Logo
Právě je 14 pro 18, 8:52:24

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Výměna pojistkové skříně G II 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 10, 7:01:30
Příspěvky: 109
Bydliště: Police nad Metují
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
malá zkušenost s touto opravou.Také hřál kabel od alternátoru,pojistka 150A také vyhřátá,tak jsem jí nahradil novou,kabel také úplně nový.Přes léto v pohodě,ale teď v zimě 2x pojistka v tahu.Hledal jsem příčinu ale bohužel nic jsem nenašel.Nakonec padlo podezření na 150A pojistku (neoriginální) a zjistili jsme zajímavou věc.Při měření a proudu 80A po 5 minutách došlo k přerušení pojistky.Tak jsme si zajistili originální,při stejném zatížení naprosto v pohodě.Takže pozor : na trhu jsou pojistky sice s označením 150A ale vlastnosti mají úplně jiné :evil: .Nákupem neoriginální si můžete nadělat mnoho starostí a v mazaném servisu jsou schopni z vás vytáhnou pořádný balík peněz za zjištění a opravu.Určitě vám neřeknou,že to bylo pojistkou ale vyčíslí vám,co vše museli dělat atd.....a vy budete solit. :-)


23 pro 11, 20:26:25
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 11, 20:47:16
Příspěvky: 332
Bydliště: Kroměříž
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW 2001
Odpovědět s citací
Nazdar vespolek, taky mě potkalo vyhoření krabičky - povolené matičky '](*,)' . Byl mi na to kouknout autoelektrikář a naletoval mi nové očko na kabel od alternátoru a dali jsme novou 150A pojistku + šroubek s matičkou. Všecko ok. Teď jsem po nějaké delší jízdě kontrolně otevřel pojistkovku znovu a šahl na dráty. Ten opravený od altíku pohoda, hřeje jen decentně, ale ten hned pod ním se 110A pojistkou (klima, interiér?) byl zahřátý, že na očku nešel udržet prst a na kabelu přes bužírku jen stěží. Rozhod jsem se ucvaknout origo očko a naletovat tam nové. Asi to bude trochu průvodní jev v tomto stáří. Chci se zeptat - hřejou vám někomu i ty spodní dráty se slabšíma pojistkama? Nevím, jestli je to normální, je fakt, že tady máme přes 35°C... Asi to radší proletuju všecko. Chci se jen ujistit, že ty teploty jsou relativně běžné - ? Pojedem na několik dní na Slovensko a nechci, aby mě to někde 500km od baráku vypeklo.
Díky moc všem :prayer:

_________________
Host do domu - čagan do ruky :-)


02 srp 12, 10:06:33
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 11, 20:47:16
Příspěvky: 332
Bydliště: Kroměříž
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW 2001
Odpovědět s citací
Odpovím si sám :lol: Normální to teda není, aby dráty hřály jak cosi... Proletoval jsem všecky spoje konců k očkám - to krimpování je na prvních 10 let života :lol: jak to zoxiduje, nastává mazec. Včera testováno po 160km svižné jízdy se zaplou klimou na dálnici a káble studené jak psí čumák :-D Takže kdo se bojí požáru jako já, nechť pájí, stojí to fakt za to :smt041

_________________
Host do domu - čagan do ruky :-)


05 srp 12, 15:50:35
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 črc 12, 20:22:24
Příspěvky: 930
Bydliště: Prostějov
Auto: Ford Mondeo 2.0i 107 kW LPG magic
Odpovědět s citací
takže jen propájels ta očka v pojistkovce a pomohlo to ? zkusím to taky preventivně udělat.


03 zář 12, 22:14:56
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 11, 20:47:16
Příspěvky: 332
Bydliště: Kroměříž
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW 2001
Odpovědět s citací
Jojo, očka jsem vyloženě prolil cínem, aby byl kabel na konci úplně zaplavený a plynule přecházel v očko. Myslím, že se to hodně vyplatí - ono v tom samotném krimpování se časem udělá slušný přechoďák - kabel zoxiduje a stlačení krimpování povolí (to nemluvím o povolených matičkách na těch očkách :lol: ). Na některých drátech u nás nešla udržet ruka a po proletování byly i za ukrutného horka venku a puštěné klimy po 200km jízdy studené jak ze sklepa. Zítra to budu letovat i kámošovi tady v Km, má taky GII. Problém u mě je, že nemám tady silnou pájku např. co se dřív používala na střešní plechy atd. ale jen 100W trafomršku a to je slabota. První očko jsem se díval pod ruky autoelektrikářovi a ten statečně jednou rukou pájel a druhou to roštoval (očko) zespodu proti tomu plynovým zapalovačem na šporáky :-P a super, po cca 15ti vteřinách cín tekl jak voda :mrgreen: Pak jen začistíš očouzení a frčíš :smt041

_________________
Host do domu - čagan do ruky :-)


03 zář 12, 22:35:26
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 črc 12, 20:22:24
Příspěvky: 930
Bydliště: Prostějov
Auto: Ford Mondeo 2.0i 107 kW LPG magic
Odpovědět s citací
dík a je třeba odpojit baterku ? já mám plynovou pájku, tak to snad pojede rychle


03 zář 12, 22:55:05
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 11, 20:47:16
Příspěvky: 332
Bydliště: Kroměříž
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW 2001
Odpovědět s citací
Já jsem ji teda neodpojoval, ale dával jsem hodně bacha, abych s tím nikde neškrtl, náhoda je blbec. Nemyslím si, že by někde byl interiér napojený na tak citlivou elektroniku, které by vadily špičky při zap/vyp trafopájky, jako třeba u základní desky PC. Hlavně nesmí blafat motor a točit se altík... :cool: (já vím, že víš!) Plynovka je u tohoto k nezaplacení. Ještě jsem zapomněl říct, že jsem to hodně proléval pájecí kapalinou, aby to chytlo.

_________________
Host do domu - čagan do ruky :-)


03 zář 12, 23:04:44
Profil
Uživatel

Registrován: 02 led 12, 13:09:06
Příspěvky: 351
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
dle mně je nejlepší staré očko ustřihnout i s kusem kabelu - protože je stejně pod očkem a kousek za ním zoxidovaný a vyhřátý, čili kaput (co jen délka dovolí, moc rezerva tam není) a pak kleštěma k tomu určenýma nalisovat nové očko. a je klid. případně to prolít cínem, pak to bude 110% jistota

_________________
Výměny budíků+dodělání pal. počítače a tempomatu , diagnostika, dojezd a výměna displejů polodot/maxidot, podsvit ručiček atd. po zapnutí klíčku, dojezd el. oken pomocí origo DO, opravy bufíků......


15 zář 12, 8:48:12
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 11, 20:47:16
Příspěvky: 332
Bydliště: Kroměříž
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW 2001
Odpovědět s citací
Máš recht. Přesně tak jsem to udělal u 2 nejsilnějších černých drátů co jsou na pojistkách přes 100A. Ucvaknout a nové očko, délka kabelů je dostačující. U těch 3 červených tenkých kabelů (myslím 60A a 2x 40A) jsem pouze preventivně prolil cínem, ty vyhřáté nebyly :-)

_________________
Host do domu - čagan do ruky :-)


15 zář 12, 14:34:07
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27 led 11, 15:32:11
Příspěvky: 160
Bydliště: Reichenberg-Lbc
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2002
Odpovědět s citací
pokud propájím nebo tedy nacvakám nový očka, má to cenu dělat i na alťasu a startéru nebo stačí jen pojistkovka? na alťas bych se snad ještě dostal, ale startér a kostry motoru už ne.
chci je propájet v pojistkovce ale s pomocí kys. solné a pročistit tak oxidaci v očku a pořádně prohřát ať cín chytí i na drát a očko.
ten nejproblémovější drát se mi trochu hřeje a už němci předemnou ho omotali páskou což sem si všiml až po koupi.

_________________
Galaxy II 2002, 1,9tdi 85kw + chip, Ghia, v přípravě wolf + chrom packet
Scorpio I 1994, 2,9i 24v 147kw, Ghia


29 zář 12, 23:38:40
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 20:11:01
Příspěvky: 4554
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Špatný spoj způsobuje přechodový odpor, a ten v důsledku zahřívání spoje, což může v některých případech zapříčinit požár.
Takže má rada zní: když dojdu na špatný spoj, pokud možno v co nejkratší době závadu odstraním ;-) .

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


30 zář 12, 13:33:27
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27 led 11, 15:32:11
Příspěvky: 160
Bydliště: Reichenberg-Lbc
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2002
Odpovědět s citací
to uz jsem udelal, kyselina solna s kalafunou ale moc nepomohla, pomohla az flexa s dratakem do kovoveho lesku.
spoje u altasu a starteru jsou v poradku, kostry motoru jsem moc nekontroloval ale muj hlavni problem byl prave kabel od alternatoru, ten jsem prozatim zapajel ale je ve stavu ze 5cm od ocka je prehratej takze jak najdu odpovidajici nove ocko a jdu ho preskripnout a napajet.

_________________
Galaxy II 2002, 1,9tdi 85kw + chip, Ghia, v přípravě wolf + chrom packet
Scorpio I 1994, 2,9i 24v 147kw, Ghia


30 zář 12, 15:33:12
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 11, 20:47:16
Příspěvky: 332
Bydliště: Kroměříž
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW 2001
Odpovědět s citací
Čau! Já jsem pájel uni pájecí kapalinou, co mám z GME http://www.gme.cz/pajeci-kapaliny/pajeci-kapalina-elchemco-s-paj-kap-ne-p745-007/ a chytlo to bez problémů, ono si to zašumí, zasmrdí a pak se nechá přemluvit :-D Samozřejmě mechanicky oxidaci dolů je nejlepší, jak jsem psal výše - dělal jsem u 2 nejsilnějších drátů nové očka, tam je to daný a zbývající 3 nebyly skoro vůbec zoxidované, tam se pájelo jedna báseň a to jsem jen prolil cínem :cool: Jak píše Brian - radši řešit zavčasu. U kablu altíku teče největší proud, tam je to nejdůležitější. Přechoďáky jsou sviňa a může to být časovaná bomba - kupodivu bývají problémy v poj. krabičce a né třeba u toho altu, aspoň jsem o tom neslyšel, pokud to někdo vyloženě neudělal blbě... Kvalita spoje je jasně identifikovatelná rukou, jestli nehřeje. Pokud jsi to propájel a je to studený, neboj se, že přijdeš s novým očkem pozdě ;-)

_________________
Host do domu - čagan do ruky :-)


30 zář 12, 20:01:35
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 12, 23:16:24
Příspěvky: 41
Bydliště: České Budějovice
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Odpovědět s citací
Tak i me to uz potkalo....akorat,ze ja si na jinem foru precetl ze tam pasuje pojistkova skrin z octavie...takze jsem objednalu tu z polska za necelych 500,- dokoupim jen piradne pojistky a koupim i nove ocka...ale tady mam problem poradite mi jake rozmery maji mit ocka na prvnich dvou dratech tedy na tech nejsilnejsich? Dekuji Vam za odpovedi


23 led 13, 23:21:23
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 11, 20:47:16
Příspěvky: 332
Bydliště: Kroměříž
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW 2001
Odpovědět s citací
Ano octávka tam jde.

Já to očko ucvakl a šel s ním do krámu s autoelektro. Žel tady v Kroměříži ho stejné neměli (ani bez těch zoubků na matičku), tak jsem koupil trošku jiné - hlavně minimálně stejně silný plech. Pohlídat díry na šroub a na oholený drát, aby měly obě odpovídající rozměr (ta na šroub byla tuším M6 ale nechcu kecat). Potom jsem musel kapičku opilovat boky, aby se to vlezlo do pojistkové krabičky, protože je to tam dost přesně natvarovany a nahuštěny na sebe.

Toť vše, žádná věda :-P

_________________
Host do domu - čagan do ruky :-)


23 led 13, 23:41:38
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: