Logo
Právě je 19 zář 18, 1:28:19

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Utahaný studený start 
Autor Zpráva
Uživatel

Registrován: 16 pro 12, 19:37:20
Příspěvky: 14
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW r.v.1995
Odpovědět s citací
Zdravím,
Vlastnim Galaxy1, 1.9TDi, 66kW, 1Z. Mam problem se startem, i pres to, ze mam uplne novou batetii Bosch silver, auto treba za 24hodin co stoji nemuzu poradne natocit, startuje jako kdyz ma vybitou baterii, mel jsem podezreni ze baterii neco vybiji, proto jsem ji odpojil, a kdyz jsem ji pripojil zase ten stejny utahany start, pak motor chyti krasne, skoci hned na 4valce, jen nekdy se opravdu prekuluje i 10 sekund, jakmile chyti, muzu vypnout a znovu startnout a naskoci okamzite, ale prvni start je hrozny. Setkal se s tim nekdo z Vas? Pokud se da promerit nejaka hodnota pri startu prosim o vysvetleni. Moc dekuji!


27 říj 16, 22:27:15
Profil
Uživatel

Registrován: 16 bře 08, 16:53:11
Příspěvky: 36
Bydliště: Chotoviny
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW
Odpovědět s citací
Tipuji startér, mel jsem podobné potíže,vymena aku ani nabití nepomohlo,taky bych kontroloval proud do žhaviček - A-metr místo pojistky - cca 60A,ale to by se projevovalo nepravidelným chodem motoru při startu.

_________________
Galaxy 1,9 TDi 66 kW/1996


28 říj 16, 1:46:10
Profil ICQ
Uživatel

Registrován: 23 lis 07, 16:42:23
Příspěvky: 138
Auto: VW Sharan II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Od toho jednoduššího. Zkontroluj přikostření motoru a vůbec celo silovou část. Nestačí, že je to "utáhlé". Povol to, vyčisti, prostříkni kontaktolem, slož, a dobře utáhni. Když tam dáš vějířové podložky, bude jen dobře. Pokud to nebude mít efekt, tak startér. Zkus po jednom takovém startování sáhnout na spínací cívku startéru, více směrem k spínacímu kontaktu. Pokud to bude horké, je v háji silový kontakt startéru. Ono se tam blbě může, ale budeš vědět na čem jsi. No a pak následuje repase startéru. Tam může být dost věcí. Od ojetých uhlíků, přes vymletou kotvu až po ložiska. Teď si nejsem jistý, jestli tam nejsou pouzdra, ale o to hůř. Vůle znamená křížení rotoru při záběru a velký mechanický odpor, který když se sečte s odporem startovaného motoru, tak je vymalováno. V každém případě bych repas svěřil odborníkům.


28 říj 16, 7:48:10
Profil
Uživatel

Registrován: 25 říj 14, 17:42:10
Příspěvky: 52
Bydliště: Slovácko
Auto: VW Sharan 1.9 TDI PD 85kW
Odpovědět s citací
Taky mě :smt1133: špatně startoval. Nejdřív jsem vyměnil kostřící kabel , pak ukostřil altík ,kterému taky chyběla řádná kostra ,ale vyřešila to výměna startéru . Repasovaný vyšel kolem 2000,-
Že to na podruhé chytne hned ,může taky dělat padající nafta ,třeba ztyřelé přepadové hadičky, hadice na pal. filtru nebo o-kroužek zpětného ventilu na pal. filtru.


30 říj 16, 11:55:04
Profil
Uživatel

Registrován: 30 říj 14, 18:33:35
Příspěvky: 22
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW
Odpovědět s citací
Tak pánové, pochlubte se jak vám startovaly auta minulý týden když bylo ráno krásných -20°C ? Já se přiznám že jsem nenastartoval, holt ten vylágrovaný startér je poznat... :twisted: Ale zítra jde ven a mám koupený za krásných 2100,- úplně nový (Valeo), mám i novou 100A baterku tak jsem zvědav. Doufám jen, že mrazy ještě aspoň týden vydrží, abych měl srovnání :lol: ale při mým štěstí bude od soboty jaro a zas budu vědět prd :cool:


12 led 17, 18:23:41
Profil
Uživatel

Registrován: 25 říj 14, 17:42:10
Příspěvky: 52
Bydliště: Slovácko
Auto: VW Sharan 1.9 TDI PD 85kW
Odpovědět s citací
Startoval jsem ,když bylo -18°C. Točilo to tak minutu v kuse ,ale chytlo. Řádná dýmovnice ,ale kvůli tomu ,že mě padala nafta přes čerpadlo. Teď jsem ho přetěsnil ,trochu popotáhl volnoběžnou dávku. Tak jsem zvědavý ,jak to ráno blafne. :prayer:


12 led 17, 18:36:07
Profil
Uživatel

Registrován: 30 říj 14, 18:33:35
Příspěvky: 22
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW
Odpovědět s citací
A jak se to pozná že ti padá přez čerpadlo, někde to vlhlo?


12 led 17, 18:43:20
Profil
Uživatel

Registrován: 25 říj 14, 17:42:10
Příspěvky: 52
Bydliště: Slovácko
Auto: VW Sharan 1.9 TDI PD 85kW
Odpovědět s citací
Když koukneš na čerpadlo ,tak pod horním víčkem a nebo pod celou hlavou čerpadla ti teče nafta. Nejvíc na volnoběh a po zastavení motoru zbytek natlakované nafty prostě vyteče ven. Já měl vždy v tom spec. šroubu na víčku naftu a po zastavení motoru zmizela zpátky do čerpadla.


12 led 17, 18:52:26
Profil
Uživatel

Registrován: 30 říj 14, 18:33:35
Příspěvky: 22
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW
Odpovědět s citací
Něco podobnýho jsem viděl na synovcové audi, ale jemu to chcalo jak tatramatka...


12 led 17, 19:00:55
Profil
Uživatel

Registrován: 30 říj 14, 18:33:35
Příspěvky: 22
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW
Odpovědět s citací
Tak po včerejší výměně startéru jsem to teď šel zkusit a .... :smt041 točí to jak cirkulárka! Fakt bych nevěřil jaký to bude rozdíl starý(určitě originální Bosch) startér a nový....pocitově/poslechově bych řekl že má tak 1/3 ot. víc...
Studený motor i při -1°C chytl během půl vteřiny, žádný 5 a víc vteřinový starty, jen to hrkne a motor šlape.. Takhle,,na drc" mi nestartovala ani benzínová 1.4 fábie :lol:
Sakra dobře utracených 2100 Kč :cool: :lol:

Takže shrnuto a podtrženo : výměna palivového filtru + termostatického ventilu 200+250Kč (možná by stačil jen ten O-kroužek na termost. ventilku) a výměna startéru 2100 Kč a 20 let starý diesel startuje jak nový auto :smt023

Ještě se chystám ,,podívat na střívka" tomu origo, jsem celkem zvědav co objevím uvnitř.. :lol:

ještě to doplním, včera u nás ráno -13°C, auto dva dny stálo, přišel jsem a opět na brnk, takže i při teplotách pod -10°C to nemá ani náznak nějakýho ,,utahání".
Takže pokud někdo řešíte tento problém, neváhejte a vyměňte startér a nebudete se stačit divit ;-)


Naposledy upravil Grasel dne 18 led 17, 6:46:11, celkově upraveno 1



14 led 17, 13:04:49
Profil
Uživatel

Registrován: 25 říj 14, 17:42:10
Příspěvky: 52
Bydliště: Slovácko
Auto: VW Sharan 1.9 TDI PD 85kW
Odpovědět s citací
Gratuluji. :smt023 Startovací otáčky jsou důležité pro starší motor ,prostě potřebuje pořádný švih. Moje přetěsnění čerpadla ,spolu s výměnou pal. filtru a všech hadic do a z fitru taky přineslo ovoce. Auto startuje tak jako nikdy před tím a bez kuckání a hulení. Ještě na diagnostice zkontroluju startovací dávku ,dal jsem to od oka. :smt041


14 led 17, 13:17:17
Profil
Uživatel

Registrován: 30 říj 14, 18:33:35
Příspěvky: 22
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW
Odpovědět s citací
Děkuji :-D mám z toho radost jak malej jarin :mrgreen:
Někde tady ( ? ) byl příspěvek o tom, že údajně tyto motory co máme my, mají hlídání startovacích otáček a jakmile to nemá 240 (snad to píšu dobře) ot/min. tak čerpadlo nedá naftu... Jinak je fakt že ty starý motory potřebujou ,,švih", vzpomínám jak otec vyprávěl o startování klikou, kdo neměl pořádnou páru aby s tím kloudně cukl, tak se nadřel jak mezek než ho roztočil...


14 led 17, 14:02:55
Profil
Uživatel

Registrován: 25 říj 14, 17:42:10
Příspěvky: 52
Bydliště: Slovácko
Auto: VW Sharan 1.9 TDI PD 85kW
Odpovědět s citací
'](*,)' Tak moje radost z lepších startů trvala jen krátce. Najednou začal motor na volnoběh klepat jen na tři válce ,pak při 3500 ot/min vyletěl až po omezovač a nešel zastavit. :evil: Dal jsem druhé vstřikovací čerpadlo ,beze změny. S mechošem jsme konstatovali špatná hlava (ventil nebo sedlo). Po sundání palice byl ale problém jasný-prasklý píst na 3 válci a poškrabaný válec od kroužků v místě praskliny ,takže výměna motoru. Konečně to jede ,tak doufám že bude chvilku pokoj. :prayer:


25 úno 17, 17:06:52
Profil
Uživatel

Registrován: 30 říj 14, 18:33:35
Příspěvky: 22
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 66 kW
Odpovědět s citací
Ajaj, to je mrzutá závada... A podařilo se ti určit jak se ti to stalo že prdl píst?


25 úno 17, 18:10:39
Profil
Uživatel

Registrován: 25 říj 14, 17:42:10
Příspěvky: 52
Bydliště: Slovácko
Auto: VW Sharan 1.9 TDI PD 85kW
Odpovědět s citací
:-k Dle mého tam čerpadlo poslalo hodně nafty a píst to neustál. Jen cena nového pístu odpovídala 90% ceny motoru a kde jsou ještě těsnění , srovnání hlavy,válec atd. ,takže nebylo co řešit. :smt041 Naštěstí mi můj dvorní mechanik dal k dispozici dílnu a zbytek jsem za dva víkendy zmákl sám. Rozebrání na pohodu ,ale to přehazování z motoru na motor omrd. '](*,)'


25 úno 17, 21:51:01
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron