Logo
Právě je 19 říj 18, 6:58:21

E-shop http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
 Kontrolka při spuštění dpf regenerace 
Autor Zpráva
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 57
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
jj to je super. Přemýšlím ale nad zapojením tak, aby zvuk byl jen krátce při rozsvícení. Představa, že ráno při studeném startu to bude bzučet 3-4minuty mě moc nebere.
Chtěl bych, aby to jen píplo a jenom při rozsvícení a pak už jen svítila LEDka. Plus něco na snížení hlasitosti.
Ale nejsem elektronik.... tak se zapojením a navržením parametrů součástek bude problém.


31 bře 18, 13:03:19
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 57
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
Po výměně žhavicích svíček nastal u mě opačný problém. Kontrolka jen problikne a relé je sepnuté podstatně kratší chvilku, takže jsem si toho, že probíhá regenerace, vůbec nevšiml. Řešením by mohla být kraťoučká zvuková signalizace sepnutí v zapojení jednoduchého časovače IC 555. Mělo by to po cca vteřině vypnout..

To je tak když je člověk na Velikonoce nemocný :roll:


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


01 dub 18, 8:46:22
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 12, 17:25:11
Příspěvky: 178
Auto: Ford Galaxy III 1.6 TDCi 85 kW
Odpovědět s citací
Navrhnout jej není problém . Pošli mi přesný seznam sočástek a já jej navrhnu nejlépe SMD součástky at není veliký a nemusí se vrtat vše s jedné strany . Horší to je s výrobou , vím kde se obrátit ale ti dělají jen větší množství ...

_________________
Ford Galaxy III 1.6 TDCi 85 kW

Obrázek


01 dub 18, 9:20:23
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 12, 17:25:11
Příspěvky: 178
Auto: Ford Galaxy III 1.6 TDCi 85 kW
Odpovědět s citací
Zdravím , poradí mi někdo které relé spína žhavení ? Jak píše Otakar v návodu tak to má byt relé č.4 ale já jej tam nemám ...

Příloha:
IMG_20180420_105625.jpg


Příloha:
IMG_20180420_153959.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Ford Galaxy III 1.6 TDCi 85 kW

Obrázek


21 dub 18, 9:19:15
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 08, 21:11:01
Příspěvky: 4553
Bydliště: Bzenec
Auto: Ford S-Max 2.0 TDCi 96 kW r.v.2007
Odpovědět s citací
4 je opravdu v pozici kde ti relé chybí. Na fotkách je trochu vidět, že tam jsou kontakty, to tak vypadá, že ho někdo z nějakého důvodu vytáhl. Ford většinou do volných pozic nedává ani kontakty.

_________________
Ford S-max 2.0 TDCi 96kW automat 2007
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno


21 dub 18, 9:39:05
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 12, 17:25:11
Příspěvky: 178
Auto: Ford Galaxy III 1.6 TDCi 85 kW
Odpovědět s citací
Nikdo neporadi ?

_________________
Ford Galaxy III 1.6 TDCi 85 kW

Obrázek


24 dub 18, 9:54:25
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 57
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
A jaký je problém to relé koupit?
BTW jak jsi startovali zimě? Já měl všechny čtyři žhavící svíčky mrtvé a pod -5 to nestartovalo.


24 dub 18, 21:15:14
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 12, 17:25:11
Příspěvky: 178
Auto: Ford Galaxy III 1.6 TDCi 85 kW
Odpovědět s citací
To nevím jestli to rele tam strčit . Auto startuje pořád stejně i při mínus 20 . To relé tam není od novoty já to auto kupoval nové .Určitě žhavení bude spínat jiné rele než ta 4 ...

_________________
Ford Galaxy III 1.6 TDCi 85 kW

Obrázek


25 dub 18, 9:24:04
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 57
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
No pak je to jednoduché: podle elektro schématu k tvému motoru najít čím se vlastně žhavení spíná. Tady ale mě už zdroje dochází, na tento motor nic nemám.


25 dub 18, 9:49:06
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 12, 17:25:11
Příspěvky: 178
Auto: Ford Galaxy III 1.6 TDCi 85 kW
Odpovědět s citací
Schema nemohu nikde najit , nema nekdo tuseni jak je to udelane ?

_________________
Ford Galaxy III 1.6 TDCi 85 kW

Obrázek


05 srp 18, 9:48:05
Profil
Uživatel

Registrován: 08 dub 08, 21:52:42
Příspěvky: 78
Bydliště: ŠUMAVA
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
Tak jsem přišel na jednoduchý způsob kontroly regenerace.
Otáčky motoru na volnoběh jsou asi na 800 za minutu.Když zapnu klimu,zvednou se na 850 za minutu a jakmile se spustí regenerace,stoupnou asi na 900 za minutu.Když není zapnutá klima,jsou otáčky na 850 za min.Stačí při jízdě sešlápnout spojku a vím co se děje.
Jak snadné a bez zásahu do vozidla. :lol:

_________________
Galaxy 1,9tdi 81kw r.v.96 Prodán
Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103kw 2006


23 srp 18, 15:20:18
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 57
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
... a to budeš při každém volnoběhu zapínat klimu a pozorovat otáčky.
A jak toto zjistíš při jízdě?

Na to jak je informovanost o regeneraci důležité, tak mě tvůj návod nepřijde moc spolehlivý a univerzální pro všechny. :-k

Neobhajuji za každou cenu kontrolku, ale vzhledem k její spolehlivosti vs. náročnost a náklady na instalaci, mě přijde pořád jako nejvhodnější řešení.


23 srp 18, 16:07:58
Profil
Uživatel

Registrován: 20 říj 08, 15:17:35
Příspěvky: 23
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
"Táta" chtěl asi jen poukázat na to že jsou při regeneraci zvýšené otáčky, a to může být způsobeno i klimou. Není tedy potřeba zapínat klimu, jen budou otáčky jiné při regeneraci současně se zapnutou klimou a regeneraci bez ní.
Já nemám vysledované přesné otáčky, ale když zajíždím do garáže a auto regeneruje, poznám to podle zvůšeného zvuku motoru (trochu to připomíná zvuk při prasklém výfuku), většinou jede i větrák chlazení. Mám vyměněný DPF asi před 1,5 rokem, jsem zvědavý kdy bude potřeba vyčistit... Poprvé se mi ucpal už při 55tis. proto jsem zezdil 6 let bez něj. Chystám se pomalu koupit nové Galaxy, jsem zvědavej jestli se do té doby filtr ozve nebo ne... CHtěl bych zase naftu, ale jezdím dost po městě.
Nemá někdo zkušenost s filtrem v poslední generaci G?

_________________
Ford Galaxy III


23 srp 18, 17:20:59
Profil
Uživatel

Registrován: 08 dub 08, 21:52:42
Příspěvky: 78
Bydliště: ŠUMAVA
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
Odpovědět s citací
pro Otakar
Zopakuji Ti znova"Otáčky motoru na volnoběh jsou asi na 800 za minutu.Když zapnu klimu,zvednou se na 850 za minutu a jakmile se spustí regenerace,stoupnou asi na 900 za minutu.Když není zapnutá klima,jsou otáčky na 850 za min.Stačí při jízdě sešlápnout spojku a vím co se děje."
Spojka je levý pedál :lol:
Neberu Ti Tvoji kontrolku,ale je to další zdroj možné poruchy.Rozhodně to není to nejvhodnější řešení.
Protože je moje řešení nejjednodužší,může si ho vyzkoušet každý aniž by vrtal dírky do karoserie na nepřístupných místech.
Nikoho to nic stát nebude a je na každém,jak se k této informaci postaví.Zkouška fakt nic nestojí.

pro Dagr
Při regeneraci jede ventilátor na vyžší otáčky než při klimatizaci.Proto větší zatížení motoru a zvýšení otáček motoru.

_________________
Galaxy 1,9tdi 81kw r.v.96 Prodán
Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103kw 2006


23 srp 18, 21:10:19
Profil
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 17, 14:51:45
Příspěvky: 57
Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
Odpovědět s citací
Ok, Borci, každý má svoji cestu a svůj styl. Konec konců, všechny cesty stejně vedou do Říma.
Důležité je, že daný způsob funguje a je spolehlivý. Máme přece všichni společný zájem, a tím je péče o DPF a nepřerušit regeneraci. A jestli se někdo spoléhá na svůj sluch, nebo dává přednost rozdílu otáček, anebo si nainstaluje kontrolku, je každého věc.
Já jsem šel cestou kontrolky, protože zvukově regeneraci nedokážu rozlišit. Pokud se někomu osvědčily rozdíly otáček, tak prosím. Hlavně že jsme všichni spokojení.

PS. Nic jsem do karosérie nevrtal, využil jsem jen toho, co na autě už bylo od výrobce .


23 srp 18, 21:38:52
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: