E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Předělání bufíku na nezávislé topení

Podělte se o každou zajímavou literaturu.
fordak
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 215
Registrován: 09 lis 2009, 15:13
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Bydliště: Asch

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od fordak » 30 bře 2014, 18:59

Diky,
jsem z tech schemat uz celej zmatenej.
Jinak dobra prace ty schemata :smt023

Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od jenda.master » 31 srp 2014, 21:28

Ahoj, teď jsem spal 2 noci v autě na mácháči. Bufík bufal, jen to má jednu nevýhodu. Pokud nedám klíč do zapalování do 2 polohy, nejsem schopen pustit zadní ventilátor (mam manuální klimu) - to ale neni moc vhodný na spaní a jednotky z toho asi taky nemaj radost.

Nedělal si někdo zapojení, aby běžel zadní ventilátor při bufíku? Přepínání mezi přednim a zadnim ventilátorem si vyřešim sám.

Díky :-)
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

Uživatelský avatar
the.max
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1406
Registrován: 25 lis 2012, 21:13
Auto: Ford Galaxy IV 2.0.TDCi 154 kW r.v.2017
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od the.max » 31 srp 2014, 21:45

hele a nejsi už na spani v autě trochu starej :-D

teď vážně. Když najdeš kabely co vedou k zadnímu ventiatoru, tak pak by je stačilo přerušit a dát mezi ně relátko a pak už je to jednoduchý.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Titanium 2017 154kW BiTurbo
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG

Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od jenda.master » 31 srp 2014, 22:01

já sem právě ještě mladej na to spát po hotelích :lol:
hele, mě se v tom autě spí dobře, vlastně mi tam nic nechybělo. Vozim v :smt1133: měnič na 220 na noťas (přemejšlim, že to vyměnim přímo za nabíječku na 12v), mam tam 3G/CDMA modem s externí anténou a bufíka, karimatku a spacák z auta ani nevyndavám - lepší jak lecjakej hotel. A 100ah baterka utáhla celej můj dvoudenní provoz úplně v pohodě.

Jasně, najít kabely, to nebude jen tak. Nejlepší by bylo, kdyby se to dalo napíchnout někde přímo u ovládání pod rádiem, jsou tam dost blízko natažený kabely k přednímu ventilátoru. A tam bych dal přepínací relátko, že pojede buď předek nebo zadek. Pak se určitě budou dát napíchnout přímo u zadního ventilátoru. Myslíš, že to bude ovládaný jako přední? tedy jen přivést (+), že regulace bude řešená přes (-) jako u předního?
Ono totiž hrozně dlouho trvá, než dojde to teplo zepředu dozadu, a ty holky mě pak nenechaj spát, páč jim je zima a chtěj :vul1: což občas taky neni na škodu :smt041
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

Uživatelský avatar
the.max
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1406
Registrován: 25 lis 2012, 21:13
Auto: Ford Galaxy IV 2.0.TDCi 154 kW r.v.2017
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od the.max » 01 zář 2014, 10:54

koukni do schemat, jsou tam popsany i barvy kabelu, pocitam ze to povede stejne z centralni elektriky.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Titanium 2017 154kW BiTurbo
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG

Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od jenda.master » 10 zář 2014, 21:48

tak kdyby se někdo rozhodl jako já, že mu nutně musí topit i topení vzadu nezávisle na klíčku v zapalování u manuální klimy, tak na ovládacím panelu zezadu jsou 3 konektory - jeden zelenej (hodně pinovej), jeden šedej (5 pin - přední ventilátor), jeden černej (2 piny - zadní ventilátor).

Do černýho 2pin konektoru vede černočervenej kabel, na ten stačí přivést plus a běží zadní ventilátor. Dnes jsem s tim začal, ale nedodělal.

Protože mam v autě origo jednotku od ebra, tak mam přerušenej kabel k ventilátoru a přes celý auto mi běží štáva tam a zpět (relátko je v jednotce u topení), tak jsem tam dnes přidal druhý relátko k ventilátoru + vypinač - tudíž teď můžou běžet oba ventilátory současně (a zároveň pokud nevypnu vypinač, tak ihned po otočení klíčku do druhý polohy se rozeběhne zadní ventilátor - bez ohledu na to, jestli ho zapnu na panelu topení nebo ne), ale to by se baterce asi moc nelíbilo.

Tuhle instalaci sem ale dělal jen proto, že občas přespávám v autě, v noci přitápim a když už začne foukat teplej vzduch, tak ještě musí nejdřív ohřát celou kabinu, což je na dlouho. Ještě chci dodělat manuální rozsvícení zadních světýlek v kufru (každou samostatně).
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

Uživatelský avatar
the.max
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1406
Registrován: 25 lis 2012, 21:13
Auto: Ford Galaxy IV 2.0.TDCi 154 kW r.v.2017
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od the.max » 23 říj 2014, 23:42

Subi tu hned v prvním postu v 'návodu' píše, že neví jak odpojit pohybová čidla alarmu, aby při topení nezačal alarm houkat. Řešení je prosté.

Po přivedení +12V na pin 13 konektoru P6 (zelenej) na centrální elektriku, dojde k dočasné deaktivaci čidel. Takže stačí tento pin propojit s ovládáním relátka pro spínání ventilátoru a pinem 20 z červeného konektoru climatronicu.

A když zejtra bude alespoň jako dneska, tak si taky budu už moct zatopit :smt023
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Titanium 2017 154kW BiTurbo
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG

Maza
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1
Registrován: 16 črc 2015, 13:23
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 110 kW, 2005

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od Maza » 05 lis 2015, 15:02

Mám Galaxy rv 2005 s přestavbovou sadou Webasto na nezávislé topení. NT je ale elektricky odpojené, předchozí majitel hrkal pouze po městě a něco mu v autě žralo baterku tak NT nechal odpojit. Chci se zeptat jestli hrozí nějaké riziko pokud vrátím pojistku zpět a zkusím zda je bufík funkční???
A druhý dotaz, jak už jsem psal je v Galaxy je Webasto přestavba s oválnýma hodina. Je nějaká finančně únosná varianta, jak NT ovládat na dálku (rádio, GSM)????

Uživatelský avatar
the.max
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1406
Registrován: 25 lis 2012, 21:13
Auto: Ford Galaxy IV 2.0.TDCi 154 kW r.v.2017
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od the.max » 08 lis 2015, 01:33

Pojistku připoj, bufíka zkus nastartovat V lepším případě pojede, v horším se z jeho vejfuku vyvalí kouř jak z dýmovnice, v nejhorším se nestane nic.

Ovládání přez GSM jsem dělal, ale nedodělal, chtěl ho spolužák do galaxe, protože jezdí na kamionu a parkoval na dvoře ve firmě, tak prosě když se blížil k parkovišti, chtěl si zatopit aby vlezl do vyhřátého auta. Mezi-prototyp teď otevírá a zavírá u známého vrata od garáže. Věci nakoupené mám, ale jaxi chybí motivace. Cenově to mělo vycházet na cca 1200 peněz jako základ jen s GSM modulem, nebo 1600-1800 s GSM/GPS (kde se courá manželka...). Ten GSM/GPS jsem měl před chvílí v ruce, protože mi spadnul ze stolu.

Jinak se dá koupit už hotová krabička, ale je to tuším za 2500, možná i víc. Má několik programovatelných vstupů-výstupů, je tedy nutné k ní přidat relátka.
Na bazoši jsem minulý rok na podzim viděl inzerát, že někdo dělal hotové gsm ovládání na bufíka za 4Kkč včetně montáže.
Taky se dá po inzerátech sehnat dálkové, buď EasyStart od Ebera, něco podobného dělá i webasto, ale tam je to trochu sázka do loterie, protože drtivá většina nových topení se ovládá po CANu a tak i tyhle ovladače jsou uzpůsobené na připojení na CAN-Bus.

Já mám EasyStart + a v podstatě jsem s tím spokojenej.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Titanium 2017 154kW BiTurbo
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG

Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od jenda.master » 26 úno 2016, 15:41

Ahoj, nevíte někdo zapojení climatronicu tak, aby se při NT rozeběhnul jako při nastartovanym motoru - tudíž by se dala regulovat rychlost ventilátorů, teploty, apod?

Jde mi hlavně o spuštění zadního ventilátoru, když tam spim :-)
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

Uživatelský avatar
the.max
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1406
Registrován: 25 lis 2012, 21:13
Auto: Ford Galaxy IV 2.0.TDCi 154 kW r.v.2017
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od the.max » 01 bře 2016, 23:14

víme, jestli to stačí v sobotu, tak dořešíme i s ostatníma věcma. A jestli ne, tak z rudého konektoru pin 20 se spíná relé pro ventilátor. Přivedením +12 na modrej konektor, pin 18 se climatronic přepne do režimu HE. Taky to propoj s centrální elektrikou, konektor P6, pin 13. Tím propojením s CE docílíš toho, že při spuštění topení se deaktivujou pohybový čidla alarmu.

...ale uplně jistej si nejsem, tahám to z paměti.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Titanium 2017 154kW BiTurbo
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG

Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od jenda.master » 01 bře 2016, 23:35

no, tohle zapojení znám a mám... ale to je režim "HE" - přední ventilátor jede na nějakou rychlost a klapky jsou nastavený na čelní sklo...

Mě spíš jde o to, jak dostat climatronic do řežimu "zapnul jsem klíček", ale bez klíčku :-D ... tedy můžu vypnout třeba přední ventilátor a pustit zadní na 3/4 výkonu s maximální teplotou vzduchu... pak bych se chtěl mezi těma dvěma režimy přepínat, respektive mít tři polohy na přepínači - climatronic režim "HE", climatronic a ventilátory vypnutý, climatronic režim "manuálního" ovládání...
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

Uživatelský avatar
the.max
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1406
Registrován: 25 lis 2012, 21:13
Auto: Ford Galaxy IV 2.0.TDCi 154 kW r.v.2017
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Obdržel "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od the.max » 02 bře 2016, 07:32

Viz mail, ale ventilátor si můžeš zapínat klidně i zadní místo předního, nebo oba.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Titanium 2017 154kW BiTurbo
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG

Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od jenda.master » 14 črc 2016, 10:55

Nemáte někdo ponětí, kam se musí přivést napětí pro provoz climatroniku bez zapnutého klíčku?

Díky
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

jaXmi
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 6
Registrován: 26 úno 2017, 19:37
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001

Re: Předělání bufíku na nezávislé topení

Příspěvek od jaXmi » 05 úno 2018, 05:01

Ahoj, nemáte někdo číslo pinu do konektoru climatronicu? Našel jsem jen toto: 000-979-002E - je to i s kabelem, ale nevím jestli je to správný pin.

Případně kdyby měl někdo nějaké piny navíc, klidně bych odkoupil.


Odpovím si sám, není to správný pin, nakonec jsem tam narval obyčejný pin z elektra co jsem měl doma... stejně je provoz ventilátoru dost k ničemu, na delší topení odběr 14A (bufík + ventilátor) opravdu není...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host