme.

Obrázek

Sundáme napínák drážkového řemene. Použijeme vhodný stranový klíč, který nasadíme na hliníkový výstupek a zapáčíme ve směru jízdy až se nám budou krýt otvory pro zajištění, do kterých zasuneme vhodný imbus klíč. Povolíme tři šrouby a napínák sundáme.

Obrázek

Pro jistotu si označíme směr nasazení řemene abychom ho vrátili zpátky stejně, jinak se prý snižuje jeho životnost.
Zároveň povolíme oba šrouby, které drží alternátor. Jeden je vidět na obrázku a druhý je zcela stejný, pouze ze spodní strany alternátoru. Přístupný je snadno takto odshora. Alternátor pomocí trocha síly a mírného páčení vyjmeme směrem dopředu a nahoru.

Obrázek

Ještě je vhodné sundat i tento kulatý bazmek :shock: . Drží pouze na jednom velkém imbus šroubu, který je přímo pod tou bandaskou.

Obrázek

Alternátor je venku a už vidíme kompresor. Odpojíme konektor a plast. příchytku můžeme vypáčit z plech. držáku nebo ji rozebrat. Mě nešla, tak jsem ji vypáčil z toho plechu, šlo to snadno.
Vyšroubujeme jeden vrchní šroub a teď už musíme vlízt pod auto a pokračovat tam.

Obrázek

Ze spodní strany motoru odšroubujeme druhý šroub, který drží kompresor a ze zadní strany kompresoru i dva imbus šrouby držící přívody potrubí chladiva. Pozor! Pokud nemáte chladivo odsáté, bude vám v tuto chvíli utíkat, tak abyste se ho nenadýchali!
Následně kompresor za pomoci mírného páčení vysuneme stejným způsobem jako alternátor z úchytů a vrchem vyndáme.

Tak a tady už je venku! To je ten původní i ten co tam půjde místo něj:

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Tak a to už je jenom díra v motorovém prostoru :lol:
Přívodní hadice chladiva i vývody v kompresoru důkladně zakryjeme aby se nám do rozvodu a do kompresoru nedostaly nečistoty.

Obrázek

Opětovnou montáž provádíme více méně v opačném pořadí. Pouze před nasazením kompresoru a alternátoru si nepatrně (stačí o půl milimetru) roztáhněte dosedací futra, bo jinak to tam de opravdu ztuha.
Stačí pomocí nějakého šroubu (třeba i toho kterým jsou přichzceny, ale musíte to víc vypodložkovat :wink: ) vytáhnout futýrko směrem ven.

Obrázek

No a teď už jenom nechat klimu znovu naplnit a snad bude fungovat :smt041

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


Naposledy upravil Subi dne 01 led 09, 10:24:24, celkově upraveno 1



31 pro 08, 19:06:10 ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 20:11:01
Příspěvky: 4547
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Heský návod :smt041 .

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


31 pro 08, 20:56:17
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 07, 18:10:54
Příspěvky: 3192
Bydliště: Hulín
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2005
Subi dobrý :smt023

_________________
Ford Galaxy 1,9 TDI PD 85 kW, chip by Alpiners2 109 kW, EGR off, Oil Catch tank, r.v.2005


31 pro 08, 21:19:50
Uživatel

Registrován: 05 bře 08, 19:43:27
Příspěvky: 33
Bydliště: Kladno
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW r.v.1996
Krásná prace šikulka. :smt041

_________________
Galaxy 1,9tdi 66kw r.v.96


01 led 09, 19:41:42 ICQ
Uživatel

Registrován: 19 čer 08, 22:16:52
Příspěvky: 35
Bydliště: České Budějovice
Auto: Ford Galaxy I 2.0 DOHC
Přesně tohle mě na jaře čeká, tak že supr práce.
Díky.

_________________
Galaxy 2.0 DOHC r.v.1997
ICQ: 221552966


02 led 09, 13:40:10 ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 08, 16:00:28
Příspěvky: 1796
Bydliště: Chomutovsko
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW r.v.1998
Dobrá práce pane šikovnej. :smt041

_________________
Když auto,tak pořádny
Ford Galaxy-r.v 1998 1.9TDI 66kw


04 led 09, 22:17:37
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 16:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Při výměně kompresoru by se měl systém klimatizace prý důkladně propláchnout.
Tady sem k tomu něco sehnal:

Postup při výměně kompresoru:
http://www.auto-klima.cz/soubor-pruvodc ... mb-13-.pdf

Způsob a důvody proplachu systému klimatizace:
http://www.miteral.cz/produkty/tecnotest/proplach.htm

Prý se to ale dělá při odpojeném kompresoru a kompresor se asi proplachuje samostatně :?: , takže zase trochu komplikace a moc jsem to uspěchal :x Chybama se člověk učí a učenej z nebe nespad :lol:
Tak ještě sehnat někoho kdo na ten proplach má aparaturu a trochu tomu rozumí :idea:

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


14 led 09, 17:29:38 ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 lis 07, 21:21:21
Příspěvky: 2012
Bydliště: Mlada Boleslav
Auto: Ford S-Max 2.2 TDCi 129 kW
Subi ty si koupil repas kompresor nebo novy :shock:
jo skvěle info

_________________
Galaxy TDI 81kw
http://www.youtube.com/watch?v=6-BfzAnTKcI


12 úno 09, 21:16:58 ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 16:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Koupil jsem starý nerepasovaný od DOHC. Myslel jsem, že ho tam dám na chvíli a ten můj původní si nechám zrepasovat a pak ho tam vrátím. Nakonec ale zkusím naplnit klimu s tím od DOHC a uvidíme esli nebude problém. Budu to vědět tak do měsíce, zatím jezdím s prázdnou klimou.

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


12 úno 09, 22:32:39 ICQ
Uživatel

Registrován: 23 bře 08, 16:10:40
Příspěvky: 402
Bydliště: Slovensko,Levoča
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 16V 107 kW+LPG
super navod :smt041 :smt041 :smt041

_________________
FORD GALAXY II 2,3 16V +LPG r.v.2000


14 úno 09, 10:32:53 ICQ
Uživatel

Registrován: 06 říj 08, 21:04:32
Příspěvky: 6
Auto: Ford Galaxy II 1,9 TDi PD 85 kW r.v.2001
přehledný a přesný návod,jsi borec..... určitě se to bude někdy hodit


18 úno 09, 10:36:34
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 16:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Koukám, že jsem nenapsal jak jsem dopadl :shock:

Nechal jsem to naplnit s tím kompem do DOHC, bez jakohokoliv proplachování a i dehydrátor je původní a šlape to jak hodinky.

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


28 led 10, 16:57:58 ICQ
Uživatel

Registrován: 22 kvě 10, 11:36:51
Příspěvky: 7
Bydliště: Kroměřížsko
Auto: Ford Galaxy I 2.0 DOHC 85 kW
Zdarvím všechny :smt1133: . Přesně to samé mě bude také čekat. Demontáž a montáž. Perfektní a podrobný návod " jak na to " :-D Měl jsem svoji G I v servisu na doplnění a kontrolu a tam zjistili, že je v "pasti" spojka na kompresoru. Oprava kolem 8tis. Což teď nemám. Nicméně předpokládám, že se spojkou odešel i kompresor. Co by to mohlo způsobit, že spojka odešla? Pokud není náplň , tak by se klima neměla spustit, ne? V době prázdnim hodně opatrnosti na silnicích. Zdravím všechny


03 črc 10, 20:50:44
Uživatel

Registrován: 28 kvě 13, 20:25:15
Příspěvky: 1
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Ahoj Subi, kde jsi koupil ten kompresor prosím? Budu muset můj asi vyměnit, protože se mi vůbec nefunguje (netočí se při spuštěné klimatizaci). Mám GII 1.9TDI PD 2002 85kW


22 srp 13, 20:40:57
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 21:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
A nemas spatnou jen spojku kompresoru?

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


22 srp 13, 23:54:56 Zobrazit autorovy stránky
 [ Příspěvků: 15 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: jenda.master a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: