E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Postupy a návody pro konkrétní opravy.
Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od jenda.master » 19 zář 2011, 09:05

tak mě to čeká taky, teda doufám, že to budou jen lopatky, včera jsem se nechal dotáhnout na podvalu, protože sem byl docela daleko od ústí a nechtělo se mi to trápit.
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

mp3turbo
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 44
Registrován: 06 lis 2008, 17:53
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od mp3turbo » 19 zář 2011, 19:44

uplne zbytocne, mohol si s tym kludne ist. A este lepsie vypnut motor, znovu nastartovat a islo by ti to normalne - az do opatovneho dlhsieho stlacenia plynu kedy by autiak znovu padol do "nouzaku".

keby si len tak hladkal plyn a netlacil na podlahu, normalne s tym prejdes okolo celeho sveta. Dva roky som jazdil so zanesenym turbom, pri polovicnom alebo vacsom plyne hore kopcom turbo tlacilo 1.6 atmosfery namiesto 1.2 co malo a autiak by padol do nudzaku - normalna jazda vsak nerobila najmensi problem. Ako hovorim, dva roky som tak jazdil... zhruba 30.000km.

Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od jenda.master » 20 zář 2011, 14:20

to sem si taky myslel, turbo me zlobilo jako tebe uz dyl, vzdycky padlo do nouzaku, chcipnul sem a jel dal, auto krasne tahlo. Ale teď už při rozjezdu po rovince auto padlo do nouzaku a kdyz jsem si predstavil co me ceka za cestu, rozhodl jsem se pro volbu podvalu, nebot ho mame na firme, takze zadny problem. Dneska vecer jdu na dilnu a turbo pude ven (chystal jsem se k tomu uz minimalne rok) :-D
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

Uživatelský avatar
ovis
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 144
Registrován: 21 úno 2010, 17:48
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od ovis » 15 úno 2012, 20:07

Tak mě tato zábava taky asi nemine. :-k Ještě projdu znova hadičky a zkusím vyčistit ventil N75 Ale chci se zeptat jestli musím po demontáži a vyčištění turba vyměnit i olej.
Hledám něco menšího
Ford Galaxy II 1.9 TDI PD 85 kW Ghia 2002 ( prodáno )
Škoda fabia I 1,4 MPI 50kW 2002 sedan
Škoda fabia II 1,4 16V 63kW 2009 combi
IGO primo Android

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13163
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od Lada » 15 úno 2012, 20:08

Nemusíš.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od jenda.master » 07 bře 2012, 18:03

tak u mě turbo už došlo do posledního stádia... včera jsem jel na otočku Prahu, tudíž 200 km, než sem vyjel, tak sem dolil olej (0,2l) protože svítila kontrolka, dneska se rozsvítila znovu a ještě k tomu jsem si cestou do práce všiml jak moc to hulí a z vejfuku byl cejtit spalenej olej. Dneska objednána repase ve Special Turbo, o vejkendu to vyndam, v pondeli poslu a ve stredu bych ho mel mít zpatky. Při tý příležitosti rovnou vyměnim olej a filtry, proplachnu intercoler a trubky od turba od oleje, chci vyčistit sání a EGR (i když je zaslepen, tak průchod podle mě bude zúžený. Cena repase by se měla podle popisu závady (hvízdání, úbytek oleje) pohybovat kolem 5tis. bez DPH a slevy, záruka jeden rok.

Předpokládám, že když chci sundat sání, musim sundat víko ventilů - je tam pod nim nejaké těsnění?
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od jenda.master » 14 bře 2012, 18:25

Ahoj, prosím o radu - čim vyčistit sání, EGR a hlavně intercooler? Potřeboval bych to nějak propláchnout od mastnoty a usazenin :-)

Obrázek
Obrázek
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od jenda.master » 16 bře 2012, 10:41

Nejnovější zprávy z repase - uzel v pr*eli díky velký axiální vůli, repase 9350Kč bez DPH 1 rok záruka
Nové turbo 10530Kč bez DPH, záruka 2 roky - tudíž jsem se rozhodl pro nové turbo.
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

Uživatelský avatar
Lada
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 13163
Registrován: 03 lis 2007, 16:47
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
Bydliště: Pardubicko
Dal "To se mi líbí": 1 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od Lada » 16 bře 2012, 14:06

Turbo i sání jsem čístil technickým benzinem. :mrgreen:
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Uživatelský avatar
jenda.master
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 555
Registrován: 21 led 2010, 20:00
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od jenda.master » 20 bře 2012, 00:19

Dneska dorazilo turbo, tak jsem si dal druhou odpolední šichtu, že ho tam dám, ale že to nebudu přehánět a dodělám to zejtra... Samozřejmě mi to nedalo, takže jsem to dodělal celý, a komplet všechno poskládal a hned šel projet - řeknu to jednoduše - JEDE TO JAKO PRASE, vůbec nechápu jak sem mohl jezdit s tim starym :-D
A když už jsem v tom byl, rovnou jsem to i přehodil na letní :-)
Obrázek
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW

Uživatelský avatar
Trnkas
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 41
Registrován: 06 led 2012, 23:16
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2001
Bydliště: České Budějovice

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od Trnkas » 22 dub 2012, 20:17

Něco na čištění EGR i turba...

http://www.oleje-aditiva.cz/valvoline-e ... aner-400ml

Uživatelský avatar
balu
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 5
Registrován: 14 čer 2010, 16:49
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi 85 kw r.v.2000
Bydliště: Jirkov

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od balu » 24 lis 2012, 20:08

Ahoj, vyndavam ted taky turbo na svim Ford Galaxy 1.9TDI rok 2001 a chtěl jsem se zeptat jak jsi u turba povolil ty tři šrouby (třinácky) který jsou mezi turbem a výfukem. Je tam jeden kterej je fakt debilně umístěnej a nemůžu tam narvat ani malou ani velkou golu ani prstýnek a klasickym klíčem to strhnu... Nebyla by nějaká rada? Díky.

damond
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 19 bře 2011, 19:55
Auto: Ford Galaxy I 1.9 TDi 81 kW

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od damond » 28 pro 2012, 10:14

Tak se dnes chystám vyndat turbo z GI tak dofám že to bude stejný přístup a jebne mi z toho.Už si předem rezervuji místo v Bohnicích.

dvorky1
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1
Registrován: 04 bře 2014, 10:17
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od dvorky1 » 23 srp 2014, 16:51

nazdárek. Byla by prosím rada jakým způsobem se dostat k obrázkům na začátku diskuze k tematu. Nějak se mi nezobrazují a ani žádný odkaz jak se k nim dostat. Děkuji :)

paveluvz
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 63
Registrován: 11 úno 2011, 19:11
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW

Re: Demontáž a vyčištění turba Galaxy II TDi PD 85 kW

Příspěvek od paveluvz » 16 pro 2014, 13:55

Láďo kromě jednoho obrázku u demontáže turba se mi nic nezobrazí. Všude jinde fotky ok , ale tady nic. Prosím o radu jak na fotky, protože mě ta D+M turba asi bude čekat. Na diagnostice mi zahlásilo vadný ventil N75 , ale kámoši mi tvrdí turbo ven nebo váha vzduchu. Prostě cca při 2000 ot. spadne do nouzovky. V únoru mi odešla váha vzduchu a je tam nová!!!!!

Díky Pavel

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů