Logo
Právě je 10 dub 20, 11:03:52

E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Topení 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 lis 09, 21:52:48
Příspěvky: 100
Bydliště: Praha - Lipany
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2004
Odpovědět s citací
Co se týká otázky od Bártíka -
pokud nemáš bufík je to právě tím - motor nemá šanci ohřát sám sebe, natož topit do kabiny.... Přečti si principy fungování bufíku, a důvody proč je do těchto aut osazován, a pak Ti bude tato problematika jasnější.
Jen pro tvé info. Minulou sobotu jsem jel na hory. Ráno bylo -16. Ohřál jsem motor na 90 pomocí bufíku a vypnul ho. Na dálnici jsem jel stabilně 115 na tempomat - motor si udržel dle teploměru svých 90C. V okamžiku, kdy jsem vyjel nad Turnov směr Liberec a sjížděl cca 3 km z kopce bez plynu se zařazenou rychlostí - šla teplota na 75 - zapnul jsem bufík a za 3 min vše OK. Ten motor se prostě v těchto teplotách nemá šanci za normálního provozního režimu bez bufíku ohřát. JirkaP


19 úno 12, 16:11:14
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 bře 09, 21:56:08
Příspěvky: 134
Bydliště: Pardubice
Auto: Ford S-Max 1.6 118 kW EcoBoost, r.v. 2012
Odpovědět s citací
JirkaP: je mi to jasný u dieselu, ale nečekal jsem, že budu mít problém u benzíňáku. Nevybavuju si, jestli jsem i s předešlýma autama jel někdy v takovým mrazu, ale problémy s topením jsem neměl.
Nechám to být, teď se zdá bát všechno O.K., tak nebudu jezdit v zimě ;-)

_________________
Ford S-Max 1.6 EcoBoost, 2012

Obrázek

Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend, 2015, combi (do 2017/11)
Ford Galaxy 2.3 16V Ghia, 2002, Tiptronic (do 2015/11)
Ford Mondeo 2.0 16V GLX, 1999, combi (do 2009/03)
Ford Mondeo 1.6 16V CLX, 1994, sedan (do 2006/10)


19 úno 12, 16:48:25
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 lis 09, 21:52:48
Příspěvky: 100
Bydliště: Praha - Lipany
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW r.v.2004
Odpovědět s citací
Tak to sorry - absolutně mě nenapadlo, že by jsi měl jiný motor..... :? Omlouvám se. U benzínu by to mohlo být tím termostatem.....
Ať se ti to podaří brzy vyřešit!


19 úno 12, 22:58:19
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 čer 09, 20:25:51
Příspěvky: 199
Bydliště: Praha
Auto: bmw 330xi touring
Odpovědět s citací
Bártík koukni na tohle (je to sice G III v naftě):
http://auto.idnes.cz/adac-nejlepe-hreji ... tomoto_fdv

_________________
ex Ford Galaxy 2.3 DOHC 16V, 7 míst, DVD v opěrkách,orig.park.asistent,střední serie


19 úno 12, 23:37:18
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 led 11, 21:35:24
Příspěvky: 122
Bydliště: Čimelice
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
re:Bártík...určitě bude někde nějaká zrada,já v těch mrazech neměl s topením žádný problém.Jak dosáhla teplota motoru 90C,od té doby ta teplota byla stálá a neklesala ani při vyřazené rychlosti.Otec neměl,taky žádný problém a to jezdí jako šnek.


20 úno 12, 20:10:23
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 bře 09, 21:56:08
Příspěvky: 134
Bydliště: Pardubice
Auto: Ford S-Max 1.6 118 kW EcoBoost, r.v. 2012
Odpovědět s citací
Díky za rady a postřehy. Vyzkouším to ještě znovu teď, při "normálních" teplotách a jestli to bude topit normálně, tak to řešit nebudu.

_________________
Ford S-Max 1.6 EcoBoost, 2012

Obrázek

Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend, 2015, combi (do 2017/11)
Ford Galaxy 2.3 16V Ghia, 2002, Tiptronic (do 2015/11)
Ford Mondeo 2.0 16V GLX, 1999, combi (do 2009/03)
Ford Mondeo 1.6 16V CLX, 1994, sedan (do 2006/10)


20 úno 12, 20:47:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 11, 22:35:09
Příspěvky: 120
Bydliště: Brno
Auto: Ford Galaxy II 2,8 VR6, 150 kW
Odpovědět s citací
Tak pokud se vyloučí standardní závady typu termostat, tak může být zanesený radiátor topení. Taky nejsem spokojený s tím, jak můj :smt1133: topí a to bufík jede a teplota motoru je mezi 80-90. Protože mě čeká oprava klapky, tak při jednom rovnou vyměním radiátor, na výsledek jsem docela zvědavý.

Zatím mám se zaneseným radiátorem zkušenost ze dvou aut: Audi 80 B4, 16 let, 240tis km, topila dobře, mnohem lépe než můj novější :smt1133: , ale po výměně je to sauna i v -15. Tam jsem ho měnit musel, protože prasknul. Povzbuzen úspěchem jsem pak radiátor vyměnil na Favoritovi, 17 let starý, 110 tis km, topil stejně špatně jak můj :smt1133: - tady je navíc výměna jednoduchá, takže jsem to dělal dobrovolně. No a rozdíl je obrovský, jsem hodně teplomilný tvor a i v těch největších mrazech to topí jak o život.

Samozřejmě je jasné, že :smt1133: má mnohem větší prostor na vytopení, ale už jen subjektivně vnímaná teplota vzduchu co jde z topení, když je na max se mi zdá nízká. Na výše zmíněných autech, pokud venku mrzne a dám topení na max tak neudržím ruku na výdechu, u :smt1133: je to slabota.

_________________
Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW r.v.2002, Tiptronic, LPG
Š. Favorit 1993, 40 kW
Dacia Duster 4x4, 1,2 Tce 92 kW


20 úno 12, 20:55:56
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 10, 12:30:45
Příspěvky: 6
Bydliště: Frenštát p R.
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 110 kW Tiptronic
Odpovědět s citací
Můj problém je, že auto topí skvěle, ale jen když stojím. Když se rozjedu, po chvíli začne foukat zepředu vlažný, spíše studený vzduch. Teplota motoru se po 10km dostane na cca 90st. a drží jako přibitá, bufík jede skoro pořád, teplotě v autě pomůže, pokud zapnu zadní ventilátor. Zezadu je kolem sedačky cítit teplo a teplotě ve voze to dost pomůže. Z předních výdechů jde ale studený vzduch. Když zastavím, po chvíli je v autě jako v ráji, i zepředu fouká krásné teplý. Je jedno, jestli je venku +5, nebo -10. Opravil jsem bufík který nešel, dal mu novou keramickou svíčku, sítko, ventilátor a tešil se na teplo. Bohužel čekám dál. Díky za rady.


20 led 15, 23:56:24
Profil
Uživatel

Registrován: 02 led 12, 14:09:06
Příspěvky: 351
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Do Favorita je nejlepší dát celé topení z Felicie, to je pak fukot :-)

_________________
Výměny budíků+dodělání pal. počítače a tempomatu , diagnostika, dojezd a výměna displejů polodot/maxidot, podsvit ručiček atd. po zapnutí klíčku, dojezd el. oken pomocí origo DO, opravy bufíků......


21 led 15, 9:08:23
Profil
Uživatel

Registrován: 23 led 12, 22:17:01
Příspěvky: 58
Bydliště: Jankovice
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW
Odpovědět s citací
Mám opravený bufík a nové pomocné vodní čerpadlo. Vyjíždím z garáže, kde mám cca 15°, ale ani po 25km se mi motor nedostane víc jak na 70°, když úplně vypnu topení, tak vyleze až na 90°. V čem může být problém?


03 pro 16, 9:35:29
Profil
Uživatel

Registrován: 12 kvě 10, 17:49:21
Příspěvky: 179
Bydliště: Stověžatá
Auto: Seat Alhambra II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
No a ten bufík funguje? To, jak to popisuješ odpovídá nefunkčnímu bufíku.

_________________
Auto s trojblikem od krt.ecka


04 pro 16, 19:03:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 23 led 12, 22:17:01
Příspěvky: 58
Bydliště: Jankovice
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 96 kW
Odpovědět s citací
Bufík funguje, spíš jestli není špatné čidlo teploty. Předevčírem, při mínus 3°, jsem měl po pěti kilometrech teploměr v pohodě na 90°.


06 pro 16, 5:57:20
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12 lis 07, 22:44:37
Příspěvky: 2598
Bydliště: Praha8
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Ahoj, začalo mi stále topit auto. Poraďte mi kde je ventil topení, mám klimatronik.

_________________
FORD GALAXY 1.9TDI r.v.03 Ghia


19 bře 20, 14:36:34
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron