|
Právě je 18 úno 19, 23:44:34
|

Autor |
Zpráva |
bar_007
Uživatel
Registrován: 30 dub 12, 10:57:21 Příspěvky: 6
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2008
|
Tak první pokusy s upraveným kabelem a elmconfig - funguje čtení na obou sběrnicích, paměť závad - čtení i mazání. Nastavování jednotlivých parametrů komfortu jsem ještě nezkoušel(automatické svícení, zamykání apod.).Dále vyzkoušeno s Forscan - funguje, program si sám řekne když chce přepnout mez sběrnicemi. Návody na úpravu kabelu http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=68&t=34725 a http://www.jamessimpson.co.uk/elmconfig-enable-ford-ecu-functions/Forscan http://forscan.org/home.html
|
30 zář 13, 18:47:39 |
|
 |
bar_007
Uživatel
Registrován: 30 dub 12, 10:57:21 Příspěvky: 6
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2008
|
Tak první krůčky s nastavováním vyzkoušeny - konkrétně zapnutí stálého svícení - zadařilo se až bude čas tak to zkusím prozkoumat víc. Celkové náklady cca 200 Kč.
|
10 říj 13, 8:34:33 |
|
 |
Hugo
Uživatel
Registrován: 03 srp 13, 21:14:47 Příspěvky: 457 Bydliště: Rovensko pod Troskami
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Ghia
|
Ahoj kamarádi co říkáte na tento kabel??Byl mi doporučen právě na můj  Díky za rady http://www.levnealarmy.cz/eshop/autodia ... -obd2.html
|
24 lis 14, 14:59:21 |
|
 |
the.max
Uživatel
Registrován: 25 lis 12, 21:13:31 Příspěvky: 1395 Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
|
Tohle je jen OBD-II kabel, nic moc od toho nečekej. Pokud chceš něco víc, tak se poívej na http://forum.fordiag.cz/index.php. Kabel je asi za 2 litry, software v češtině (dělá to čech), aktualizace zdarma. Kabel funguje v režimu ELM-327 pro použití s libovolným SW pro ELM-327 a nebo v režimu pro SW Fordiag. Když jsem to před asi rokem procházel, tak to umělo (byť přez redukce) diagnostiku počínaje Fordy co jinak chyby jen vyblykávají až po aktuální modely. Navíc to není jen diagnostika na čtení chyb, což dělá kabel s ELM-327, ale umí to i nastavovat a aktivovat / deaktivovat různé funkce, za které si jinak musíš docela dost připácet u dealera. Dá se říct, že je to něco jako HEX-CAN kabel s VCDS u koncernu VW. Takže ta investovaná cena se fakt vyplatí.
_________________Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+ Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: LPG
|
24 lis 14, 16:42:36 |
|
 |
Hugo
Uživatel
Registrován: 03 srp 13, 21:14:47 Příspěvky: 457 Bydliště: Rovensko pod Troskami
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Ghia
|
Díky a já už se radoval  Koukal jsem na fordiag,máš pravdu cena 2100,- komplet CZ a aktualizace softu.To je dobrý
|
25 lis 14, 7:31:22 |
|
 |
the.max
Uživatel
Registrován: 25 lis 12, 21:13:31 Příspěvky: 1395 Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
|
Na Fordy existuje i diagnostika z číny, něco jako http://eud.dx.com/product/ford-vcm-obd-844116397, nicméně já osobně bych šel do Fordiag.
_________________Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+ Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: LPG
|
25 lis 14, 10:16:53 |
|
 |
Hugo
Uživatel
Registrován: 03 srp 13, 21:14:47 Příspěvky: 457 Bydliště: Rovensko pod Troskami
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Ghia
|
Tak k tomu bych neměl nějak důvěru.
|
25 lis 14, 14:28:53 |
|
 |
the.max
Uživatel
Registrován: 25 lis 12, 21:13:31 Příspěvky: 1395 Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
|
_________________Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+ Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: LPG
|
25 lis 14, 15:27:51 |
|
 |
Hugo
Uživatel
Registrován: 03 srp 13, 21:14:47 Příspěvky: 457 Bydliště: Rovensko pod Troskami
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW Ghia
|
Když jak říkám,mi to poradili,chtěli mě opít rohlíkem. Prosím tě a toto bys okomentoval jak??VVím že to je nejspíše taky Čína,ale zase myslím,že nač kupovat nějakou za 2 litry,jestli to tedy udělá stejnou službu.Díky za reakci viewtopic.php?f=2&t=5493#p109000
Naposledy upravil Hugo dne 24 led 18, 8:29:59, celkově upraveno 1
|
25 lis 14, 18:19:56 |
|
 |
Johny
Uživatel
Registrován: 01 bře 15, 12:51:57 Příspěvky: 11
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
|
Zdravim, mate nekdo zkusenosti s pravdivosti dat ziskanych z neoriginalni diagnostiky oproti originalni? Respektive autorizovany servis vs "delam vaechno mozny". Bracha s tim jednou prave mel problem, tak se chci zeptat, jestli nema nekdo obdobny zkusenosti. Typek mu tvrdil, ze ma v pr.. li pul motoru, tak zajel do origo citroenu a tam mu rekli lambda a byl klid. Milos
|
05 dub 15, 20:32:48 |
|
 |
the.max
Uživatel
Registrován: 25 lis 12, 21:13:31 Příspěvky: 1395 Bydliště: Bílina, North Bohemia
Auto: Ford Galaxy II 2.8 V6 150 kW
|

Asi takhle. Pokud vývojář(i) neoriginální diagnostiky mají informace, jak interpretovt pěčtené informace ze sběrnice vozidla, tak originální i neoriginální diagnostika bude vracet stejné hodnoty. Nevím z hlavy jak je to u Forda, ale třeba koncernová diagnostika pro VW má přímo v komunikačním protokolu i něco jako nápovědu, co zrovna daná informace znamená, resp. jak se jmenuje. něco ve smyslu, že když přečtu např CoolWatTemp(86), že je to asi teplota chladící kapaliny co má 86 stupňů a že to rozhodně nebude třeba délka otevření vstřikovacího ventilu. Takže pokud vývojář ví, která zkratka patří k jaké hodnotě a funkci, tak je to v pohodě. Takže pokud tohle mají ošéfované, tak se ti určitě nemůže stát, že budeš číst např. tu teplotu chladící kapaliny a origo diagnostika ti ukáže 86 stupňů a neorigo třeba jen 71.
Druhá věc je pak vývoj v čase, kdy se objevují nové modely vozidel, s novější verzí elektroniky a když se prostě Ford rozhodne daný název funkce přestat používat a přejmenuje ji, nebo jí nahradí funkcí jinou, případně i změní význam a vývojář diagnostiky tohle nezaregistruje, tak pak ti to teoreticky i může lhát, ale to mi přijde jako sci-fi scénář.
A už jen proto, bych si na Forda koupil právě Fordiag, protože vývojář je čech, na podněty reaguje v rozumném čase a máš tak vlastně dobrou tech. podporu. Nevýhoda je, když se s vývojářem něco stane, nebo ho to přestane bavit...
Je fakt, že Fordiag je o dost dražší, než kabel z aliexpressu, ale zase si říkám, pokud někdo něco dělá, snaží se to dělat dobře, investoval do toho mraky času, navíc je to čech, tak proč tu jeho práci neocenit tím, že si to u néj koupím. Co udělá číňan? Vezme kabel, okopíruje, okopíruje CD se softem a hotovo. A ten kdo to vymyslel, tak z toho má prd, pak se na to vykašle, číňan nebude mít taky co prodávat a my budeme muset jezdit do autorizovaného servisu.
_________________Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.Ford Galaxy Ghia 2001 V6 150kW Tiptronic, LPG Tartarini Seq, nezávislé topení B5W-SC s EasyStart R+ Líitám jak utrženej ze řetězu, podle toho to taky vypadá: LPG
|
05 dub 15, 21:44:24 |
|
 |
Lada
Administrátor
Registrován: 03 lis 07, 16:47:59 Příspěvky: 12997 Bydliště: Pardubicko
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012
|
Mám FoCom, je taky v češtině, pravidelné aktualizace. Je, ale mnohem drahší.  Ještě mám ForScan, ten jsem pouze jednou načetl. FoCom mě příjde uživatelsky přívětivější. 
_________________ Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium r.v.08/2012 Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW
|
03 lis 17, 19:21:51 |
|
 |
vrrt
Uživatel
Registrován: 04 led 18, 15:46:15 Příspěvky: 1
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW
|
Mám konkrétně tento upravený ELM327 (nechtěl jsem dělat sám): https://www.ebay.com/itm/ELM327-USB-FTD ... Sw1XdUWo-5Funguje s Forscan a ELM config - i na specifické Ford závady. Zatím úspěšně diagnostikovány a opraveny parkovací senzory, směrovka v zrcátku (kupodivu jsem si všiml jen v diagnostice a byla to pravda), zjištěna občasná chyba startu naftového přihřívání, pokus o zjištění chyby klimatizace při poruše (tam Fordiag zobrazoval jeden údaj blbě - konstantní nesmyslná teplota výměníku, orig. diagnostika v servise to ale viděla jinak a nakonec to bylo malým tlakem, který ale diag. neukazuje). Chystám se přes ElmConfig nastavit manuální spínání nezávislého topení vedle příhřevu. Prohlížel jsem i další a hodnoty a odhadem asi odpovídají realitě, mažu tím i chyby. Tedy 100% bych na Forscan ze zkušenosti nespoléhal, ale leccos to vyřeší. Na autě udržuju sám jen drobnosti, ostatní řeším v servise. Pro tento účel to vyhovuje.
|
04 led 18, 17:42:24 |
|
 |
Mirad
Uživatel
Registrován: 11 črc 17, 21:34:34 Příspěvky: 51 Bydliště: Nový Jičín
Auto: Ford Galaxy III 2.0 TDCi 103 kW
|
já mám fordiag... vyhrál u mne kvůli české podpoře, aktualizacím, kabel funguje i s elmconfigem... na čtení závad, hodnot a spuštění statické regenerace dpf mi bohatě stačí. Navíc raději podpořím českého šikulu než čínské copyrighty
|
23 led 18, 21:01:18 |
|
 |
Otakar
Uživatel
Registrován: 04 črc 17, 13:51:45 Příspěvky: 72 Bydliště: ValMez
Auto: Ford Galaxy III 2.2 TDCi 129 kW r.v.2008
|
ahojte, mám diagnostiku Fordiag + Forscan (v ntb i v mobilu) a chtěl bych se zeptat zda jde nastavit s touto kombinací automatické zapínaní parkovacích čidel při snížení rychlosti na určitou hodnotu, např. pod 15-20km/hod. Hodilo by se to většinou když přijíždím na parkovací místo tak automaticky se zpomalením na určitou hodnotu rychlosti se automaticky zapnou. V tuto chvíli se senzory akorát samy vypínají při zrychlení nad určitou rychlost. Díky za tip
|
05 čer 18, 17:09:54 |
|
 |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|