Logo
Právě je 24 zář 18, 15:59:12

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 89 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW 
Autor Zpráva
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 17:47:59
Příspěvky: 12964
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Demontujeme plastové kryty baterie,motoru a přepážku za motorem.
Odpojime čidla a demontujeme vzduchovou hadici a sací potrubí.

Příloha:
Plastove kryty.JPG


Demontované plasty,přepážka,trubka a hadice.

Příloha:
Odstrojeny motor.JPG


Zajistíme auto proti pohybu a zvedneme předek auta,položíme ho na kozičky aby jsme mohli bezpečně dělat pod autem.
Demontujeme spodní kryt motoru.

Příloha:
zvednute auto.JPG


Povolíme tři matičky na kolenu výfuku.
Vyhákneme koleno výfuku ze silentbloků.
Výfuk odkloníme přivážeme kusem drátu aby nám nepřekážel.
Pozor na těsnění abychom jej nepoškodili.

Příloha:
vyfuk.JPG


Odpojíme hadici od turba k intelcooleru a hadičku od regulace naklápění lopatek.

Příloha:
Regulace turba.JPG


Odpojíme trubičku mazání a její zajištění na turbu, abychom ji mohli odklonit a zpátečku mazání turba.
(z důvodu špatného přístupu a viditelnosti dávám pouze ilustrační foto, kde se trubička mazaní a zpátečka do olejové vany nachází.)

Příloha:
Trubky.JPG


Odpojíme dvě nerezové trubky.
Pozor na těsnění.
Vrchní šrouby půjdou povolit pouze z hora a spodní pouze ze spodu.

Příloha:
Trubky2.JPG


Povolíme 8 ks matek na výfukových svodech a jeden šroub z boku na držáku pod turbem.
Opatrně sundáme turbo,aby jsme nepoškodili těsnění ( pohlídejte si podložky, jsou tlusté a při ztátě špatně nahraditelné).
Turbo vyjmeme směrem dozadu k výfuku nad poloosou.
Musí se vyndat,jako "ježek z klece". 8-)

Příloha:
Turbo ven.JPG


Demontované turbo.

Příloha:
Demontovane turbo.JPG


UPZORNĚNÍ: V žádném případě nedemontovat hliníkovou část turba.
Je vyvážená na stolici a nikdo by to doma už nesložil.
Turbo by bylo nenávratně určeno na repasi odborníkem.
Při celé manipulaci s turbem dávat pozor na vrtulky z obou stran,aby nedošlo k jejich poškození !!!


Odjistíme segerovku na táhlu regulace a odpojíme táhlo.
Povolíme 5 šroubů na turbu.
Šrouby jdou obvykle velmi špatně povolit.
V mém případě nešly povolit dva šrouby a strhly se hrany.
Šrouby se musely uvolnit za pomoci majzlíku.

Příloha:
šrouby.JPG


Rozdělení turba jde většinou dost špatně a musí se použít nějaký uvolňovač a například nahřát plynovým hořákem.
S Petrem jsme to dělali za použití kladiva a hliníkové kulatiny,aby jsme nepoškodil litinový obal turba.
Boucháme do označených míst z vrchní strany tam,kde byly šrouby.

Příloha:
Uvolnění turba.JPG


Rozdělíme turbo a dáváme pozor abychom neztratili nějaké součástky.

Příloha:
Rozdělené turbo.JPG


Zakarbonované, zatuhlé naklápění lopatek.

Příloha:
Turbo1.JPG

Příloha:
Turbo2.JPG

Příloha:
Turbo2.JPG

Příloha:
Turbo4.JPG


Vyjmeme věnec,naklápění lopatek a důkladně očistíme od karbonu například technickým benzínem.
Groty a menši škrábance jsem zaleštil jemným brusným papírem číslo 600.
Litinový obal,drážky vyčistíme ocelovým kartáčem.
Všechny závity pročistíme od rezu závitníkem a šrouby očkem.

Příloha:
Závity.JPG


Turbo opatrně složíme a před sešroubováním odzkoušíme,zda se nám turbinka lehce točí.

Příloha:
skládání.JPG


Závity na turbu si prostříkneme například měděným sprayem a utáhneme šrouby na turbu do kříže.
Použili jsem nové pevnostní šrouby.

Příloha:
Nové šrouby.JPG


Složené vyčištěné turbo připravené k opětovné montáži.

Příloha:
Složené turbo.JPG


Při montáži postupujeme opačným způsobem jako při demontáži.
Po namontování turba a před zapojením trubky mazání,stříkneme stříkačkou olej do turba.
Při prvním startu by se jinak turbo točilo nasucho než by se tam dostal olej od motoru a hrozilo by poškození turba.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


22 úno 09, 23:52:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 17:47:59
Příspěvky: 12964
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Další ilistrační fotky motoru a turba. :mrgreen:


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


22 úno 09, 23:57:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 led 09, 1:28:54
Příspěvky: 139
Bydliště: Cheb
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Super návod :smt041

_________________
Ford S Max 2.0 TDCi 103 kW,r.v. 2008
Renault Scénic 1.6 16V r.v. 2001


23 úno 09, 0:48:34
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24 črc 08, 18:56:57
Příspěvky: 1609
Bydliště: Stolany (okr. Chrudim)
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Pekna prace, peknej navod.
Jses fachman admine. :smt023

_________________
Piňos
Ford Galaxy II, 1.9 TDi (85 kW), r. v. 2004


23 úno 09, 7:48:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 23 bře 08, 17:10:40
Příspěvky: 402
Bydliště: Slovensko,Levoča
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 16V 107 kW+LPG
Odpovědět s citací
super navod :smt041 :smt041 :smt041 :smt041

_________________
FORD GALAXY II 2,3 16V +LPG r.v.2000


23 úno 09, 10:59:58
Profil ICQ
Uživatel

Registrován: 06 říj 08, 22:04:32
Příspěvky: 6
Auto: Ford Galaxy II 1,9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Odpovědět s citací
no krásný návod, opravdu jsi mochr :smt023


23 úno 09, 14:06:11
Profil
Uživatel

Registrován: 06 úno 09, 20:08:51
Příspěvky: 1449
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
:smt023 Skvělí,smekám :prayer: :prayer: :prayer:


23 úno 09, 20:26:14
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17 pro 07, 19:10:59
Příspěvky: 1875
Bydliště: Krupka u Teplic
Auto: Ford Galaxy I 2.3 107 kW r.v.1999
Odpovědět s citací
Moc hezkej návod :smt041 :smt041

_________________
Ford Galaxy 2.3i,107 kw,1999
Opravy výfuků-přezouvání kol-všemožné opravy aut


23 úno 09, 20:31:47
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 08, 17:14:16
Příspěvky: 2135
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
No to je paráda :smt041
Ale takhle na fotkáých to vypadá jako brnkačka :lol:
Doufám, že mě to zatím nečeká :shock:

_________________
Galaxy II 1.9 TDi PD 96kW Ghia r.v.2005


25 úno 09, 0:30:10
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 08, 17:00:28
Příspěvky: 1796
Bydliště: Chomutovsko
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW r.v.1998
Odpovědět s citací
Pěkný návod Lado.Ty jsi měl problem s turbem,nabo jsi to čistil jen preventivne?já bych ho chtel vyndat na jaře.A vyčistit.

_________________
Když auto,tak pořádny
Ford Galaxy-r.v 1998 1.9TDI 66kw


25 úno 09, 17:00:50
Profil
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 17:47:59
Příspěvky: 12964
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Padalo mě to do nouzového režimu.
Naklápění lopatek bylo uplně zatuhlé.

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


25 úno 09, 18:31:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27 úno 08, 21:00:55
Příspěvky: 186
Bydliště: Kladno, Praha, Slaný
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 110 kW
Odpovědět s citací
Já sem pak dám pár fotek jak vypadá rozebraná i ta hliníková část ... pro zajímavost

A pokud se čistí turbo, je dobré vyčistit i sání a popř zaslepit EGR, prospěje to motoru (líp se mu dýchá)

_________________
CHIPTUNING , DOJEZD KM, orig. Diagnostika-VAG i BOSCH, elektrika, opravy přihřívačů, Alarmy, ZÁMKY Řazení
Tempomaty, Palub.PC, MAXIDOTY, POLODOTY, Oleje, kompletní servis

tel.+420 605 040 040


25 úno 09, 20:32:12
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 08, 15:17:38
Příspěvky: 94
Bydliště: Pchery/Kladno
Auto: Ford Galaxy II 1,9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Ládo super práce. No za mě to motor už vyřešil :oops: . Turbo se rosekalo, kousky lopatek byly i v chladiči turba a olej to naházelo do motoru, do vejfuku a mám zeblitý celý celý prostor za motorem a celý podvozek má ted príma konzervaci. Až se k tomu dostanu udělám fotky.. :x

_________________
Ford Galaxy 1,9 TDI PD 85 kW r.v 2000
Citroen Berlingo II Multispace 1,6 HDI 90k


08 bře 09, 22:40:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 03 bře 09, 20:13:13
Příspěvky: 67
Bydliště: Hlinsko
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW Ghia Aut
Odpovědět s citací
No tak to je dobrý, kdo umí.... Všechno co má víc než dvě hadice a nad 5 šroubů je pro mě perpetum mobile. No a to má fungovat samo a hlavně bez mého zásahu. Koukám, že dokážeš modrou kouli zgenerálkovat tak, že z ní bude fungl nový červený kvádr. Tebe musí doma nosit na rukách :lol:


09 bře 09, 20:35:01
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 dub 08, 23:04:55
Příspěvky: 1066
Bydliště: Šenov u Ostravy
Auto: Opel Vivaro 1.6 2016
Odpovědět s citací
krasna prace lado,asi me to brzo potka taky.asi to udelam jak se otepli preventivne.
moc pekny navod. :smt041 :smt041

_________________
Užívej si srazů pokud žiješ,jak umřeš bude ti to na nic


10 bře 09, 13:05:46
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 89 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron