Logo
Právě je 20 čer 19, 15:20:49

E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Tažné zařízení 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 dub 08, 20:11:32
Příspěvky: 939
Bydliště: u Plzně
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Titanium
Odpovědět s citací
Snad to pomůže:
§ 14

Technické požadavky na spojitelnost vozidel
do jízdních souprav a jejich provoz
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)


(1) Okamžitá hmotnost pípojného vozidla nebo pípojných
vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukní rychlostí do 40
km.h-1 nejvýše 2,5násobku okamžité hmotnosti tažného vozidla.
U souprav traktoru a traktorového návsu se okamžitou hmotností
každého z vozidel soupravy rozumí souet hmotností pipadajících
na jednotlivé nápravy traktoru, respektive návsu. Podíl hmotnosti
pipadající na nápravy traktorového návsu nesmí pevyšovat
nejvtší povolenou hmotnost pípojného vozidla uvedenou
v technickém prkazu traktoru.

(2) Okamžitá hmotnost pípojného vozidla nebo pípojných
vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukní rychlostí vyšší
než 40 km.h-1 nejvýše 1,5násobku okamžité hmotnosti tažného
vozidla.

(3) Okamžitá hmotnost jízdní soupravy nesmí být vtší než
nejvtší povolená hmotnost jízdní soupravy stanovená pi schválení
technické zpsobilosti tažného vozidla.

(4) Vzdálenost mezi poslední nápravou motorového vozidla,
jehož nejvtší povolená hmotnost pevyšuje 3,50 t, a první
nápravou pívsu, jehož nejvtší povolená hmotnost pevyšuje 3,50
t, musí být nejmén 3,00 m.

(5) Prostední vozidlo soupravy musí mít vyšší nebo stejnou
okamžitou hmotnost, jakou má poslední vozidlo soupravy.

(6) Nebrzdná vozidla kategorie O1 mohou být zapojována jen
za vozidla kategorií M a N, jejichž provozní hmotnost je nejmén
dvojnásobkem okamžité hmotnosti pipojovaného vozidla, pokud pi
schválení technické zpsobilosti tažného vozidla nebylo stanoveno
jinak.

(7) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s pípojnými
vozidly kategorií O1 a O2 platí
a) okamžitá hmotnost pípojného vozidla kategorie O1 nesmí být
vtší než nejvtší povolená hmotnost nebrzdného pípojného
vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena
v technickém prkazu a osvdení o registraci tažného vozidla,
b) okamžitá hmotnost pívsu kategorie O2 nesmí být vtší než
nejvtší povolená hmotnost brzdného pípojného vozidla
stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém
prkazu a osvdení o registraci tažného vozidla, za podmínky,
že nejvtší povolená hmotnost takového pípojného vozidla není
vtší než nejvtší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel
kategorií M1 a N1 a 1,5násobek nejvtší povolené hmotnosti
tažného vozidla u vozidel kategorií M3 a N3.

(8) Okamžitá hmotnost pívs kategorií O3 a O4 v jízdní
souprav nesmí být vtší než nejvtší povolená hmotnost brzdného
pípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena
v technickém prkazu a osvdení o registraci tažného vozidla.

(9) Do jízdní soupravy s tažnými vozidly kategorií M1 a N1
smí být zapojeno pípojné vozidlo kategorie O1 nebo O2 o maximální
celkové šíce vyhovující podmínce, aby bod inné svíticí plochy
pední obrysové svítilny tažného vozidla, který je nejbližší
rovin vymezující nejvtší šíku pípojného vozidla, nebyl dále
než 400 mm od této roviny, meno na každé stran (po obou
stranách) soupravy vozidel zapojených do soupravy a podélné ose.

(10) Pokud pípojné vozidlo svými rozmry po pipojení
k tažnému vozidlu znemožní idii ádný výhled vnjšími zptnými
zrcátky, musí být opateno tažné vozidlo doplkovými zptnými
zrcátky s vtším vyložením nebo jiným zaízením, které zajistí
ádný výhled.

(11) Pokud ministerstvo pi schvalování technické
zpsobilosti typu pívs kategorií O1 a O2 nestanoví jinak, nesmí
být nejvyšší rychlost pívsu vyšší než 80 km.h-1. Pívsy nesmí
být používány k peprav osob.

(12) Vozidla kategorií OT a SPT
a) vozidla kategorií OT1 a SPT1, která nejsou vybavena brzdovým
zaízením, a vozidla kategorií OT1, OT2 a SPT1, která jsou
vybavena nájezdovou brzdovou soustavou, mohou být zapojována
jen za tažná vozidla, jejichž provozní hmotnost je shodná nebo
vyšší než okamžitá hmotnost pipojovaného vozidla, pokud nebylo
pi schválení technické zpsobilosti tažného vozidla stanoveno
jinak,
b) okamžitá hmotnost vozidla kategorie SPT vybaveného prbžnou
nebo poloprbžnou brzdovou soustavou iní u souprav s nejvyšší
konstrukní rychlostí do 30 km.h-1, respektive do 40 km.h-1
nejvýše 2,5násobku okamžité hmotnosti traktoru.

(13) Nejvtší povolená hmotnost nebrzdného pípojného
vozidla za dvoukolové motorové vozidlo nesmí být vtší než 50 %
provozní hmotnosti tažného motorového vozidla. Nejvtší povolená
hmotnost brzdného pípojného vozidla za dvoukolové motorové
vozidlo nesmí být vtší než provozní hmotnost tažného motorového
vozidla.

(14) Jízdní soupravy, jejichž nejvyšší konstrukní rychlost
nepevyšuje 30 km.h-1, musí být opateny pi provozu na pozemních
komunikacích na zádi posledního vozidla soupravy deskami zadního
znaení pro "pomalá vozidla". Toto oznaení spluje podmínky
stanovené homologaním pedpisem EHK . 69 a je podle nj
homologováno. V pípad, že je souprava tvoena nosiem
a pracovním strojem neseným, mže být toto oznaení umístno na
nosii za podmínky, že není strojem nebo jeho ástí zakryto.

(15) Zapojení vozidel do jízdních souprav (s výjimkou tažení
pívs kategorií O1 a O2 s nájezdovou brzdou) s ohledem na ABS je
možné v tchto kombinacích:
a) tažné vozidlo s ABS a pípojné vozidlo s ABS,
b) tažné vozidlo bez ABS a pípojné vozidlo bez ABS,
c) tažné vozidlo bez ABS a pípojné vozidlo s ABS za podmínky, že
tažné vozidlo je vybaveno zaízením umožujícím napájet
a kontrolovat bezchybnou funkci ABS pípojného vozidla.

_________________
brácha od Čmelák 80
Ford G III, 2,0 TDci, titanium, černá metla, r.v. 2011, 103 kw


11 lis 12, 11:41:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 dub 12, 11:03:41
Příspěvky: 114
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2006
Odpovědět s citací
Díky za obsáhlý výpis, ale řeším to, že do TP nedostanu víc jak 1800kg i kdybych se rozkrájel. Což je s podivem, když lehčí, i se slabším motorem a brzdami (VW sharan 1.9 tdi 85kW) dostane 2 tuny. Njn :(

_________________
***festina lente*** nikdy nebýt první, nikdy nebýt poslední, a nikdy se na nic dobrovolně nehlásit


11 lis 12, 18:20:43
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 10, 21:00:05
Příspěvky: 552
Bydliště: Ústí nad Labem
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
z toho si nic nedělej větší a silnější, Viano r.v.2009 má na kouli 1500kg a taky s tim nikdo nic nenadělá...

asi je to daný konstrukcí zadní nápravy...

_________________
Ford Galaxy II, 1.9TDi 85kW - prodáno

Seat Alhambra II, 2.0TDi 103kW - prodáno

Seat Alhambra III, 2.0TDi 110kW


19 lis 12, 22:23:21
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 12 kvě 10, 17:49:21
Příspěvky: 179
Bydliště: Stověžatá
Auto: Seat Alhambra II 1.9 TDi PD 85 kW
Odpovědět s citací
Spíš ani ne tak nápravy jako konstrukcí TZ a způsobu jeho uchycení do kastle.

_________________
Auto s trojblikem od krt.ecka


28 lis 12, 16:15:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 06 bře 13, 10:45:21
Příspěvky: 13
Auto: Ford Galaxy III 1.8 TDCi 92 kW r.v.2006
Odpovědět s citací
Dobesch píše:
Clovece ted mi to rikal jeden pribuznej - schodou okolnosti mechanik od Forda. Za GAlaxkou se snad smi tahat prave jen 1800. Prave mi rikal, ze je to paradox ze za necim (ted nevim jestli ne za S-Maxem) se muzou 2000. Je to dano vahou vozidla ci cim. Jinak krom vahy privesu je taky dulezite Axialni zatizeni vlastni "koule", takze dat pozor u tech levnejsich, aby nemely neco nedostatecnyho (ja mam AX 50). Jinak pevna koule ma i druhotne urceni jako pasivni parkovaci asistent.

Ahoj nechal jsem si dodatečně namontovat tažné na galaxy lll a od ts doby mi nefunguje parkovací asistent.Nemáš náhodou nějakou zkušenost .Dík. Můj mechanik si neví rady.


11 bře 14, 13:12:00
Profil
Uživatel

Registrován: 17 led 10, 10:27:29
Příspěvky: 325
Bydliště: Praha 4 - Libuš
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Nepises co je to nefunguje -- pipa furt nebo nepipa vubec

No s parkovacim asistentem je to u tazneho zarizeni tak - pokud budes mit originalni elektro sadu od Forda, tak bude 13 kolikova. V tom pripade je to zarizeny tak, ze po pripojeni "cehokoli" do zasuvky se ti asistent deaktivuje, aby nerval porad.

Pokud je tam neoriginalni elektrika tak muze bejt jak 13 tak 7. 13 kolik by se mel chovat stejne jako originalni sada, 7 kolik neumi vypnout asistenta.

Kazdopadne pokud se instaluje tazne zarizeni, je potreba to nastavit v palubnim PC Galaxky (pres diagnostiku) jinak se ti bude stavat (jako me) ze asistent uvidi kouli a bude rvat. Teda u me rval za mlhy a mrholeni, proste ne vzdycky,ale kdyz bylo hnusne tak jo.

No a pokud nefunguje vubec, tak je taky dost mozny, ze ho ten umelec co delal kouli proste uplne deaktivoval, protoze nevedel co a jak a tohle bylo to jedinny co se mu povedlo. Pak bych mel trosku obavu jak bude resena cela elektroinstalace taznyho. Spravne je v pravy zadni kapse zasuvka, kam se pripoji modul ridici jednotky s kabelazi, ale treba ja to mel pri koupi netvrdo reseny odbockama z kabelu ke svetlum. Pak samozrejme nefungovalo nic jak melo. Jeste otazka - predni asistent funguje ???? Monitorova tlaku v zadnich pneu funguje ???? Pokud funguje predek a nefunguje monitoring pneu vzadu, tak bych to tipnul na to, ze jen odpojil kabel k senzorum nebo tak neco.


11 bře 14, 13:26:39
Profil ICQ
Uživatel

Registrován: 14 srp 13, 11:21:32
Příspěvky: 16
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Trošku odbočka bokem: můžu si jednotku aktivovat sám? Kabel mám...


11 bře 14, 15:55:20
Profil
Uživatel

Registrován: 14 srp 08, 19:49:39
Příspěvky: 24
Bydliště: Litvínov
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Ahoj.
Jsem ve fázi výběru tažného.
Výběr je docela široký, rád bych ale něco, aby to slušně vypadalo.
Pokud možno co nejméně řezat plast, aby po sundání koule nezůstala díra.
Poradíte? Případně vyfotíte.
Dík moc všem.


09 bře 15, 12:11:23
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 22:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
Dobesch: To neumí ani origo 13ti pinová zásuvka, deaktivaci asistenta řeší 'kouzelná krabička' (neměl jsem to rozebraný, ale TEORETICKY by tam mohli bejt jen relátka), která může klidně bejt i u té neoriginální 7 nebo 13ti pinové, záleží jak kdo motnáž zprasil, resp. jestli zákazník je ochoten zaplatit za elektriku 250kč, nebo 2500kč.

Každoádně, v obou případech je podstatné to, že po propojení zásuvky se zástrčkou dojde k rozpojení spínače v zásuvce, který tam je kvůli odpojení mlhovek a ten se pak přez ty relátka dá použít i k odpojení parkovacího asistenta. Takže asi bych začal tím, že bych hledal tu krabičku a zjistil co umí a jestli je správně zapojená.

A možná je to jen špatně nakódované.

standalitvínov: Snad většina rozumných výrobců se snaží dělat tažné tak, aby se pokud možno nárazník řezat nemusel a když už ano, tak aby to bylo v místě, které není za normálních podmínek viditelné. Víditelný výřez býva to nejkrajnější řešení, kdy to prostě jinak technicky řešit nejde. Navíc dneska se používají i modernější materiál a slitiny kovů s vyšší pevností a tak je možné vymyslet i 'vhodnější' tvar.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


09 bře 15, 17:45:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel

Registrován: 03 srp 13, 22:14:47
Příspěvky: 460
Bydliště: Rovensko pod Troskami
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Ghia
Odpovědět s citací
Pravda, sám mám tažné pěkně pod nárazníkem.Netuším jestli je origo,ale je to OK


09 bře 15, 19:46:37
Profil
Uživatel

Registrován: 17 led 10, 10:27:29
Příspěvky: 325
Bydliště: Praha 4 - Libuš
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Jo ja mam taky pevny pod naraznikem bez odendavatelny koule, Když obcas vidim ty umelce pred barakem, sem za toho pasdivniho parkovaciho asistenta docela rad.


11 bře 15, 14:41:28
Profil ICQ
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 12, 22:13:31
Příspěvky: 1395
Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
Odpovědět s citací
Tak teď jsi mě fakt rozesmál. Pasivní parkovací asistent :-D

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.

Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+
Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: Obrázek LPG


11 bře 15, 18:29:47
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 18, 23:09:48
Příspěvky: 21
Bydliště: Uherské Hradiště
Auto: Ford S-Max 2.2 TDCi 129 kW r.v.2010
Odpovědět s citací
Zdravím pánové. Nebudu zakládat nové téma. Koupil jsem před vánoci s-maxe a není klíč k tažnému. Neznáte někoho v okolí UH, nebo ZL kdo by mi to odemkl, opravil. Nebo co stím dělat, abych mohl sundávat bajonet.? Mám tam tohle! Je tam značka na bajonetu - BMW 6763349. Dave


Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
Ford S-max 2.2TDCi 129kW Titanium 2010


30 led 19, 20:09:36
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 18, 23:09:48
Příspěvky: 21
Bydliště: Uherské Hradiště
Auto: Ford S-Max 2.2 TDCi 129 kW r.v.2010
Odpovědět s citací
Až dnes jsem konečně vyřešil sundání bajonetu u tažného. Zastavil jsem se u nás v UNI Hobby ve stánku, kde vyrábějí klíče. Pán se podíval na zámek tažného, přišel se třema klíčema a vyzkoušel, který se dá zasunout. Pak přečetl označení na zámku a po pár minutách došel s klíčem. A odemkl zámek bajonetu tažného. Ale nevěděl jak jej sundat, protože nám to nešlo. Až pak se sousedem jsme párkrát klepli po bajonetu, aby jsme ho vyklepli a nakonec vyskočil. Nebyl sundaný pěkně dlouho, protože jsem s-maxe koupil v prosinci bez klíče od tažného, a ani minulý majitel klíč údajně už neměl. A to hlavní. Cena za práci a výrobu zatím jednoho klíče 120 Kč. Další klíč 45Kč. Super!!!

_________________
Ford S-max 2.2TDCi 129kW Titanium 2010


15 dub 19, 19:51:58
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 21:11:01
Příspěvky: 4568
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
Super :smt023 .

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


16 dub 19, 21:07:25
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: