Logo
Právě je 30 zář 20, 16:37:34

E-shop https://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 Vybitá autobaterie 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 96
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
Objevila se mě v poslední době už po několikáté na display Convers+ hláška "Low battery", po přeměření měla 12,05V. A to jsem ujel nedávno cca 120km a den nato cca 50km tam dopoledne a večer zpátky. Teploty jsou tu -2 až 0°.
Tak mi to nedalo a trochu jsem si celý systém zanalyzoval multimetrem:
A) Změřen odběr v klidovém režimu zamknutého auta s přepínačem světel v poloze A, výsledek je 0.021 až 0.019A. Zklidnění trvalo cca 20-30 minut. Pak už se hodnota neměnila. Tímto považuji elektroniku auta za dobrou.
B) Baterku jsem pak odpojil od auta, nabil a po odpojení nabíječky nechal den a půl v klidu, venku bylo cca -2 až+2°C. Napětí se po odpojení od nabíječky drželo kolem 12,6V
C) Další den proveden zátěžový test, venkovní teplota cca 2°C, auto nemá BMS. Omlouvám se za obsáhlost, ale chtěl jsem podchytit co nejvíce stavů:

1) napětí těsně před připojením = 12,59V, čas 13:40h
2) napětí těsně po připojení = 12,51V
- Po dalších 5min a po odemknutí auta = 12,01V
- Po dalších 5min = 12,21V
- Po dalších 5min = 12,22-12,27V (nějaké relátka pořád cvakaly)
- Po dalších 10min = 12,39V (to už jsem seděl v autě, vše uvnitř vypnuto; v cca minutových intervalech se rozsvítila kontrolka parkovačky tak na 10-15s, při tom spadlo napětí na 12,22V, jinak 12,37-12,39V
3) Průběhy napětí s motorem:
- Při zapnutém zapalování zapalování = 12,02V
- V průběhu startování se mě nepodařilo napětí odchytit (motor naskočil okamžitě okamžitě)
- Po nastartování, volnoběh 800ot/min, bez zátěže = 14,35V
- Při 2500-2700ot/min, bez zátěže = 14,33V
- Volnoběh se zátěží (= potkávací světla a mlhovky - obojí přední+zadní, vyhřívání předního a zadního skla, obě vyhřívaná zrcátka, pomocné el. topení, výhřev obou předních sedaček naplno, ventilátor naplno, žhavení) = 12,90-13,30V
- Při 2500-2700ot/min, se zátěží = 14,18-14,32V
- Zpět volnoběh se zátěží = 14,29V, při vypnutí čelního skla = 14,18-14,34V)
- Pak volnoběh bez zátěže = 14,30V
4) Průběhy napětí po testu bez motoru a bez zátěže:
- hned po vypnutí motoru = 13,05V, čas 14:30h
- po 5 minutách = 12,37V
- po dalších 5 minutách 12,38V
- po dalších 5 minutách 12,44V
5) Od 14:55h pak zpět na nabíječce, v 16:45h už plně nabito a přepnuto do stabilizačního režimu, napětí 12,80-13,10V

Ještě k testu zátěží: našel jsem na netu hodnoty odběru některých spotřebičů, které jsem měl spuštěné v zátěžovém testu Podotýkám, že alternátor má výkon 150A:
- potkávací světla a mlhovky - obojí přední+zadní, cca 35A
- vyhřívání předního a zadního skla, 70+25A
- obě vyhřívaná zrcátka, 4A
- pomocné el. topení PTC, 80A
- výhřev obou předních sedaček naplno, ???
- ventilátor naplno,???
- žhavení ???

Nemám hodnoty všude,ale už teď jsem na 215A.

Chtěl bych poprosit někoho erudovaného o komentář ohledně chování baterky a alternátoru. Z mého pohledu je baterka měkká = při zátěži jde hned výrazně dolů. Mám typ, viz foto v příloze. Ještě jeden fakt přidám. V únoru 2018 mě při mrazech zamrzla nafta a tak dlouho jsem to zkoušel nastartovat, až jsem baterku vybil, po přeměření měla 11.7V. Nabíjením v autě venku přes noc do rána se nestalo nic-pořád kolem 11.7V, tak musela ven a obyčejnou trafo nabíječkou jsem ji znovu nabil. Pak už byla OK. Ale od té doby jak má auto stát víc jak 4 dny, jsem v nejistotě, že nenastartuji. V létě je to v pohodě, problémy jsou jen v zimě
Alternátor si myslím, že je OK.
Co mě ale zarazilo byl výrazný pokles napětí se zátěží na volnoběh. I motor měl projev jakoby se trochu dusil.
Ještě si uvědomuji,že někdy za tmy hůř svítí světla.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


04 led 20, 15:56:25
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 11, 21:47:16
Příspěvky: 336
Bydliště: Kroměříž
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW 2001
Odpovědět s citací
Čau!

Za mě - elektriku máš v pořádku. Alternátor taky včetně regulátoru.
Baterka má jasný problém, přesně jak píšeš = je "měkká", resp. jeden z článků je zřejmě načatý a půjde brzo do zkratu. Je to zaručeně způsobeno hlubokým vybitím pod hodnotu 11,9V a zároveň tím, že byla dlouho v tomto stavu v mrazu. Řádově takové Pb vybité baterii stačí v mrazu pár hodin (noc) a může být opravdu po ní. (Ano, můžeme se bavit, jestli jsi neměl od začátku náchylnější kus...) Tohle je moje mnohačetná osobní zkušenost. Na defekt baterie ukazuje jasně i to, že má - jak píšeš - velký pokles napětí po vypnutí motoru. 12V Pb akumulátor musí mít, když je zdravý, hodnotu 12,6V a motat se plus mínus okolo. Jak tady čtu po odemčení auta 12,01 - tak to je naprostá totálka.

Jestli Ti můžu radit - kup si v těchto mrazech hnedka jinou, budeš mít čistou hlavu, kór pokud parkuješ venku, a je po starostech. ;-) I v létě Tě totiž může taková baterka překvapit rychlým zkolabováním a to bez jediného varování (tím varováním jsou však takovéto stavy v zimě). Např. v pravé poledne do obchodu odjedeš, bude startovat na první brnk a zpátky po 20ti minutách už ani nehlesne. I tohle se mně stalo.

Já 10 let používám Vartu - řadu Silver Dynamic 100Ah a nemůžu si ji vynachválit.

Problém těchto našich Pb baterií je hlavně v tom, že nejsou konstruovány na cyklování ve smyslu furt dokola nabít/vybít třeba jako mobily (ano, vím, že v mobilech jsou jiné baterie, ať mě nikdo nechytá za slovíčko. Uvádím to jen jako příklad...), ale ke krátkodobému dodávání obrovských startovacích proudů (např. moje Varta až 680A), ale potřebují být neustále nabité. Jedině tak vydrží dlouho a i v mrazech nezměknout a jsou schopny dodat takováto proudová čísla. Takže v zimě je fakt základ mít v pořádku žhaviče a rozhodně baterii, která jakmile se začne ukazovat jako kompromisní, patří ven. Tyto naše auta mají obrovský nárok na odběr (v zimě žhavení, vyhřívání skel, zrcátek...), tady nejsme schopni šmudlat okolo baterek ještě 5 let a startovat s nima při cestě k moři, jako se dělalo kdysi na starých 105kách, aby se ušetřilo. Tady je to koleda o nedobré překvápko, v horším případě o průser. (Rodina, hory - naložené auto, někdo z dětí si něco udělá a potřebuješ do nemocnice... Mám 4 malé děti a potřebuju se na své auto spolehnout! Před hodinou auto ještě jelo a teď ani neťukne. Nikomu takový zážitek nepřeju... Křik, bolestivý pláč, stres, venku mráz a Ty jsi bezmocný...)

Na posledním místě chci zdůraznit, že já žádné autobaterie neprodávám ani nedistribuju :lol:

Ať se daří a všecko dobré, Kamil :-D :smt023

_________________
Host do domu - čagan do ruky :-)


17 led 20, 21:54:36
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 96
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
Ahoj a díky za radu.
Obávám se , že budeš mít pravdu. Ten svůj problém jsem tehdy popsal tady: http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic ... +r%C3%A1no .
Když se na to dívám zpětně, tak vybitá baterka (která nebyla schopna nastartovat, naměřil jsem i 11,7V) byla na mrazech onen celý den, celou noc a ještě další den, než jsem ji odpoledne vykuchal z auta a dal na nabíječku, to vše při teplotách -5 až -18°C.
Nicméně v tomto týdnu jsem si koupil nabíječku CTEK MXS 5.0 a včera jsem udělal v garáži nabíjecí režim vč. RECOND režimu (nabíječka při této fázi nabíjení zvedne napětí až k 15,8V a pomocí vzniklého plynování promíchává stratifikovanou kyselinu sírovou zpět s vodou. U mě to tedy vylezlo jen na 15,1V na zhruba 45minut). Po cca 5h vč. RECOND režimu bylo nabito, pak jsem nabíječku odpojil. Dnes ráno na baterce (stále ještě v garáži) je 12,8V a pořád se tam drží.


18 led 20, 12:53:28
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 11, 21:47:16
Příspěvky: 336
Bydliště: Kroměříž
Auto: Ford Galaxy II 1.9 TDi PD 85 kW 2001
Odpovědět s citací
Čau, tak vypadá to tedy zatím dobře, to je moc fajn. Kéž by to opravdu trvale pomohlo, jestli nebyl žádný článek baterie vyloženě ve zkratu, mohlo by. :smt023 Já osobně bych byl však i nadále trochu ostražitý - proces desulfatace umí totiž pomoct i naopak k rychlejšímu konci akumulátoru, protože právě to míchání dopropojí usazený vodivý kal na dně s některou z desek. Není to vždy tak úplně jednoznačné, jak by se mohlo na obalu krabice od nabíječky na první pohled zdát. Ale může to zafungovat, rozbíjení krystalů pulsem je dobrý a vlastně jediný způsob.
Přeju Ti, aby to byl právě Tvůj případ, kdy to očividně zabere! ;-) Ta nabíječka je jinak opravdu moc dobrá, znám ji... :-D

_________________
Host do domu - čagan do ruky :-)


23 led 20, 23:04:19
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 96
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
Tak radost netrvala dlouho. Po připojení baterky do auta, napětí kleslo na 12,3V, takže jsem tam kde jsem byl na začátku :? Vypadá to, že je fakt jeden článek na odchodu do věčných lovišť.
No zkusím ještě režim pravidelného týdenního nabíjení, dokud to funguje. Pak bude nová baterka: buď Exide Premium nebo Varta Silver Dynamic, obojí 85AH/800A


23 led 20, 23:15:38
Profil
Uživatel

Registrován: 19 kvě 20, 1:18:22
Příspěvky: 7
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 100 kW, 2014
Odpovědět s citací
Mozna to bude trochu z cesty, ale jak je na tom volnobezka na altiku? Mne se treba napeti tvarila vsechna v pohode zatez/nezatez, ale stejne se nestihalo dobijet a pricina byla tam. Pravda, nemeril jsem vse multimetrem, ale spolehal jsem na palubni ukazatel napeti. Par namatkovych srovnavacich mereni multimetrem ale sedelo. A to jsem si tez rikal ze tohle musi byt clankem na baterce a menil hned ji (ta stara mi mimochodem od te doby vyborne slouzi v domaci UPSce a rozhodne nevypada, ze by se chystala do duchodu ;-) ). Ale je pravdou, ze jsem mel s puvodni volnobezkou nahrkano uz cca 180k, takze se dalo predpokladat ze to bude mit uz za sebou :-D


20 kvě 20, 2:32:05
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: