Logo
Právě je 20 zář 18, 16:44:43

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
 Oprava elektrického přídavného čerpadla - špatné uhlíky 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 dub 08, 23:04:25
Příspěvky: 13
Bydliště: Humpolec
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Tak jsem se dostal k opravě svého občas klokotajícího a jinak stávkujícího elektrického přídavného čerpadla.
Vím,že je to tady či na německém fóru už popsané,ale zjistil jsem,že oprava jde i bez docela zbytečné demontáže přívodních hadic chladící kapaliny a trubek s naftou...
Takže obrnit se nervy a do toho!!
Nejdříve samozřejmě sundáme kryt motoru,kryt baterie..já si sundal i pěnový kryt motoru a uzřel ten humus 8) no a pak i kryt prostoru motorku stěračů a vzduchového kabinového filtru...(vyšroubovat tři šrouby vel. 10,které jsou osazeny na koncích tohoto krytu zhora a jeden uprostřed zespoda od motoru...pozor,kryt se musí vyndavat obezřetně a natáčet,jinak si člověk může i něco urvat-kryt je tam dost natěsno a je dobré si nadzvedávat plastový kryt pod předním sklem,hlavně vlevo.
A již samotná akce s názvem čerpadlo:
Nejprve sundat konektor z čerpadla-je tam pojistná pacička-docela silou se musí stlačit,já páčil minišroubovákem.
Dále golou s dlooouhým nástavcem povolit dva šrouby velikosti 10,odšroubovat a chytit tak,aby nespadly někam do motorového prostoru.Tím máme uvolněný držák čerpadla.
btw: Mám pocit,že by to možná šlo i bez odmontování držáku...že by snad stačilo jen odpojit elektrický konektor od čerpadla a čerpadlo pak vysunout pouze ze dvou gumových objímek směrem doleva z uložení...nevím,nezkoušel jsem :) ..no nic..pokračujeme
Obrázek držáku čerpadla:
Obrázek
By bondik
Šrouby po odstranění držáku:
Obrázek
By bondik
Poloha čerpadla po provlíknutí pod trubkami s naftou:
Dá se to pro lepší práci zafixovat například hadrem,jinak má čerpadlo tendenci stále se varcet do původní polohy,kam ho tlačí hadice s vodou.
Obrázek
By bondik
Tak takhle to vypadalo po chvilce snažení se šroubovákem,kterým jsem odehnul pacičky,které spojují-jistí plastový díl s uhlíky a kovový plášť čerpadla:
Obrázek
By bondik
Tělo čerpadla po vyčištění:
Je dobré zevnitř plášť lehce stříknout WD40 či jinak máznout.Při zpětné montáži-zasunování plastového dílu s uhlíky,kdy vám jde o sekundy,je každé zadrhnutí na zabití :lol:
Jde o to,aby jste to tam narvali a zároveň měli funkční přítlak pružinek na uhlíky = na komutátor,musíte díl do těla čerpadla vsadit již s nasazenými pružinkami a zároveň vám nesmí uhlíky stát v cestě komutátoru.Jak tady už někdo psal,dá se to řešit i tím,že navrtáte plastový díl pod uhlíky a pak je fixujete drátkem či jinak.A nebo,jak tady také už někdo psal,se dá přímo na uhlík a okolí kápnout voda,strčit to celé do mrazáku,nechat zmrazit a po vyndání nasadit na zmrzlé,fixlé uhlíky pružinky a hurá s tím rychle do těla čerpadla.V Německu na to mražení mají mrazící spreje 8) - u nás už také k dostání.
Já to dělal na třikrát :axe: ,páč mi to nějak rychle roztávalo a vždy byly uhlíky během chvilky vystřelené doprostřed :twisted: .
Nakonec na třetí pokus to tam vlítlo jak po másle.Předtím jsem ještě namazal vazelínou uložení osičky-je sice měděné-samomazné,ale jistota je jistota 8) .Namazal jsem také i těsnící gumičku na plastovém díle,vzhledem k lepšímu vkládání do těla čerpadla.
Obrázek
By bondik
Detail na spojení originálních uhlíků na napájení z čerpadla:
Obrázek
Pacičky:
Obrázek
By bondik
Srovnání použitých uhlíků s novými uhlíky dodanými od Menge1: http://www.eshop-rychle.cz/autosip:
Uhlíky jsem na patřičnou délku cca 11 mm zkrátil a vytvaroval obyčejným půlkulatým jemným pilníkem,žlábek jsem hodil od oka,žádné měření průměru komutátoru atd...,na komutátor si to za chvilku sedne po obroušení samo a udělá přesný žlábek :lol:
Obrázek
By bondik
Závěrem bych chtěl říci,s chutí do toho a něco kolem 3000 Kč je ušetřených,které by jste dali za nové čerpadlo.Většinou se opravdu jedná jen o zhoblované uhlíky.


Naposledy upravil Bondik dne 20 zář 08, 17:22:49, celkově upraveno 3



20 zář 08, 12:43:25
Profil ICQ
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 17:47:59
Příspěvky: 12964
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Pěkný návod !
Mě to čeká taky,ale já raděj čerpadlo vyndám z auta protože by tohle moje záda nerozchodila. :)

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


20 zář 08, 14:20:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 dub 08, 23:04:25
Příspěvky: 13
Bydliště: Humpolec
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Ještě,že si to připomněl.Je dobré si dát něco měkkého na motor :lol: ,páč záda fakt bolí a když povolí,máš kam lehnout smt028.
A ještě jedna maličkost,kdo má silnější ruce a prsty,asi bude mít problém s tímto provedením,páč jsem hubenej jak splašená johana(sekáč obecný)a měl jsem také chvilkama problém tam ruce zkroutit :smt045 :smt102


20 zář 08, 14:24:06
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 lis 07, 15:11:09
Příspěvky: 1353
Bydliště: Posázaví
Auto: Ford Focus combi 1.6 TDCi r.v.2006
Odpovědět s citací
moc pěkný návod :smt023

_________________
FORD FOCUS combi 1,6 TDCI 2006 MOONDUST
Ford Fusion 1,4 2009

příští GALAXY ?????


20 zář 08, 14:42:57
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 07, 19:10:54
Příspěvky: 3192
Bydliště: Hulín
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2005
Odpovědět s citací
Dobrý návod, šikovný :smt023

_________________
Ford Galaxy 1,9 TDI PD 85 kW, chip by Alpiners2 109 kW, EGR off, Oil Catch tank, r.v.2005


20 zář 08, 15:49:11
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 21:11:01
Příspěvky: 4553
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Perfektně udělaný návod :smt041 :smt041 .

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


20 zář 08, 19:34:27
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12 lis 07, 22:44:37
Příspěvky: 2597
Bydliště: Praha8
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Bezva postup, jak tak koukam ty bys udelal generálku výfukem :smt041 :smt041 :smt041

_________________
FORD GALAXY 1.9TDI r.v.03 Ghia


20 zář 08, 19:59:48
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 dub 08, 23:04:25
Příspěvky: 13
Bydliště: Humpolec
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Tak to si musím zapamatovat - Generálka výfukem - to je hláška :mrgreen: :mrgreen: :lol: ,ale jinak díky vřele za kladné ohlasy...spíše jsem čekal kritiku za málo obrázků(nějak jsem vždy zapomněl v zápalu boje udělat snímek po nějaké akci),debi...názvy dílů a součástek a tak :P


20 zář 08, 20:20:25
Profil ICQ
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 07, 17:47:59
Příspěvky: 12964
Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Odpovědět s citací
Vím z vlastni zkušenosti,že v zápalu opravy prostě člověk nějaké to foto zapomene udělat a přijde na to až při zpracování postupu.
Každy trochu zručný člověk tyhle postupy pochopí a jsou dobrou pomůckou.
Jakožto nový uživatel jsi se zapsal velmi dobře :wink: :mrgreen: :smt023

_________________
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW


20 zář 08, 20:28:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 23 bře 08, 17:10:40
Příspěvky: 402
Bydliště: Slovensko,Levoča
Auto: Ford Galaxy II 2.3i 16V 107 kW+LPG
Odpovědět s citací
pekny navod :smt041 :smt041 :smt041 :smt1133: :smt041 :smt041

_________________
FORD GALAXY II 2,3 16V +LPG r.v.2000


20 zář 08, 20:59:38
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17 pro 07, 19:10:59
Příspěvky: 1875
Bydliště: Krupka u Teplic
Auto: Ford Galaxy I 2.3 107 kW r.v.1999
Odpovědět s citací
Super návod :smt041 :smt041

_________________
Ford Galaxy 2.3i,107 kw,1999
Opravy výfuků-přezouvání kol-všemožné opravy aut


21 zář 08, 12:34:49
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 08, 17:00:28
Příspěvky: 1796
Bydliště: Chomutovsko
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW r.v.1998
Odpovědět s citací
Má úcta Pane.Pěkný návod. :smt041

_________________
Když auto,tak pořádny
Ford Galaxy-r.v 1998 1.9TDI 66kw


22 zář 08, 10:35:00
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 dub 08, 20:11:32
Příspěvky: 939
Bydliště: u Plzně
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Titanium
Odpovědět s citací
Tak jsem úspěšně aplikoval tento návod na mýho galaxíka.Jde to celkem pohodlně,ani se zádama absolutně žádný problém.Nejhorší na tom je nasadit ty uhlíky zpátky. Pokud' můžu poradit rovnou se vykašlete na mrazící spreje a rovnou to zakápněte vodou a šup s tím do mrazáku(než vykouříte cigáro je to zmrzlý). Já to asi pětkrát zamražoval dusíkem a pokaždý mi uhlíky odskočili(strávil jsem s tím nejvíc času :evil: :evil: ),pak jsem to lupnul do mrazáku a napoprvé hotovo :smt041 .Ted' je to nezávislý topení uplně o něčem jiným.

_________________
brácha od Čmelák 80
Ford G III, 2,0 TDci, titanium, černá metla, r.v. 2011, 103 kw


24 říj 08, 21:33:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 07, 20:38:41
Příspěvky: 60
Bydliště: Č.BUDĚJOVICE
Odpovědět s citací
Ty uhlíky se daj zajistit tím že provrtáš z venku vedení uhlíku a zajistíš je jehlou a po smontování jehli vytáhneš a oni sjedou na kotvu.

_________________
Ford Galaxy 1.9 TDI PD 85 kW r.v.01


26 říj 08, 22:31:46
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 dub 08, 20:11:32
Příspěvky: 939
Bydliště: u Plzně
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Titanium
Odpovědět s citací
Nad tím jsem taky přemýšlel,ale ten plast s uhlíkem je na to dost blbě litej. A musel by to být hooodně slabý vrták.To ten mrazák je podstatně pohodlnější.

_________________
brácha od Čmelák 80
Ford G III, 2,0 TDci, titanium, černá metla, r.v. 2011, 103 kw


26 říj 08, 22:37:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: